C&A begint met Click & Collect
C&A probeert internetklanten naar de winkel te lokken en gaat online bestellingen daarom gratis afleveren in de fysieke winkel.
C&A probeert internetklanten naar de winkel te lokken en gaat online bestellingen daarom gratis afleveren in de fysieke winkel.
Zakenbank JP Morgan neemt een klein belang in online meubelwinkel Home24.
Apple opent op eBay heimelijk een eBaywinkel waar het tweedehands, gereviseerde producten verkoopt.
Nederland trekt ook dit jaar weer massaal lootjes via internet. De teller op Lootjestrekken.nl staat op bijna 990.000. Fonq laat daarbij zien dat economische zorgen even niet tellen.
Uitgeverij Wegener begint de actieve promotie van zijn nieuwe site Carsom.nl. Automobilisten krijgen daar inzicht over onhouderhoudskosten van hun wagen en kunnen er concurrerende offertes aanvragen.
Online winkeliers hebben de afgelopen jaren massaal sociale media omarmd, online betalen vergemakkelijkt en hun website geschikt gemaakt voor mobiele telefoons. De komende tijd zal de technologie bij e-commerce vooral leiden tot verdere personalisering en diepere integratie van mobiele toepassingen.
Kledingbedrijf Gap Inc. ziet de digitale omzet met 23 procent groeien ten opzichte van vorig jaar. In Europa is de groei nog groter.
Google Shopping gaat op de schop. Winkeliers kunnen de zoekdienst niet meer gratis gebruiken ter promotie van hun handelswaar. Voor de gebruiker gaat het op AdWords lijken.
Het wordt voor lokale winkels interessanter om hun artikelen via eBay verkopen. In Amerika gaat het bedrijf ‘same day deliveries’ faciliteren.
Een jaar na de opening van sites in Duitsland en Frankrijk betreedt Fashionchick.nl de Engelstalige markt.
De Nederlandse consument betaalt zijn online aankopen het liefst met internetbankieren. Het gebruik van iDEAL is in twee jaar verdubbeld tot 115 miljoen transacties.
Het mobiele betaalsysteem SumUp, een variant op Square en Payleven, gaat van start in Nederland, Duitsland en Italië. KPN is een van de eigenaren in de investeerder achter het bedrijf.
De Europese online dierenwinkel boekt dit jaar bijna dertig procent omzetgroei. Naar verwachting noteert het volgend jaar zeker twintig procent groei, en mogelijk zwarte cijfers.
Nederlandse websites krijgen een nieuwe dienst om betalingen per creditcard te kunnen ontvangen. De Nederlandse lancering maakt deel uit van de Europese uitrol van het Rocketbedrijf.
Het mobiele gebruik van Marktplaats.nl gaat met reuzenstappen vooruit. Volgende maand zal tegen de veertig procent van het gebruik via mobiele dragers plaatsvinden.