More stories

Zalando’s huismerk Kiomi krijgt eigen webshop

Weer een stap om Zalando’s winstmarge te vergroten: het huismerk Kiomi groter maken door het ook in een eigen shop onder te brengen. De pure player zelf lijkt zich te ontwikkelen van een winkel in een faciliterend platform.

E-commerce

Kickstarter-project rond 3D-pen

WobbleWorks is een Kickstarter-campagne gestart voor ’s werelds eerste 3D printing-pen. Geen grap: teken een figuur en een printer maakt er een 3D-object van.

Conversie

Wegvallen Zalando grootste bedreiging voor Docdata

Docdata weet dat het binnenkort is afgelopen met Zalando en is daarom naarstig op zoek naar nieuwe klanten in Duitsland om zijn groeiende cijfers op peil te houden. Zalando neemt de logistiek in eigen handen en besteedt het daarom in afnemende mate naar Docdata uit.

E-commerce

Russisch KupiVIP naar de beurs

Het Russische e-commercebedrijf KupiVIP wil volgend jaar naar de beurs om 125 miljoen dollar nieuw kapitaal op te halen.

E-commerce

Saoedische prins steekt 100 miljoen in 360Buy

Een van de rijkste mannen ter wereld, de Saoedische prins Alwaleed Bin Talal, is een van de investeerders die samen 300 miljoen euro in het Chinese e-commercebedrijf 360Buy nemen.

E-commerce

TripAdvisor wordt meer prijsvergelijker

Reissite TripAdvisor wordt een meta search engine voor hotels. Het bedrijf kiest een strategisch nieuwe koers om de bezoekers langer op zijn site te houden.

E-commerce

Rakuten, actief in Nederland, levert omzet in voor groei

E-commercebedrijf Rakuten probeert in Europa en Amerika voet aan de grond te krijgen met gerichte overnames. Uit de jaarcijfers blijkt dat het een paar kwartalen omzet inleverde om nu een groeisprong te kunnen maken.

E-commerce

Jaaromzet Zalando: 1,2 miljard euro

Vier jaar geleden bestond Zalando nog niet, nu sluit het zijn laatste boekjaar af met een omzet van 1,15 miljard euro. Er wordt nog negentig miljoen euro verlies gedraaid, maar in een aantal landen speelt het al quitte.

E-commerce

Ruime verdubbeling omzet e-reader Kobo

Het Canadese Kobo, onderdeel van Rakuten, zag de omzet in 2012 met 143 procent stijgen. Het bedrijf ging van nul naar twintig procent marktaandeel in drie jaar tijd.

E-commerce

Wehkamp in ‘personal care’ met Unilever

Wehkamp voegt met de opname van ‘Persoonlijke Verzorging’ een nieuwe productgroep toe aan zijn assortiment. Voor Unilever betekent dit een nieuw, ‘direct’ online verkoop kanaal.

E-commerce

Bol.com gaat concurreren met dierenwinkels, tuincentra en bouwmarkten

Bol.com opent twee nieuwe speciaalzaken en gaat daarmee nog intensiever de concurrentie aan met de fysieke retail. De ene winkel is een dierenspeciaalzaak, de andere is een winkel voor tuinieren en klussen.

E-commerce
Premium

Zanox: tien procent e-commerce uit mobiele kanalen

Een kleine tien procent van alle Nederlandse e-commerceverkopen vindt plaats via een tablet of mobiele telefoon. Affiliatemarketingnetwerk Zanox spreekt over een verviervoudiging ten opzichte van vorig jaar.

E-commerce

Hands-on: Dell XPS 10 tablet

In de week dat Microsoft 2 miljard dollar pompte in een verzelfstandigd Dell, kreeg het Emerce testlab van Dell de XPS 10 ter recensie opgestuurd. Laten het nou net tablets zijn die de pc-verkopen onder druk zetten. Kan de laptop nu echt de deur uit?

Conversie

Kijkshop begint met Click & Collect

De volgende landelijke retailketen meldt zich in Nederland met de introductie van Click & Collect. Dit keer is het Kijkshop.

E-commerce

Cijfers Vente Privée: klein in Nederland, groot in Europa

De omzet van Vente Privée ging in 2012 voor het eerst over de miljard euro heen. Het bedrijf is actief in 8 EU-landen en heeft achtien miljoen leden. De Nederlandse bijdrage is nog minimaal, maar de Fransen hebben de tijd.

E-commerce