More stories

Supermarkt Sainsbury’s in online videoverhuur

De nummer drie onder de Engelse supermarkten, Sainsbury’s, lanceert later dit jaar een online videotheek. De keten zet grote stappen om zijn digitale dienstenaanbod te vergroten.

E-commerce

Gezonde groei reisvergelijker Kayak

De Amerikaanse reisvergelijker Kayak noteert bijna veertig procent meer omzet. Ook het gebruik van de zoekmachine voor vliegtickets, auto’s en hotelkamers neemt toe, zeker op het mobiele vlak.

E-commerce

Kwartaalomzet bol.com rond de 100 miljoen

Bol.com boekte in het tweede kwartaal een omzet van rond de honderd miljoen euro. Door de overname van bol.com boekte Ahold in die drie maanden een extra omzetgroei van 2,4 procent.

E-commerce

EBay verbiedt vloeken, wensen en beheksen

Vloeken, verwensen, adviseren, bidden en magie zijn vanaf eind volgende week verboden op handelsplatform eBay. Het bedrijf past daartoe de regelementen aan.

E-commerce
Premium

Online dierenwinkel Zooplus groeit 28 procent

De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus ziet de omzet met 28 procent stijgen tot 152 miljoen. De vooruitzichten voor 2012 en 2013 zijn goed.

E-commerce

BMW dieper in carsharing met apps

BMW voegt weer een stad toe aan zijn digitale carsharingnetwerk. San Francisco is de eerste niet-Europese stad waar leden auto’s op Greenwheels-achtige manier een luxe auto kunnen huren via hun iPhone- of Androidtoestel.

E-commerce

Online handel Gap groeit, maar nog marginaal

De digitale verkopen bij kledingzaak Gap groeien twee keer sneller dan die in de bakstenen winkels. Inmiddels is elf procent van de omzet afkomstig uit internethandel. In Europa valt nog veel te winnen voor de Amerikanen.

E-commerce

Modewinkel Stylight: dit jaar 100 miljoen omzet

(Update) De Europees werkende kledingwinkel Stylight verwacht dit jaar zijn omzet te verdrievoudigen tot honderd miljoen euro.

E-commerce

EU-bedrijven halen iedere achtste euro uit online

Internethandel is voor weinig bedrijven kernactiviteit, maar inmiddels komt wel iedere achtste euro via het web binnen. Bedrijven kopen liever online dan dat ze verkopen.

E-commerce

Warenhuis J.C. Penney krimpt en verliest

Voor Apple tuigde hij wereldwijd reeksen fysieke winkels op. Nu moet Ron Johnson magie bij warenhuis J.C. Penney brengen. De kwartaalcijfers bieden echter nog weinig ruimte voor fantasie en dromen.

E-commerce

Meubeltrack.nl opent winkelvloer voor webshops

Meubeltrack.nl uit Goirle start een performance based model voor online meubelwinkels. Die kunnen hun aanbod inladen op het platform en dat naast dat van fysieke retailers tonen.

E-commerce

Zalando Lounge met responsive design

De besloten winkelclub van Zalando richt zich op m-commerce zonder speciale apps voor meerdere platformen en toestellen te maken.

E-commerce

Afrekenen grootste drempel bij m-commerce

De grootste drempel voor de groei van m-commerce is de afhandeling van transacties. Hoe eenvoudiger die is, hoe makkelijker men meer geld via telefoons en tablets uitgeeft.

E-commerce

Startende webshops op de korrel bij Consumentenautoriteit

Een webwinkel exploiteren is geen hobby’tje, maar een serieuze zakelijke onderneming met keiharde verplichtingen naar de consument. De Consumentenautoriteit gaat starters dat duidelijker inpeperen.

E-commerce

Minder fraude of meer conversie?

Met de toename van online transacties groeit de kans op betaalfraude. De vraag is of preventie het uitgangspunt moet zijn. De uitdaging voor de webwinkeliers ligt namelijk vooral in het vinden van de juiste balans tussen fraudebeperking en optimale conversie.

E-commerce