More stories

Kleding.com verliest zaak om handelsnaam

Cyrus I mag de handelsnaam Kleding.com niet langer voeren. Dat heeft de rechtbank in Amsterdam bepaald in een zaak die door Kleding.nl is aangespannen.

E-commerce

Omzet Bonprix: 1,3 miljard euro

Modewinkel Bonprix heeft in 2013 een omzet gerealiseerd van 1,3 miljard euro. Zeventig procent van de verkopen bij de Otto-dochter geschiedt via het online kanaal.

E-commerce

Webwinkels zoeken kleine vestiging

De webwinkels die een vestiging willen openen, zijn vooral op zoek naar de wat kleinere winkelpanden met een lage huur. Dat blijkt uit onderzoek van de Hogeschool van Amsterdam. Thuiswinkel.org ziet haar onderzoek van Shopping2020 bevestigd dat pure players alle verkoopkanalen zullen inzetten. Tegelijkertijd zijn webwinkels niet de ultieme oplossing voor leegstand in winkelstraten.

E-commerce

MKB online nog moeilijk vindbaar

Ondernemers in het MKB benutten de mogelijkheden om online vindbaar te zijn nog veel te weinig. Een kwart van de websites van MKB’ers is ouder dan vijf jaar en 57 procent is niet geoptimaliseerd voor zoekmachines of mobiele applicaties. Dat blijkt uit de tweede editie van de MKB Online Monitor, het halfjaarlijks onderzoek uitgevoerd door TNS Nipo in opdracht van DTG.

E-commerce

Amazon opent voor Nederlandse webwinkels

Het zou de eerste stap kunnen zijn richting de opening van een Nederlands filiaal van Amazon. Het Amerikaanse e-commerceplatform werft actief onder Nederlandse webwinkels om hen aan te sluiten.

E-commerce

Nieuwe regels consumentenrechten: wat verandert er?

Medio juni worden nieuwe Europese consumentenregels van kracht die consumenten meer rechten geven. Deze nieuwe regels hebben gevolgen voor de meeste ondernemers in Nederland die producten of diensten leveren aan consumenten. Ondernemers hebben tot medio juni de tijd hun bedrijfsvoering hierop aan te passen. Een overzicht van enkele van de regels.

E-commerce

Weer stakingen bij Duitse Amazon

Honderden werknemers van Amazon hebben vandaag het werk neergelegd in Leipzig. Dat meldt Reuters. Vijfhonderd van de circa 1200 werknemers eisen een hoger loon.

E-commerce

Zalando wordt Europese vennootschap, stapje richting beursgang

Zalando verandert zijn juridische structuur van een N.V. in een S.E., wat staat voor een Europese vennootschap. Dit is nuttig voor wanneer het gaat koersen op een beursnotering.

E-commerce

Qweery vraagt faillissement aan

Technologiebedrijf Qweery uit Amsterdam heeft faillissement aangevraagd. Een geschil met een partner heeft ertoe geleid dat het bedrijf zijn klanten technisch niet meer kan bedienen.

E-commerce

Bulls & Birds fuseert met JeansOnline

De online kledingwinkels Bulls & Birds en JeansOnline fuseren en creëren daarmee de nummer vier online merkenspecialist.

E-commerce

Online dierenwinkel Zooplus groeit tot omzet 427 miljoen

Zooplus is in 2013 met 27 procent gegroeid tot een omzet van 427 miljoen euro. Het jaar wordt ook voor het eerst met een winst afgesloten. Een kleine, dat wel.

E-commerce

Thuiswinkel Awards weer gewonnen door bol.com

Webwinkel bol.com blijft grossieren in prijzen en wint weer de prijs ‘Beste Webwinkel van Nederland’. De Aholddochter dingt daarom in juni ook mee voor de hoofdprijs in de Europese Champions League voor webshops, de European E-commerce Awards.

E-commerce

H&M opent webshop in China

Modewinkel H&M wil voor het einde van het jaar zijn webshop ook in China openen. Daarmee boren de Zweden een markt aan met meer dan een miljard inwoners en een groeiende middenklasse.

E-commerce

Millennials kopen nog graag in stenen winkel

Bijna de helft van de Millenials, geboren tussen 1980 en 2000, bezoekt graag een fysieke winkel en denkt dit de komende jaren te blijven doen. Dat blijkt uit onderzoek van Q&A Research & Consultancy in opdracht van Retail Event Nederland. Dat onderzoek werd vandaag presenteerd op het Retail Event Nederland in Expo Houten.

E-commerce

Free Record Shop wil entertainment outlet store worden

Free Record Shop introduceert een nieuw concept in de vorm van een outlet store voor film en muziek. De keten citeert GfK: in 2013 werd nog een substantiële omzet in de fysieke verkoop van film- en muziekproducten gerealiseerd en ondanks dat er een dalende trend zichtbaar is, is er nog genoeg potentie voor het fysieke entertainment product in de komende jaren.

E-commerce