More stories

Sanoma Ventures neemt belang in kinderkledingwinkel

De investeringstak van Sanoma Nederland neemt een belang in Brandkids.nl, een shop die de handel in nieuwe en tweedehands kinderkleding met elkaar vermengt.

E-commerce

7 Bing webmaster tools die u nog niet kende

Misschien vraagt u zich bij de kop al af: “Bing Webmaster Tools?” Jazeker, ook Bing helpt website eigenaren graag op weg. Veel functies komen overeen met Google Webmaster Tools, maar in dit artikel wijzen wij u graag op een aantal functies die Bing Webmaster Tools wellicht de moeite waard maken.

Analytics

Amsterdam heeft zoekmachine voor producten in fysieke winkels

Met de lancering van Voradius.nl is Amsterdam de eerste stad in Nederland met een zoekmachine waar gebruikers producten kunnen vinden bij winkels in hun directe fysieke omgeving. Uit diep marktonderzoek blijkt dat 63 procent van de lokale winkeliers geen webshop heeft.

E-commerce

De in-store-experience als unieke mogelijkheid

Fysieke retailers verliezen een deel van hun klanten aan webshops. Zij winnen het vaak op prijs en gemak (van de luie stoel). Het enige dat ze niet kunnen: een in store experience bieden die indruk maakt.

E-commerce

Clansman lanceert groot netwerk van producttesters

Clansman brengt vandaag een nieuwe dienst op de markt waarmee bedrijven testers en productrecensies kunnen verwerven. TestExclusive wordt eerst in Nederland dan in België en Duitsland uitgerold.

E-commerce

De acht basisbeginselen van alle retailvormen

Het retailvak lijkt steeds complexer te worden naarmate meer kanalen en signalen digitaliseren. De datadonder is echter heel eenvoudig in te kaderen voor wie altijd uitgaat van acht eenvoudige basisbeginselen.

E-commerce

Werkspot.nl in handen van Amerikaans HomeAdvisor

DTG (voorheen: De Telefoongids) verkoopt zijn belang in Werkspot als onderdeel van de volledige overname van de klussite door HomeAdvisor, onderdeel van IAC.

E-commerce

Klanten van Redcoon shoppen goedkoper bij bevriende winkels

Redcoon is de launching partner van een nieuw loyaliteitsprogramma van TDRCompany. Bezoekers van die site worden doorverwezen naar ‘bevriende shops’ waar ze, door te winkelen, geld verdienen om bij Redcoon te besteden. “Een regelrechte aanval op affiliatemarketing”, aldus de partijen.

E-commerce

Wordt same-day delivery ook in Nederland belangrijk?

In de Verenigde Staten ontstaan verschillende innitiatieven waarbij orderlevering op dezelfde werkdag centraal staan. Amazon levert in vele gebieden al met deze snelheid, eBay en Google ontwikkelen platforms die retailers en consumenten koppelen en Walmart gaat de distributie mogelijk crowdsourcen. Heeft de consument hier wel behoefte aan?

E-commerce

Adidas bouwt virtueel pashokje in webshop

Adidas stopt een nieuwe technologie in zijn webwinkel waardoor shoppers vooraf digitaal kunnen passen of en hoe nieuwe sportkleding zit.

Conversie

Webwinkels lijden weer miljoenen schade door iDEAL

De DDOS-aanvallen op de technische infrastructuur van iDEAL hebben geleid tot tientallen miljoenen euro’s aan gederfde omzetten. De banken en Thuiswinkel.org overleggen nog steeds over het verbeteren van de prestaties.

E-commerce

Kieskeurig.nl wordt (ook) webwinkel

Kieskeurig.nl verandert vanaf komende zomer van functie. De productvergelijker wordt ook een webwinkel waar de consumentengroep met een aantoonbaar hogere koopintentie ook direct hun aankopen kunnen doen.

E-commerce

Omzet Zooplus Nederland: 28 miljoen euro

Online dierenwinkel Zooplus boekte in Nederland in 2012 een omzet van 28 miljoen euro, veertig procent meer dan het jaar ervoor. De Europese keten als geheel verkocht voor 336 miljoen euro aan kattenbrokjes, paardenvoer riempes en kluifjes.

E-commerce

Hoe verbeter je de conversie van je winkelwagen?

Waarom haken website bezoekers af tijdens het bestelproces? En hoe zorg je ervoor dat meer producten daadwerkelijk worden afgerekend?

Conversie

Webwinkels maar liefst 22% trager. Wat te doen?

Webwinkels werden het afgelopen jaar maar liefst 22% trager dan in 2011. Dit blijkt uit een analyse van Radwareonder de 2000 meest bezochte webwinkels. De gemiddelde laadtijd van een webwinkel kwam uit op 7.25 seconden. Langere laadtijd gaat direct ten koste van de omzet. Hoe voer je de snelheid op?

E-commerce