More stories

IKEA webshop goed vindbaar, maar wat vind je er nu precies?

De verkoop van meubelen via het internet is een sterke groeimarkt en elf procent van de aankopen in de huis- en meubelenmarkt wordt online geplaatst. Logisch gevolg is, dat IKEA (marktleider in dit segment) nu ook een webshop gestart is. Maar hoe hebben ze de vindbaarheid geregeld en hoe goed is de salesfunnel ontworpen?

E-commerce

eFashion 2013: optimaliseer de gebruikservaring!

De derde editie van eFashion werd gehouden op 27 juni 2013 . Meer dan 350 bezoekers kwamen naar het jaarlijkse event voor de online modebranche. Ruud Schoen was er ook en deelt hier zijn learnings met ons.

E-commerce

eBay koopt 2dehands.be en .nl

Het Amsterdamse internetbureau TTY verkoopt zijn Belgische sites 2dehands.be en 2ememain.be aan eBay. De Amerikanen herhalen de truc die ze in Nederland met Marktplaats.nl uithaalden: koop het als je het zelf niet kunt bouwen.

E-commerce

Apple deponeert merk iWatch, maar niet in Europa

Apple lijkt zijn slimme horloge toch iWatch te willen noemen. Aanvragen voor die handelsnaam zijn ingediend in Japan, Mexico, Taiwan, Turkije, Colombia en Rusland, maar nog niet in Europa.

Conversie

Bijenkorf start loyaltyprogramma social media

De Bijenkorf gaat zijn klanten belonen voor sociale interactie met het merk. Voor iedere tweet, like, share, of comment sparen ze punten.

Customer Loyalty

CBS: 7,1 miljoen frequente online shoppers

Cijfers van het CBS laten zien dat 7,1 miljoen consumenten in drie maanden tijd wel eens online winkelen. In de meeste gevallen, zeventig procent, kopen ze enkel nieuwe producten en diensten. Twintig procent mengt nieuw met tweedehands.

E-commerce

PostNL sluit akkoord met pakketbezorgers

De wilde stakingen van de zelfstandige pakketbezorgers van PostNL is voorbij. PostNL, FNV Bondgenoten en de actievoerders zijn tot een akkoord gekomen.

E-commerce

Stakingen PostNL als olievlek over Nederland [update]

Begin deze week staakten alleen de zelfstandig pakketbezorgers in Amsterdam. Nu wordt vrijwel heel Nederland getroffen. Enkel in het Rijnmondgebied, Noord-Nederland en Limburg gaat alles nog op rolletjes.

E-commerce

Bol.com opent self publishing-platform

bol.com lanceert een nieuwe dienst waardoor iedereen met een verhaal zijn eigen papieren of digitale boek kan schrijven, laten uitgeven en daar geld mee verdienen.

E-commerce

CB met S&H de modemarkt op

CB, voorheen het Centraal Boekhuis, gaat samen met fulfilmentspecialist S&H e-commercediensten leveren aan de modemarkt.

E-commerce

Vente Privée: ‘We gaan naar drie miljard omzet’

De besloten Europese webwinkel Vente Privée wil zijn omzet in de komende jaren ruim verdubbelen tot drie miljard euro. Handel via mobiele dragers speelt daarin een belangrijke rol.

E-commerce

GfK: ‘Online modewinkels, focus op klantentrouw’

De zwaarste modekopers op internet zijn de groep crosschannel consumenten. Die zijn echter ook het minst trouw aan winkels. GfK raadt winkeliers aan komende jaren in te zoomen op klantentrouw.

E-commerce

Wint cross-commerce het van e-commerce?

Waar elke retailer in het verleden werd aangespoord ook snel een webshop te hebben om ‘de boot niet te missen’ zien we dat retailers en consumenten steeds vaker inspelen op het combineren van het online- en offline kanaal; hier wordt de term cross-commerce voor gebruikt.

E-commerce

Mobiel bezoek funda sterk gestegen

Het bezoek aan de mobiele platforms van huizensite funda is het afgelopen jaar fors gestegen. Via de mobiele sites en de apps kwamen in mei 2013 alleen al bijna 7 miljoen bezoeken binnen. In totaal komt nu 36,5 procent van het verkeer via de mobiele platforms. Funda verwacht dat eind 2014 het aandel boven de vijftig procent uitkomt.

E-commerce

Sony stapt weer in markt voor slimme horloges

Een multifunctioneel accessoire met berichtmeldingen, Android app interface en muziekafstandsbediening, gegoten in een superslank en waterbestendig design. Sony probeert Apple voor te zijn met een slimme horloge.

Conversie