More stories

Interview: ‘Travix wordt de Amazon van de reiswereld’

Online reisbedrijf Travix International verschuift zijn focus van puur boekingen naar een brede e-commerceportfolio. De behoeftes en kenmerken van de reisluchtige consument vormen daarbij het uitgangspunt. “Het volumespel is slechts een voorwaarde”, aldus CEO John Mangelaars (49).

Travel

Het jaar van: Wearables

De slimme bril van Google wilde afgelopen maar niet uit het nieuws verdwijnen, ook al is hij nog altijd niet verkrijgbaar. Ook was er weer veel te doen rond slimme horloges. De eerste indicaties zijn toch dat deze producten de hype wellicht niet overleven.

Conversie

Vergelijkingssites vergeleken: de verzekeringsmarkt

‘Bewuste Bijziendheid’ van de financiële vergelijkingssites; een rondje langs de Nederlandse top 3 Independer, Verzekeringsite.nl, Geld.nl levert zulke uiteenlopende resultaten op dat je wel aanvoelt dat er iets niet klopt. Nieuwkomer Betch.nl zegt dat andere vergelijkers resultaten ‘achterhouden’ en het zelf beter te doen. We nemen de proef op de som.

E-commerce

YourSurprise.com: ‘Je komt ons bijna altijd tegen’

Het gros van de bevolking leeft er van de mosselteelt, maar Zierikzee kent ook nog een online cadeauwinkel YourSurprise.com, die internationaal hoge ogen gooit. Het hoogseizoen staat daar weer voor de deur.

Achtergrond

Trends 2014: Maurice Barten van Ahold over het komende jaar

In dit artikel is Maurice Barten, werkzaam als Manager Online Communicatie bij Ahold, aan het woord over de trends van 2014. Zowel op het gebied van digital media in het algemeen, als specifiek gefocust op e-commerce. Wat verwacht hij van het komende jaar binnen het snelgroeiende segment van online boodschappen doen?

E-commerce

Salesupply opent kantoor in China

Marketingbedrijf Salesupply opent een kantoor in Sjanghai, wat op zijn beurt weer deuren opent voor Nederlandse ondernemers in de e-commercesector die de Aziatische markt op willen.

E-commerce

Trends 2014: Marcel Joosten van Central Point over het komende jaar

In dit artikel geeft Marcel Joosten, directeur online bij Central Point, zijn visie op 2014. Zowel op het gebied van digital media in het algemeen, als specifiek gefocust op e-commerce. Eén van zijn voorspellingen: Facebook bestaat over vijf jaar niet meer.

E-commerce

Peak Capital investeert in woonwinkel Flinders.nl

Investeerder Peak Capital neemt een belang van twintig procent in Flinders.nl, een webshop in de online snelgroeiende woonbranche. Begin volgend jaar gaat het bedrijf in België van start.

E-commerce

Flagshipstores: zo kunnen merken de digitale storm overleven

Waarom moeten merkfabrikanten een flagshipstore inrichten zodat ze kunnen overleven in een veranderende omgeving? Sinds de komst van het World Wide Web in 1994 zijn de digitale ontwikkelingen in golven op ons afgekomen. Al deze ontwikkelingen komen op dit moment tot volwassenheid. In combinatie vormen ze de perfecte digitale storm die een verwoestend effect heeft in bijna alle branches. Deze perfect digital storm heeft grote gevolgen voor het retaillandschap.

E-commerce

TravelBird breidt uit naar zeven nieuwe EU-landen

Reisaanbieder TravelBird lanceert zijn dienst volgend jaar in zeven nieuwe landen waardoor het eind 2014 in vijftien Europese landen actief is.

E-commerce

Media Markt en Saturn krijgen WiFi

De winkels van Media Markt en Saturn krijgen inpandig WiFi, de winkelinrichting wordt gemoderniseerd en er komen meer online diensten. Moederbedrijf Metro Group zet stappen om het bedrijf aan te passen aan het digitaliserende retaillandschap.

E-commerce

Shopify haalt 100 miljoen dollar groeigeld op

Shopify rondt zijn derde financieringsronde af en haalt daarmee honderd miljoen dollar op. Een groot deel van het geld wordt gebruikt om meer fysieke winkels naar het digitale domein te brengen.

E-commerce

Marktplaats.nl komt met iPad-app

Marktplaats.nl legt de laatste hand aan een app voor de iPad en heeft de volgende release voor Androidtablets. Het nieuwe technisch platform en de snelle opkomst van mobiel zorgen ervoor dat de site, in de woorden van directeur Olivier van Duijn, aan een tweede jeugd begint.

E-commerce

CEO Travix: ‘Het internet beconcurreert zichzelf’

Het Nederlandse reisbedrijf Travix International verlegt zijn grenzen met de komst van een e-commerceplatform genaamd gowithMax. Door meer inzage in het klantprofiel zouden de marketingkosten dalen en de consument uiteindelijk goedkoper af zijn.

Customer Loyalty

Uber breidt uit binnen Nederland

De omzet van het luxe chauffeursbedrijf Uber.com groeit in Nederland maandelijks met 25 procent. In de loop van 2014 breidt de onderneming zijn diensten uit buiten Amsterdam, naar de andere grote steden.

E-commerce