More stories

Plug-in voor Chrome stuurt bezoekers bol.com naar de winkel

Een nieuwe browserplug-in van productzoekmachine Voradius stuurt bezoekers van bol.com naar buiten. Ze moeten de straat op om de aankoop die ze spotten te kopen bij een fysieke winkel om de hoek.

E-commerce

‘Winkelstraat niet klaar voor digitale consument’

Om winkelstraten en -gebieden klaar te maken voor de klant in 2020 is integrale samenwerking nodig. De volledig digitaal georiënteerde consument biedt juist voor winkels en winkelstraten heel veel kansen. Maar dan moet trefzeker ingespeeld worden op de veranderende consumentenbehoeften. Tot die conclusie komt de expertgroep De Nieuwe Winkelstraat van het onderzoeksprogramma Shopping2020.

E-commerce

Metro Group: Omnichannel blijft erg populair

De Europese consument laat zien dat hij graag winkelt op het web, mobiel en in de fysiek filialen tegelijk. Het moederbedrijf van Media Markt en Saturn bemerkt bij de presentatie van zijn kwartaalcijfers.

Customer Experience

Travix verkoopt EasyToBook

Online reisgigant Travix heeft EasyToBook 2,5 jaar na de overname al weer verkocht. Het bedrijf past niet bij de kernactiviteiten en strategie die topman John Mangelaars formuleerde.

Travel

Omzet Vente Privée naar 1,6 miljard euro

De omzet van Vente Privée is afgelopen jaar met zestig procent toegenomen tot 1,6 miljard euro. De Franse online exploitant van flash sales groeide in Nederland tot boven de 100.000 klanten.

E-commerce

TenPages.com stopt crowdfunded uitgeverij

Nog een slachtoffer van de tegenwind in de uitgeverij van papieren boeken: TenPages.com stopt ermee. Het bedrijf kon geen vervolgfinanciering vinden.

E-commerce

‘Wetgever veroorzaakt kloof fysieke en virtuele wereld’

Er is een toenemende scheve verhouding tussen de fysieke en virtuele wereld. Dat stelt de expertgroep Politiek-Juridisch van het onderzoeksprogramma Shopping2020. Zo zijn op dit moment de meeste regels afhankelijk van de technieken en media die worden gebruikt. Het is volgens de experts beter om ze daarvan onafhankelijk te maken.

E-commerce

‘Zonder onlinestrategie geen toekomst voor kledingwinkels’

Bij kledingwinkels moet het roer om. Zij moeten een omnichannelstrategie ontwikkelen en bestaande werkwijzen en processen aanpassen om de concurrentie met een toenemend aantal online aanbieders aan te gaan. Doen ze dit niet, dan zullen ze verdwijnen, waarschuwt Manhattan Associates.

E-commerce

Spar in zee met online schoenreparatiedienst

Spar is een samenwerking gestart met 2Shoe, een landelijke schoenmakersorganisatie uit De Meern die vooral online werkt. Binnen één week kunnen klanten hun herstelde schoenen ophalen bij vestigingen van de buurtwinkel.

E-commerce

Grootste Chinese e-tailer naar beurs

China’s grootste e-retailer JD.com gaat naar de beurs in de Verenigde Staten. De noodzakelijke papieren daarvoor werden vrijdag ingediend bij de beurstoezichthouder. Het bedrijf is er eerder bij dan zijn grootste rivaal Alibaba.

E-commerce

‘Maak haast met verzekeringen tegen online fraude’

Het is voor kleine en middelgrote webshops vaak ondoenlijk om specialisten op het gebied van veiligheid en antifraude in dienst te nemen, maar het is wel noodzakelijk dat deze partijen hun veiligheid op orde hebben om online succesvol te kunnen ondernemen. Tot die conclusies komt de expertgroep Veiligheid en Fraude van Shopping2020 in haar eindrapport.

E-commerce

Waarde beursgang Zalando: 5 miljard euro

Volgens de Britse krant The Sunday Times heeft de Duitse retailer Zalando drie banken ingehuurd voor zijn beursgang. In een zeer summier bericht worden Goldman Sachs, JP Morgan en Morgan Stanley genoemd. De krant meent dat het om de grootste Europese techbeursgang gaat sinds het jaar 2000.

E-commerce

Neelie Kroes: ‘Marktwerking alleen is niet voldoende’

Eurocommissaris Neelie Kroes (72) gaat een spannend jaar tegemoet. In het voorjaar moeten haar ambitieuze telecomplannen door het parlement worden geloodst. Noodzakelijk, wil Europa een volgende grote stap maken.

Conversie

Zooplus rolt online discounter Europees uit

Online dierspeciaalzaak Zooplus gaat zijn online discountwinkel Bitiba naar meer Europese landen uitrollen. Het bedrijf sloot 2013 af met een omzet van 426 miljoen euro, een kwart meer dan het jaar ervoor.

E-commerce

‘Groothandel en merken stappen in b2c-handel’

Groothandels en merken worden behalve leverancier ook de concurrent van retailers. In toenemende mate willen zij direct gaan verkopen aan de consument. Wat hen nog daarvan weerhoudt, is niet alleen de kennis van de consumentenmarkt.

E-commerce