Benetton opent webwinkels
Kledingmerk Benetton staat op het punt in verscheidene landen een webwinkel te openen. Nederland moet nog even wachten.
Kledingmerk Benetton staat op het punt in verscheidene landen een webwinkel te openen. Nederland moet nog even wachten.
Ellen Snijder (26), oprichtster van Fashionchick, wist van haar afstudeerscriptie haar werk te maken. Momenteel is haar online fashionportal Fashionchick actief in drie landen.
Volgend weekend gaat Dawanda, de Europese variant van Etsy, van start in Nederland. De opening maakt deel uit van een internationaliseringsslag in de ons omringende landen.
Niet alleen op het vaste internet, maar ook mobiele sites en applicaties moeten aan de cookiewet voldoen. De ontwikkelingen op dit punt blijven achter, vindt de OPTA.
Vier vragen, vier poses voor de webcam en webwinkel Otto kent de maten van zijn winkelend publiek. Een nieuwe technologie kan shoppen eenvoudiger maken en het aantal retourzendingen terugdringen.
Tien procent van de kaartjes voor Europese evenementen wordt via een mobiele drager gekocht. Een belangrijk deel daarvan wordt via Facebook gekocht.
Een Franse webwinkel heeft het beeldmerk van actiegroep Anynomous geregistreerd als zijnde zijn eigen merk. De digitale activisten pikken dat niet en duwen de shop offline.
Consumenten hechten bij het nemen van aankoopbeslissingen meer waarde aan sociale informatiebronnen dan aan traditionele informatiebronnen. Dat bewijzen de ervaringen van Black & Decker en Octopus.com.
De Nederlandse webwinkel van MediaMarkt boekt in het tweede kwartaal een omzet van negentien miljoen euro. Dat is ongeveer evenveel als vorig kwartaal, maar de groei is toch aanzienlijk.
Traditionele retailers kunnen in korte tijd ook online succesvol zijn. Een praktijkvoorbeeld van vrijetijdswarenhuis Camping Sport De Wit.
Iedere vijftien seconden wordt in Europa een aankoop via mobiel gedaan. Toch is het mobiele kanaal voor (web)winkels nog helemaal niet vanzelfsprekend.
E-commerce en online word-of-mouth gaan hand in hand en maken dat de eindklant serieuzer genomen moet worden dan ooit. Integrale afstemming in de supply chain is dus nodig om de belofte aan de consument waar te maken. Organisaties die écht klantgericht willen zijn, moeten daarom logistieke optimalisatie centraal stellen.
Mobiel betalen is geen loze belofte meer, maar een feit. Bereid je daarop voor.
Het kon niet stuk in het afgelopen decennium met e-commerce in Nederland. Jaarlijks noteerden we tientallen procenten groei tot een omzet van negen miljard in 2011. Alle signalen staan op groen en niets lijkt onmogelijk. Daarin schuilt echter ook het gevaar.
Layer mag Augmented Reality (AR) voor gebruik op straat inmiddels hebben afgezworen, IBM pakt de draad weer op. Het bedrijf test AR in Amerikaanse winkelbedrijven.