More stories

‘Klantenservice, dat is de kern van e-commerce’

Ondernemers die internationaal verkopen via internet kunnen, ongeacht de markt, altijd onderscheiden van de concurrentie door betere klantenservice te bieden.

E-commerce

Online bestedingen dit jaar naar 12 miljard euro

In 2013 hebben Nederlanders 10,6 miljard euro besteed aan aankopen via internet. Dat is 8,5 procent meer dan de online consumentenbestedingen in 2012. Hiermee blijft de omzet van de online shopping markt doorgroeien. Dit blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor 2013, het halfjaarlijkse, door PostNL gesponsorde onderzoek van Blauw Research naar online consumentenbestedingen. De aanwas van nieuwe online kopers vlakt wel af.

E-commerce

Praxis zet winkels op Google Maps Indoor

Tegen het einde van 2014 kan de consument vanuit zijn luie stoel in de Praxis rondneuzen welke producten waar staan. De bouwmarkt is bezig met een digitale omslag waarin service en klantenbinding centraal staan.

Customer Experience

Moeder Cheaptickets groeit tot omzet 24 miljard

Het moederbedrijf van onder meer Cheaptickets.nl en Vliegwinkel.nl, BCD Group uit Zeist, heeft 2013 afgesloten met een omzet van 24 miljard dollar.

E-commerce

Rituals betreedt Amerikaanse markt met online shop

Amerikanen hoeven niet meer met het vliegtuig naar New York om bij het Nederlandse cosmeticamerk Rituals te shoppen. Het bedrijf opende vanochtend zijn Amerikaanse webwinkel.

E-commerce

P&G begint directe verkoop in Europa

Fabrikant P&G opent in Duitsland een webwinkel waarmee het onder eigen vlag direct aan de eindconsument verkoopt. Het is niet uitgesloten dat er ook in andere EU-landen eigen winkels worden geopend.

E-commerce

Superdirect begint met maaltijdboxen

Internetsupermarkt Superdirect.com voegt maaltijdboxen toe aan zijn assortiment. Daarin zitten ingrediënten voor drie maaltijden.

E-commerce

Omzet Belgisch e-commerce: 1,9 miljard

De omzet van Belgische webwinkels is afgelopen jaar met 26 procent gestegen tot 1,9 miljard. Veertig procent van de kopers komt uit het buitenland.

E-commerce

#selfies bij Karl Lagerfeld in paskamer

De nieuwe flagship store van Karl Lagerfeld in Londen heeft een noviteit. In ieder pashokje hangt een iPad waarmee klanten selfies kunnen maken.

Customer Experience

Online modeplatform toont alleen passende kleding

De Deense online modeverkoper Fitbay gaat voortaan alleen nog passende kleding tonen. Nadat de consument zijn maten heeft doorgegeven, wordt niet-passende kleding uit het zicht gehouden.

E-commerce

Beautypretpakket Glossybox naar WAAT

WAAT Media BV krijgt het Nederlandse deel van Glossybox in handen en zet de activiteiten voort onder de naam Prettybox. Nederlandse klanten gaan vanzelf over op Prettybox.

E-commerce

Waarom winkelstraten leger en leger worden

Het keerpunt in e-commerce lijkt bereikt. Winkelstraten in binnensteden die voor meer dan twintig procent leegstaan. Retailketens als Megapool, It’s, De Slegte, Free Record Shop en Schoenenreus die ineens niet meer zijn. V&D en Bijenkorf die filialen sluiten in plaats van te openen. Het lijkt de wereld op zijn kop.

E-commerce

Google lanceert Android Wear

Eerder dan verwacht heeft Google vandaag aparte systeemsoftware voor draagbare apparaten aangekondigd onder de naam Android Wear. De LG G Watch is een van de eerste producten die er staan aan te komen.

Conversie

‘Conversie en branding gaan hand in hand’

Online modewinkels moeten niet óf voor hoge conversies gaan óf branding, maar allebei. “Je moet de ruimte zoeken binnen de geldende designconventies”, zegt Pieter Jongerius van Fabrique.

E-commerce

Hoeveel flagship moet een digital brand store zijn?

We leven in een periode van digitale disruptie. Alle digitale trends komen tegelijkertijd tot volwassenheid: social, mobiel, processorkracht, snelle dataverbindingen, etc. Het heeft alle kenmerken van een perfecte storm. Omdat alle elementen tegelijkertijd de juiste ontwikkeling doormaken gaan ze elkaar versterken. Dit manifesteert zich in vrijwel elke branche.

E-commerce