Kwartaalomzet webwinkel ASOS plust 45 procent
Online modewinkel ASOS heeft de verkopen in het afgelopen kwartaal met bijna de helft zien groeien. Van een tanend sentiment op de Europese markt is geen sprake.
Online modewinkel ASOS heeft de verkopen in het afgelopen kwartaal met bijna de helft zien groeien. Van een tanend sentiment op de Europese markt is geen sprake.
Webwinkelplatform SEOshop trekt in een nieuwe financieringsronde 1,1 miljoen euro groeigeld aan bij HENQ Venture Capital. Het bedrijf wil zijn koploperspositie in meer landen kunnen uitbuiten.
Fonq.nl, online specialist in design en cadeau, is sinds de oprichting 10 jaar geleden uitgegroeid tot een sterke niche speler. Met 115 officiële webshops, een assortiment van 20.000 producten en een snelle levering is anderhalf jaar geleden een internationale groeistrategie ingezet.
Meubel- en designwinkel Fab.com is van plan om winkels te openen in Berlijn en Londen. De filialen op betonnen vloeren worden ingericht als inspiratieruimtes voor klanten die uiteindelijk digitaal gaan kopen.
Sinds begin april is Adriaan Thierry (41) officieel de nieuwe e-commerceman van Albert Heijn. In tegenstelling tot zijn voorganger Roy Perticucci is Thierry meer gefocust op Nederland. “Een online winkel openen in een land waar we nog niet actief zijn, ligt niet voor de hand.”
Een wereldwijd onderzoek van Adyen laat zien dat veertien procent van alle digitale betalingen op een telefoon of tablet wordt gedaan. De rol van smartphones op het gebied van m-commerce neemt af, ten gunste van tablets.
Na Japan en Europa heeft Rakuten nu ook in Amerika voet aan de grond met een eigen logistiek- en fulfillmentsysteem. Daartoe nemen de Japanners de lokale marktpartij Webgistix over.
Gevestigde belangen in het supermarktwezen remmen de digitale vooruitgang van de bedrijfstak. Dat schrijft ING in een sectorrapport dat vandaag verscheen.
Zelfs de sleutel gaat digitaal. De deur gaat niet meer open met een ouderwets stukje hang en sluitwerk, maar met een app. Een reeks van startups stort zich op de markt.
De webwinkel ReplaceDirect breidt het assortiment uit met verlichting. Op het eerste oog een opvallende nieuwe categorie maar vanuit de focus op verkoop van duurzame artikelen niet onlogisch, klinkt de toelichting.
De Nederlandse speciaalzaakspecialist Coolblue is het nummer twee meest ondernemende bedrijf van Europa. De Rotterdammers wonnen zojuist een internationale prijs op de Global E-Commerce Summit in Barcelona.
Het Nederlandse autodeelplatform SnappCar begint met de verwerkelijking van zijn Europese droom. De eerste stap daarin is de opening van de Duitse site, wat zojuist plaatsvond. “Begin volgend jaar hebben we kritische massa”, aldus mede-oprichter Pascal Ontijd.
Het mobiele betaalsysteem Payleven heeft een distributieovereenkomst met Apple gesloten. Het mag zijn draagbare pinterminals via de fysieke en digitale kanalen van Apple gaan verkopen.
Bierbrouwer Heineken is begonnen met de bouw van een webwinkel met wereldwijd bereik. Hier worden geen alcoholica verkocht, maar merchandise met het Heinekenmerk.
Kassasysteem Sweebr brengt technieken uit de online wereld naar kassa’s in fysieke winkels. Het bedrijf zet de eerste stappen op de buitenlandse markt, maar merkt ook dat er veel evangeliewerk is te doen. Drie vragen aan Bart Jasper.