More stories

Subb.me met b2b-abonnementsdienst voor winkeliers

De makers van Curated.nl starten vandaag een nieuw bedrijf waarmee (web)winkeliers en merken abonnementen op verrassingsboxen kunnen verkopen.

Customer Loyalty

Edarling naar Engeland en Ierland

Edarling kan eindelijk uitbreiden naar Engeland en Ierland en doet dat onder het label Elitesingles.

E-commerce

Nutella opent webshop, zonder chocopasta

Nutella zoekt meer zichtbaarheid in het dagelijks leven dan alleen aan de ontbijttafel. Het bedrijf opent daarom een webwinkel met verscheidene soorten artikelen. Vrijwel niet een daarvan is gelieerd aan eten.

E-commerce

Vergelijk.nl zet shop met beste service in het zonnetje

Een kleine, specialistische webwinkel kan een van de beste van Nederland blijken wanneer Vergelijk.nl eind volgende maand zijn eerste Award gaat uitreiken.

Customer Loyalty

Nederlander koopt startup uit Silicon Valley

De Nederlandse ondernemer Thomas Ummels heeft de online projectplanner Gantto overgenomen. Hij voegt het samen met zijn Tom’s Planner en vergroot daarmee zijn internationale bereik.

E-commerce

Outdoormerken verbieden handel op Amazon

Outdoormerken Lowa, Deuter en Mammut verbieden retailpartners om hun producten op niet-geautoriseerde websites te verkopen. Amazon is er daar een van.

E-commerce

Yelp breidt recensies uit met e-commerce

Recensiesite Yelp voegt een nieuw fundament aan zijn diensten toe: de mogelijkheid om eten thuisbezorgd te krijgen en restaurants te boeken.

E-commerce

GfK: Achteraf betalen wint aan populariteit

De Nederlandse consument betaalt zijn online aankopen het liefst met iDEAL. Boter bij de vis. Onderzoeker GfK ziet echter een trend waarbij mensen liever achteraf gaan betalen.

E-commerce

Supermarkt Tesco: Eindeloze mogelijkheden 3D-printen

De Britse supermarktketen Tesco onderzoekt welke rol 3D-printers in de toekomst in de winkels kunnen spelen. ‘We drukken toch ook al posters en foto’s af’, klinkt de logische gedachte. ‘Waarom dan geen cadeaus en persoonlijke items?’

E-commerce

Adidas geeft windowshopping nieuwe dimensie

Via de interactieve winkelruit van Adidas kunnen voorbijgangers 24/7 online shoppen met hun smartphone zonder app of QR-code. Een nieuwe techniek waar het Finse reclamebureau TBWA anderhalf jaar aan heeft gewerkt.

E-commerce

Coolblue opent winkel in Utrecht

Webwinkelketen Coolblue opent over twee weken een winkel in Utrecht. Dat is het vierde offline service- en verkooppunt en vermoedelijk niet de laatste.

E-commerce

Redcoon zet fabrikanten onder zware prijsdruk

Redcoon wil tegen gunstiger prijzen gaan inkopen bij de fabrikanten. Dat doet het niet op eigen titel, maar met het volle gewicht van miljardenbedrijf Media-Saturn achter zich.

E-commerce

Google Play gaat ook boeken verhuren

Films huren is in andere landen al mogelijk bij Google Play. Het verhuren van digitale boeken staat om de hoek, blijkt uit berichten aan uitgevers.

E-commerce

Topman Ahold: Bonuskaart wordt vervangen door mobiele app

Topman Dick Boer van Ahold denkt dat loyatykaarten zoals de Bonuskaart uiteindelijk worden vervangen door nieuwe technologie. Het ligt voor de hand dat dat een eigen app of integraties met apps van derde partijen zijn.

Customer Loyalty

Half miljoen klanten voor Deezer in Nederland

Muziekdienst Deezer heeft enkele honderdduizenden actieve gebruikers in Nederland. De Fransen zoeken meer samenwerkingen met media en muziekfestivals om de moderne jukebox zichtbaarder te maken.

E-commerce