Amazon sluit zijn beoogd ‘Zalando-killer’
Javari moest de schoenenwinkel worden waarmee Amazon wel eens zou laten zien dat het de directe concurrentie met Zalando wel aankon. Na drie jaar gooit Amazon de handdoek in de ring.
Javari moest de schoenenwinkel worden waarmee Amazon wel eens zou laten zien dat het de directe concurrentie met Zalando wel aankon. Na drie jaar gooit Amazon de handdoek in de ring.
Investeerders zijn altijd op zoek naar de volgende digitale groeibriljant als Uber of Airbnb. Recente financieringsrondes in de regio San Francisco geven een goed beeld in welke hoek investeerders de volgende grote disruptie verwachten: Fresh Commerce. De digitale verkoop en bezorging van verswaren staat een enorme groei te wachten, althans dat is een gedeelde verwachting in de Bay Area. De verklaring? Tijd voor een overzicht van de beoogde ‘Ubers’ van morgen.
V&D ziet het verlies over afgelopen boekjaar verdubbelen tot 42 miljoen. Dat deert de nieuwe topman niet. Jacob de Jonge kreeg nieuw werkkapitaal van investeerder Sun en zet vol in op het opbouwen van een digitale, omnichannel organisatie.
Pakkketbezorger Selektvracht verandert zijn naam in DHL Parcel. Vanuit dit internationale merk wil moederbedrijf Deutsche Post DHL zijn innovatieve diensten over heel Europa uitsmeren.
Amazon werft actief Nederlandse webwinkels voor zijn e-commerceplatform. Om meerdere redenen een mooie kans voor de webwinkelier.
Het Nederlandse bedrijf Mall-Connect introduceert een nieuw omnichannel marketing platform voor winkelcentra: MyDeck. Winkelcentra kunnen met MyDeck een klantenbestand opbouwen met data die wordt verzameld vanuit enquêtes, in-store beacons en WiFi trackers. “Winkelcentra willen zich onderscheiden van de moordende concurrentie. Wij helpen hen om een ‘preferred shopping destination’ te worden”, stelt directeur Jasper de Vreugt.
Thuiswinkel.org en diens zusterorganisaties maken de nominaties bekend voor Europa’s beste webwinkels. G-Star is het enige Nederlandse bedrijf in de toplijst.
KLM staakt de samenwerking met Affilinet en opent een eigen affiliatenetwerk. De luchtvaartmaatschappij krijgt hierdoor wereldwijd meer controle over zijn indirecte verkoopkanalen en inzage in de resultaten.
De Europese reisorganisatie TUI Travel begint de vruchten te plukken van de digitale omslag. In de grootste regio’s, Engeland en Scandinavië, vindt meer dan de helft van de verkopen plaats via directe digitale verkoopkanalen.
Maxeda DIY Group stelt J.P. Morgan en Citibank aan om de strategische opties voor de toekomst te onderzoeken. Een verkoop van het moederbedrijf van onder meer Praxis en Formido is niet uitgesloten.
De Nederlandse fashionzoekmachine Kleding.nl opent na Duitsland nu ook een site voor de Engelse markt. Wat Google doet voor webpagina’s doet Fashiola voor kleding: vinden en doorsturen.
Het Taiwanese HTC heeft tegenwoordig moeite om zich staande te houden tussen smartphones van de grote concurrenten, ondanks het feit dat het merk een topper levert: de HTC One. Daarvan is nu een nieuwe versie verschenen.
bol.com raakt zijn chef Buying & Merchandising kwijt aan Staples Europe. Thomas Nowak gaat als chef marketing bij de Europese tak van de kantoorketen werken, waar hij rapporteert aan topman John Wilson.
Elektroketens Carphone Warehouse en Dixons gaan mogelijk fuseren. Daarmee zou het het aantal vestigingen in Europa op 2000 uitkomen. Beide bedrijven zouden al sinds februari in gesprek zijn en de toezichthouder is op de hoogte.
Betere fulfillment en marketing hebben gezorgd voor een hoger bedrijfsresultaat van online retailer Zalando. De netto-omzet ging in het eerste kwartaal naar 501 miljoen euro, 35 procent meer dan een jaar geleden.