Supermarkt Sainsbury’s in online videoverhuur
De nummer drie onder de Engelse supermarkten, Sainsbury’s, lanceert later dit jaar een online videotheek. De keten zet grote stappen om zijn digitale dienstenaanbod te vergroten.
De nummer drie onder de Engelse supermarkten, Sainsbury’s, lanceert later dit jaar een online videotheek. De keten zet grote stappen om zijn digitale dienstenaanbod te vergroten.
De Amerikaanse reisvergelijker Kayak noteert bijna veertig procent meer omzet. Ook het gebruik van de zoekmachine voor vliegtickets, auto’s en hotelkamers neemt toe, zeker op het mobiele vlak.
Bol.com boekte in het tweede kwartaal een omzet van rond de honderd miljoen euro. Door de overname van bol.com boekte Ahold in die drie maanden een extra omzetgroei van 2,4 procent.
Vloeken, verwensen, adviseren, bidden en magie zijn vanaf eind volgende week verboden op handelsplatform eBay. Het bedrijf past daartoe de regelementen aan.
De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus ziet de omzet met 28 procent stijgen tot 152 miljoen. De vooruitzichten voor 2012 en 2013 zijn goed.
BMW voegt weer een stad toe aan zijn digitale carsharingnetwerk. San Francisco is de eerste niet-Europese stad waar leden auto’s op Greenwheels-achtige manier een luxe auto kunnen huren via hun iPhone- of Androidtoestel.
De digitale verkopen bij kledingzaak Gap groeien twee keer sneller dan die in de bakstenen winkels. Inmiddels is elf procent van de omzet afkomstig uit internethandel. In Europa valt nog veel te winnen voor de Amerikanen.
(Update) De Europees werkende kledingwinkel Stylight verwacht dit jaar zijn omzet te verdrievoudigen tot honderd miljoen euro.
Internethandel is voor weinig bedrijven kernactiviteit, maar inmiddels komt wel iedere achtste euro via het web binnen. Bedrijven kopen liever online dan dat ze verkopen.
Voor Apple tuigde hij wereldwijd reeksen fysieke winkels op. Nu moet Ron Johnson magie bij warenhuis J.C. Penney brengen. De kwartaalcijfers bieden echter nog weinig ruimte voor fantasie en dromen.
Meubeltrack.nl uit Goirle start een performance based model voor online meubelwinkels. Die kunnen hun aanbod inladen op het platform en dat naast dat van fysieke retailers tonen.
De besloten winkelclub van Zalando richt zich op m-commerce zonder speciale apps voor meerdere platformen en toestellen te maken.
De grootste drempel voor de groei van m-commerce is de afhandeling van transacties. Hoe eenvoudiger die is, hoe makkelijker men meer geld via telefoons en tablets uitgeeft.
Een webwinkel exploiteren is geen hobby’tje, maar een serieuze zakelijke onderneming met keiharde verplichtingen naar de consument. De Consumentenautoriteit gaat starters dat duidelijker inpeperen.
Met de toename van online transacties groeit de kans op betaalfraude. De vraag is of preventie het uitgangspunt moet zijn. De uitdaging voor de webwinkeliers ligt namelijk vooral in het vinden van de juiste balans tussen fraudebeperking en optimale conversie.