More stories

DIA Case: De Winkelwidget, innovatie in e-commerce

Gisteravond werden de Dutch Interactive Awards uitgereikt. Eén van de vier kanshebbers voor de hoofdprijs in e-commerce was de Winkelwidget van bol.com. Een widget die partners in staat stelt om binnen drie stappen, zonder HTML-kennis, een semiprofessionele webwinkel met relevant aanbod te creëren. Zie hier de case.

E-commerce

Een vergelijkingssite is geen webwinkel

De ene vergelijkingssite na de andere kondigt aan om van een ouderwetse leadgenerator te veranderen in een e-commerceplatform. Een gouden kans of krijgt de webshop er een concurrent bij?

E-commerce

Wel of geen doelgroep-ingang op je website?

Bij het ontwikkelen van nieuwe websites of een redesign, komen bedrijven regelmatig met de vraag of zij de homepage moeten indelen naar doelgroepen. Dit is een lastige vraag, omdat het van veel verschillende factoren afhangt.

E-commerce

Rakuten Duitsland stapt in logistiek

De ‘winkelstraat’ Rakuten in Duitsland gaat logistieke diensten leveren voor aangesloten webwinkeliers. Zij kunnen de fulfilment van hun orders gaan uitbesteden.

E-commerce

Zullen we ooit al onze boodschappen online doen?

Wij Nederlanders lopen nagenoeg voorop als het gaat om online bestedingen. Toch doen we onze dagelijkse boodschappen het liefste bij de supermarkt om de hoek. Het aanschaffen van producten binnen non-food lijkt, ondanks het ter ziele gaan van een Truus.nl, nog enigszins een optie.

E-commerce

Nieuwe strategie, nieuwe site voor Vergelijk.nl

Vergelijk.nl steekt zijn site begin volgende maand in een nieuw jasje, een verandering die het gevolg is van een strategische herpositionering van de vergelijkingssite c.q. ‘webwinkel’. “We gaan ons meer richten op een specifieke, meer loyale doelgroep”, aldus bedrijfsleider Levi van Wijngaarden.

E-commerce

Hoe dicht je de kloof tussen logistiek en e-commerce?

Als gevolg van een wedloop dringt de door marketing gedreven e-Commerce, steeds dieper door in de logistieke keten. Dit uit zich onder meer in een gratis verzending van producten en gratis retourneren. Een trend die wordt gezet door grote spelers zoals bol.com en Wehkamp. Kleine(re) spelers denken dit te moeten evenaren.

E-commerce

Application Performance Management; betere klantervaringen, omzet en groei

Reactietijden zijn in e-commerce zeer belangrijk. Onderzoek van de Aberdeen Group toont aan dat een vertraging van één seconde conversies met maar liefst 7 procent kan doen dalen. Voor een e-commercesite die voor 100.000 dollar per dag verkoopt kan een vertraging van één seconden dus leiden tot 2,5 miljoen dollar omzetverlies op jaarbasis.

Conversie

Nieuwe site laat consument pingelen op prijzen webwinkels

Ze hopen dat het het werkwoord van 2014 wordt: pingelen. “Even een avondje pingelen. Klinkt toch goed?” Eric Heijneman lanceert met zijn compagnon de site Pingelen.nl waarop consumenten kunnen afdingen op producten en diensten van verscheidene aanbieders.

E-commerce

Cheaptickets.nl opent aparte labels voor hotel- en autoverhuur

De Nederlandse online reisgigant Travix opent naast Cheaptickets.nl de sites Cheapcars.nl en Cheaphotels.nl. De vraag naar de verhuur van auto’s en hotelkamers neemt toe en die omzet probeert het bedrijf naar zich toe te trekken met de nieuwe Cheaplabels.

E-commerce
Premium

‘Twaalf procent e-commerce via mobiel’

Twaalf procent van het aantal internetorders in Nederland wordt geplaatst via een mobiele drager. Daarbij geldt een lichte voorkeur voor shoppen via tablets.

E-commerce

Mythe 2 van 3: “Online kan ik wél de effectiviteit van mijn media budget bepalen”

In dit artikel wordt de tweede aanname (‘mythe’) uit een reeks van drie, uitgelegd en ontkracht: “Online kan ik wél de effectiviteit van mijn media budget bepalen” .

E-commerce
Premium

MediaMarkt: vijf procent omzet via online kanaal

MediaMarkt en Saturn boeken een online groei van zestig procent en genereren nu vijf procent van de totale handel via internet.

E-commerce

iMerge stapt uit Futurumshop

Investeerder iMerge verkoopt zijn belang in buitensportwinkel Futurumshop. Oprichter Harmen van de Meulen wordt weer volledig eigenaar.

E-commerce

Zes drivers voor directe verkoop online fabrikanten

Directe verkoop door fabrikanten aan consumenten is hot! Dit heeft een aantal redenen: 67% van de online shoppers verwacht dat zij in de toekomst direct bij de fabrikant gaan kopen. De opkomst van huismerken zet de positie van A-merken meer onder druk. Daarnaast zorgt de crisis ervoor dat er minder marge overblijft door verkoop via retailers.

E-commerce