Nóg een zusje voor Zalando: Emeza
Het nieuwe luxezusje van Zalando heet Emeza en is op thuismarkt Duitsland officieel van start gegaan met 120 merken in het assortiment.
Het nieuwe luxezusje van Zalando heet Emeza en is op thuismarkt Duitsland officieel van start gegaan met 120 merken in het assortiment.
Tussen de lancering van de app en eind 2012 verkocht Greetz via zijn mobiele apps 440.000 kaarten. Het mobiele kanaal is het vierde belangrijkste in de acquisitie van nieuwe klanten.
Financieel dienstverlener AEGON gaat zonder tussenkomst van enige instantie verzekeringen verkopen via Facebook. Met zijn nieuwe merk Kroodle zet het ook de miljoenen Nederlanders buitenspel die geen lid zijn van de profielensite.
Google heeft zojuist een nieuwe specialistische zoekmachine in Nederland gelanceerd: Flight Search. Luchtreizigers kunnen daarmee heel flexibel naar tickets zoeken en die rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij of een reisbureau boeken.
Investeringsbedrijf Value8 heeft de online dierenwinkel Megapets.nl overgenomen. Daarmee hoopt het te profiteren van een tot nog toe onverdachte groei in dit segment.
Nederlandse webwinkels hebben te kampen met een erg langzame start van het jaar. Er is nog wel sprake van omzetgroei, maar die is met drie procent verrassend laag.
Etsy, een handelssite waar ambachtslieden hun werk verkopen, gaat komende periode samenwerken met KARWEI.
Google implementeert later dit jaar een nieuw algoritme waardoor slechte webwinkels omlaag worden geduwd in de zoekresultaten. Zelfs de betere SEO-specialist moet werkloos toekijken hoe die daling zich zal voltrekken.
De Amerikaanse kortingsbonnensite RetailMeNot heeft de Nederlandse site Actiepagina.nl overgenomen voor, naar verluidt, maximaal tien miljoen dollar.
De Zuid-Afrikaanse investeerder Naspers brengt zijn rubrieksadvertentiesites Slando en OLX onder in concurrent Avito. Hierdoor ontstaat in Rusland een classifiedssite die qua omvang de nummer drie in de wereld is.
De internationale sportwinkelketen Foot Locker haalt 9,9 procent van zijn verkopen uit het digitale kanaal. De webverkopen groeiden vorig jaar met eenderde.
De online keten speciaalzaken Coolblue opent zijn tweede productcategorie in een maand tijd. Eerst voegde het witgoed tot aan zijn assortiment, vandaag is het outdoor.
Marktplaats.nl en juridische adviesbureau ICT Recht zijn de zevende en achtste partij die zich aansluiten bij de webdienst voor e-commerce De Coww.
RTL Ventures’ Miinto begint later deze week een tv-campagne. Deze is bedoeld om meer aandacht te vestigen op het webwinkelplatform waar fysieke modewinkels hun handelswaar kunnen etaleren.
Adyen handelt wereldwijd jaarlijks voor meer dan tien miljard euro aan betalingen voor e-commercebedrijven af. Onder de klanten multinationals als Google, Amazon en eBay. Toch is het bedrijf van algemeen directeur Pieter van der Does voor de meesten een onbekende.