Marc Duijndam nieuwe directeur funda
Ondernemer Marc Duijndam wordt per 1 oktober de nieuwe algemeen directeur van huizensite funda.
Ondernemer Marc Duijndam wordt per 1 oktober de nieuwe algemeen directeur van huizensite funda.
De websites in de Nederlandse reis- en toerismesector stijgen het hardst in de benchmarking top 100 van bureau WUA. Maar het is bol.com dat dit jaar weer wint als ‘beste site van Nederland’.
De internationale Japanse telecompartij NTT DOCOMO begeeft zich in Europa op nieuw terrein met de overname van een Oostenrijks e-commercebedrijf.
Het Japanse e-commercebedrijf Rakuten legt naar schatting 200 miljoen dollar op tafel om Viki.com te kopen, een internationale videosite met professioneel geproduceerde tv-series en films.
Plastic, metaal of zelfs goud. Het nieuwe Nederlandse bedrijf Zazzy laat zijn gebruikers zelf hun sieraden in 3D ontwerpen én uitprinten. Unieke siersels via een platform dat de makers internationaal gaan uitrollen.
Niet Apple, maar Google blijkt de Californische maker van slimme horloges WIMM Labs alweer maanden geleden te hebben overgenomen. Dat heeft het bedrijf inmiddels bevestigd. Maar Google weigert verder ieder commentaar over een eventuele Smart Watch.
Online shoppers bij supermarkten halen hun bestellingen in 2013 twee keer vaker op in de winkel, ten nadelen van thuisbezorgen. Een scan van Deloitte laat ook zien dat de gemiddelde orderwaarde omhoog gaat, al meer dan honderd euro per bestelling.
Wat kocht je bij welke webshop en wanneer komt welke bestelling aan? Dat is waar de mobiele app Slice over informeert en waar e-commercegigant Rakuten miljoenen dollars in investeerde.
Het is goedkoper om een nieuwe auto via internet te kopen dan via een fysieke dealer. Een breed onderzoek van de Duitse autoclub ADAC laat zien dat de besparingen van honderden tot enkele duizenden euro’s kunnen oplopen.
“Het duurt niet lang of we zien the next big thing in retail uit Silicon Valley komen”, zegt toptechnoloog Paul Wilkinson van Tesco na een bezoek aan de westkust van Amerika.
Het zijn spannende tijden in retail. Je voelt aan alle kanten dat de er de komende jaren veel gaat veranderen. Die veranderingen zijn ingegeven door de internationale concurrentie en door het verwachtingspatroon van de moderne consument. Wat zijn de belangrijkste ontwikkelingen en hoe lang is de weg naar winkel 3.0?
Bol.com opent in de vorm van een vrijetijdswinkel zijn vierde speciaalzaak dit jaar. De winkel bevat bij opening 15.000 items rondom thema’s als reizen, fietsen, wandelen, snorkelen en kamperen.
Alle Albert Heijns in Nederland zijn voorzien van een afhaalpunt van bol.com. Het Nederlandse (web)winkelend publiek kan nu in zevenhonderd supermarkten terecht.
De kortingscoupon lijkt nog altijd een zeer geschikte manier om nieuwe klanten te werven of te verleiden tot een nieuw bezoek. Toegegeven, ze kunnen bijdragen aan bereik, verkeer en verkopen. Toch is er ook scepsis te bespeuren. Winkeliers zien de marge onnodig krimpen.
Consumenten zoeken op hun mobiel het liefst naar informatie over producten en diensten, nog vaker dan informatie over horeca of reizen. Veertig procent van de Nederlanders gebruikt zijn mobieltje dagelijks om iets op te zoeken.