More stories

Arvato koopt e-commercespecialist Netrada

Dienstverlener Arvato neemt de Europees werkende logistieke en e-commercespecialist Netrada over, wat voorkomt dat het bedrijf failliet gaat.

E-commerce
Premium

Tesco: 11 procent meer online kerstboodschappen

Miljoenen Engelsen meden in december de supermarkten en deden hun kerstboodschappen via de website van Tesco, laat de supermarktketen weten in een marktupdate.

E-commerce

Coolblue dit jaar naar 300 miljoen euro omzet

Coolblue boekte over heel 2013 248 miljoen euro omzet, bijna vijftig procent hoger dan de resultaten van 2012. De stijging komt volgens de online retailer met name door mond-tot-mondreclame. Winstcijfers geeft het bedrijf niet.

E-commerce

Miljoen dollar investering voor Robin Software

Robin Software uit Arnhem krijgt een investering van een miljoen dollar voor zijn klantenservicediensten voor webwinkels. De clouddienst kan hiermee worden doorontwikkeld en uitgerold in het buitenland. Meer dan de helft van de klanten komt nu al van buiten Nederland.

E-commerce

Qatar neemt belang in Vente Privée

Het investeringsfonds van golfstaat Qatar neemt een significant minderheidsbelang in Vente Privée.

E-commerce

H&M adverteert met ‘tv-winkel’ tijdens Super Bowl

Amerikaanse kijkers van de Super Bowl kunnen volgende maand vanuit de tv-reclames van H&M direct doorklikken en de geadverteerde kleding kopen.

E-commerce

Trends 2014: Ben Kerkhof van Vergelijk.nl over het komende jaar

Ben Kerkhof is CEO bij Compare Group. Compare Group is vooral bekend van Vergelijk.nl maar exploiteert ook vergelijkingssites in België, Frankrijk en Finland. In dit artikel geeft Ben zijn visie op 2014, blikt terug en kijkt verder vooruit.

E-commerce

Fonq: omzet 37 miljoen euro, zint op overnames

De omzet van online warenhuis Fonq groeide in 2013 met een kleine veertig procent tot 37 miljoen euro. Een nieuwe benadering van e-commerce lijkt zijn vruchten af te werpen. De leiding speculeert op overnames.

E-commerce

Interview: ‘Travix wordt de Amazon van de reiswereld’

Online reisbedrijf Travix International verschuift zijn focus van puur boekingen naar een brede e-commerceportfolio. De behoeftes en kenmerken van de reisluchtige consument vormen daarbij het uitgangspunt. “Het volumespel is slechts een voorwaarde”, aldus CEO John Mangelaars (49).

Travel

Het jaar van: Wearables

De slimme bril van Google wilde afgelopen maar niet uit het nieuws verdwijnen, ook al is hij nog altijd niet verkrijgbaar. Ook was er weer veel te doen rond slimme horloges. De eerste indicaties zijn toch dat deze producten de hype wellicht niet overleven.

Conversie

Vergelijkingssites vergeleken: de verzekeringsmarkt

‘Bewuste Bijziendheid’ van de financiële vergelijkingssites; een rondje langs de Nederlandse top 3 Independer, Verzekeringsite.nl, Geld.nl levert zulke uiteenlopende resultaten op dat je wel aanvoelt dat er iets niet klopt. Nieuwkomer Betch.nl zegt dat andere vergelijkers resultaten ‘achterhouden’ en het zelf beter te doen. We nemen de proef op de som.

E-commerce

YourSurprise.com: ‘Je komt ons bijna altijd tegen’

Het gros van de bevolking leeft er van de mosselteelt, maar Zierikzee kent ook nog een online cadeauwinkel YourSurprise.com, die internationaal hoge ogen gooit. Het hoogseizoen staat daar weer voor de deur.

Achtergrond

Trends 2014: Maurice Barten van Ahold over het komende jaar

In dit artikel is Maurice Barten, werkzaam als Manager Online Communicatie bij Ahold, aan het woord over de trends van 2014. Zowel op het gebied van digital media in het algemeen, als specifiek gefocust op e-commerce. Wat verwacht hij van het komende jaar binnen het snelgroeiende segment van online boodschappen doen?

E-commerce

Salesupply opent kantoor in China

Marketingbedrijf Salesupply opent een kantoor in Sjanghai, wat op zijn beurt weer deuren opent voor Nederlandse ondernemers in de e-commercesector die de Aziatische markt op willen.

E-commerce

Trends 2014: Marcel Joosten van Central Point over het komende jaar

In dit artikel geeft Marcel Joosten, directeur online bij Central Point, zijn visie op 2014. Zowel op het gebied van digital media in het algemeen, als specifiek gefocust op e-commerce. Eén van zijn voorspellingen: Facebook bestaat over vijf jaar niet meer.

E-commerce