Nederlandse jeugd is online veelkoper
Als de jeugd de toekomst heeft, staat retailend Nederland aan de vooravond van grote veranderingen. CBS-cijfers laten zien dat jongeren tot 25 jaar nu al digitale veelkopers zijn.
Als de jeugd de toekomst heeft, staat retailend Nederland aan de vooravond van grote veranderingen. CBS-cijfers laten zien dat jongeren tot 25 jaar nu al digitale veelkopers zijn.
Hardware nieuwssite Tweakers introduceert een Belgische versie van Pricewatch, een dienst die telkens de laagste prijzen van apparatuur op webwinkels vermeldt.
Chauffeurs van pakjesbezorger UPS in Amsterdam zijn maandag voor de derde keer in staking gegaan. Zij eisen een fatsoenlijke loonsverhoging in de cao Transport en Logistiek.
Het Amerikaanse Salesforce heeft een speciale tableteditie van zijn relatiebeheerpakket Salesforce1 ontwikkeld voor de winkelvloer. Verkopers kunnen direct op de tablet de verkoopgeschiedenis van klanten bekijken.
Chocoladefabrikant Lindt & Sprüngli maakt sinds de oprichting in 1845 de grootste verandering door qua strategie en verdienmodel. De fabrikant opent steeds meer directe verkoopkanalen, fysiek en online. De eerste digitale resultaten laten honderden procenten groei zien.
Stel je zit in het vliegtuig toevallig naast Larry Page, mede-oprichter en CEO van Google. Je raakt aan de praat en hij geeft je vier slimme tips waardoor je website beter vindbaar zal zijn? Zou je die opvolgen? Als je antwoord ‘ja’ is, lees dan verder, want deze tips komen rechtstreeks van Google.
Media Markt-Saturn neemt, als onderdeel van een nieuwe strategie, afscheid van het merk Saturn in Nederland. Alle winkels worden omgedoopt tot […]
De grootste ergernis voor de online koper: Naast de kosten van het product moet je ook nog verzendkosten betalen. Waarom niet een alles-in-één-prijs en de verzendkosten gratis?
Kledingwinkel Outfittery breidt zijn personal shopping-dienst uit naar Denemarken en Zweden. Dat zijn na Nederland de volgende Europese landen waar de Duitse onderneming zijn vleugels uitslaat.
Bij grote e-commercespelers denk je al snel aan een bol.com, Zalando of Wehkamp, maar in de B2B-sector lopen ook enkele leuke spelers rond. Neem Kramp, een totaalleverancier van onderdelen voor de agrarische markt. Afgelopen jaar is de zevenhonderd miljoen net niet gelukt, maar met een groei tussen de tien en twaalf procent kan het niet lang duren voor het bedrijf de miljard euro omzet overstijgt.
Apple heeft de regels voor advertenties in apps weer versoepeld na hevige protesten van ontwikkelaars. Het bedrijf wilde alle apps verwijderen waarin video-advertenties werden getoond in ruil voor extra content of extra’s in games.
De laatste jaren proberen steeds meer grote online webshops door middel van A/B-testen hun omzet te verhogen. De populairste A/B-testing tools in Nederland zijn Optimizely en VWO. Hun populariteit is te danken aan het feit dat marketeers minder afhankelijk zijn van een IT-afdeling om een test te lanceren.
Aangesloten webwinkels van Beslist.nl krijgen straks niet meer volgens Cost Per Click (CPC), maar Cost Per Sale (CPS) worden uitbetaald. Webwinkels krijgen daarmee een beter inzicht in de verhouding tussen kosten en opbrengsten. Vanaf 1 juli wordt deze verandering geleidelijk doorgevoerd.
De EU wil met een logo de strijd aangaan met illegale online apotheken, die vaak nepartikelen verkopen. Het logo verwijst naar een website van de nationale toezichthouder, waar een lijst van legale verkooppunten te vinden zal zijn.
Daisycon neemt het Belgische affiliatenetwerk i-affiliate over van Adforce. Daarmee wil het bedrijf verdere invulling geven aan haar groeiambities.