More stories

Coolblue wint internationale prijs, ASOS verslaat Amazon

De Nederlandse speciaalzaakspecialist Coolblue is het nummer twee meest ondernemende bedrijf van Europa. De Rotterdammers wonnen zojuist een internationale prijs op de Global E-Commerce Summit in Barcelona.

E-commerce

SnappCar met auto’s delen naar Duitsland

Het Nederlandse autodeelplatform SnappCar begint met de verwerkelijking van zijn Europese droom. De eerste stap daarin is de opening van de Duitse site, wat zojuist plaatsvond. “Begin volgend jaar hebben we kritische massa”, aldus mede-oprichter Pascal Ontijd.

E-commerce

Payleven start verkoop bij Apple Stores

Het mobiele betaalsysteem Payleven heeft een distributieovereenkomst met Apple gesloten. Het mag zijn draagbare pinterminals via de fysieke en digitale kanalen van Apple gaan verkopen.

E-commerce

‘Heineken ontwikkelt mondiaal e-commerceplatform’

Bierbrouwer Heineken is begonnen met de bouw van een webwinkel met wereldwijd bereik. Hier worden geen alcoholica verkocht, maar merchandise met het Heinekenmerk.

E-commerce

Sweebr begint internationale uitrol ‘iPadkassa’

Kassasysteem Sweebr brengt technieken uit de online wereld naar kassa’s in fysieke winkels. Het bedrijf zet de eerste stappen op de buitenlandse markt, maar merkt ook dat er veel evangeliewerk is te doen. Drie vragen aan Bart Jasper.

E-commerce

Duitse staking legt logistiek Amazon deels plat

Voor de tweede keer in twee weken leggen logistiek medewerkers van Amazon in Duitsland het werk naar. Met de staking hopen de werknemers hoger loon af te dwingen.

E-commerce

Waarom kopen mannen online kleding anders dan vrouwen?

Vrouwen zijn voor veel online fashion retailers de belangrijkste doelgroep. Zij besteden meer geld per jaar aan kleding dan mannen. Maar waarom? En hoe denken wij als online fashionshop in de toekomst meer mannen naar de winkel te krijgen?

Conversie

Nieuwe app van PostNL ‘vervangt’ papieren postzegel

Consumenten kunnen hun eigen postzegels gaan schrijven nu PostNL een nieuwe versie van zijn app uitbrengt.

E-commerce

Ads: van persuasion naar participation

Een desktop, een tablet en een mobiele telefoon, allemaal met toegang tot het internet. Naast de uitdagingen die dit met zich mee brengt op het gebied van meten brengt dit ook kansen en uitdagingen met zich mee op het gebied van ad copy testing en bannercreatie.

E-commerce

Unilever heeft primeur met YouTube-commerce

Een video bekijken van een ‘hair how to’ en direct met een klik op de muisknip de bijbehorende haarproducten kunnen bestellen. Dat is een nieuwe vorm van e-commerce die YouTube uitprobeert in samenwerking met Unilever.

E-commerce

Marks & Spencer: grootste omzetgroei uit multichannel

Het Engelse warenhuis Marks & Spencer bevindt zich middenin de transitie van offline naar multichannel, de geraffineerde min alle online offline beschikbare kanalen. De eerste resultaten zijn veelbelovend: de multichannelomzet groeit met zeventien procent.

E-commerce

Google sluit betaaldienst Checkout

Per 20 november wordt Google Checkout vervangen door Wallet, van geldbeursje naar volledig functionele portefeuille. Webwinkeliers moeten e-commerce niet meer zien als financiële transactie, maar als een complex geheel van klantenbinding.

E-commerce

Online brillenwinkel breidt uit in Europa

Online brillenwinkel Mister Spex trekt zestien miljoen euro durfkapitaal aan om zijn Europese expansie te financieren.

E-commerce

Mythe: Door inzet online kortingsacties verhoog ik mijn omzet

Net als in de offline wereld, wordt er in de online wereld volop gebruikt gemaakt van kortingsacties. In de ene week is product x in de aanbieding en in de andere week product y. Vaak heeft zo’n actie tot doel om impuls aankopen te triggeren en zodoende de omzet te verhogen. De vraag of hierdoor de totale omzet voor product x en y samen ook hoger wordt, wordt vaak niet gesteld.

E-commerce

Adriaan Thierry (AH.nl) over hoe e-commerce ingrijpend verandert

Het e-commercelandschap gaat wat de digitale tak van Albert Heijn betreft ingrijpend veranderen in de komende jaren. De klantwens verandert, waardoor de inrichting van de digitale én fysieke winkel op de schop moet. Logistiek wordt deze ook steeds meer op zijn wenken bediend.

E-commerce