More stories

Premium

Voor derde jaar geen fysieke gamebeurs E3

Voor het derde jaar heeft de Entertainment Software Assocation bekend gemaakt dat de bekende Electronic Entertainment Expo-gamebeurs ook dit jaar niet fysiek zal plaatsvinden. Er komt vermoedelijk wel een digitale versie, maar daarover is nog weinig bekend.

Coronacrisis
Premium

Spotify met nieuw reclameformat voor podcasts

Spotify voert een nieuw reclameformat in dat speciaal is ontwikkeld voor luisteraars van podcasts: een klikbare kaart die zeven dagen blijft plakken.

Online advertising

Debat: hoe werf je personeel in een megakrappe markt?

De winnaars van de Meest Invloedrijke Recruiter 2020 debatteren over recruitment in 2021, waarop corona nog steeds een enorme stempel drukt.

Entertainment
Premium

Campagnepanel #187: ‘Blijft boeien’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken, nee: luisteren, ze naar een challenge tussen vier podcasts.

Campagnes
Premium

Ziggo-klanten krijgen ESPN-kanaal standaard in tv-pakket

Het eerste kanaal van ESPN wordt een vast onderdeel van de tv-pakketten van Ziggo, vanaf minimaal TV Start of TV Standard. Vanaf 12 januari kunnen deze klanten iedere week een aantal live wedstrijden van het Eredivisie-voetbal en een selectie live wedstrijden uit andere nationale en internationale topcompetities kijken. Het eerste kanaal van ESPN is beschikbaar op kanaal 421.

Entertainment
Premium

CES: PlayStation 5 krijgt exclusieve VR-bril

Sony brengt binnenkort een nieuwe VR-bril uit voor de PlayStation 5. De PlayStation VR2 krijgt een hogere resolutie dan zijn voorganger.

Gear
Premium

Pathé Theatres neemt videodienst Pathé Thuis over

Pathé Theatres neemt videodienst Pathé Thuis over. Pathé Thuis is in 2011 opgericht vanuit Pathé Theatres en opereert sinds december 2014 zelfstandig. Pathé Theatres heeft altijd een minderheidsbelang behouden.

Entertainment
Premium

Talpa als accelerator voor podcasts

Talpa Network heeft uit vier ideeën voor podcasts uitgekozen uit zo’n tweehonderd inzendingen voor The Cast. Dat is een formule waarmee het mediabedrijf zich de rol van accelerator aanmeet om de nieuwelingen groot te maken.

Media

Hoe Epic Games ons van echt naar ‘unreal’ brengt

Game engines veranderen de wereld. Wat kan deze digitale revolutie betekenen voor andere industrieën en waar gaat het heen in de toekomst?

Digital Transformation

Trends en ontwikkelingen op het gebied van Real Fakes

Wat speelt er in de wereld van Deepfakes en AI? Je hoort alle ins en outs van dit moment van dé expert op dit vlak.

Artificial Intelligence
Premium

2021: Het jaar waarin podcast puber werd

De podcast is in twee jaar tijd ontwikkeld van opkomend naar gevestigd ‘nieuw medium’. Toch liggen nog niet alle puzzelstukjes op zijn plaats voor de volgende groeispurt.

Media

AI-poëzie: de robots komen

Kan een robot poëzie maken? Om die vraag te beantwoorden ging ik aan de slag met Copy.AI. Dit leerde ik van het experiment met AI-poëzie.

Innovatie
Premium

NPO en Talpa Nederlands grootste radiostreamers

De Publieke Omroep en Talpa hebben beiden elk vier zenders in de top tien van meest beluisterde streaming radiozenders. Als exploitant is Talpa met afstand de allergrootste, met een marktaandeel van tachtig procent.

Publishing
Premium

HomePod mini breekt eindelijk door

De HomePod mini heeft Apple geholpen aan een groter marktaandeel in de markt voor slimme luidsprekers. Dat marktaandeel is bijna verdubbeld.

Entertainment

Onderzoek: op Facebook slechts 61% van vragen aan bedrijven beantwoord

Bedrijven willen engagement op sociale media, maar als je ze een vraag stelt op Facebook? Vragen in de chat en bij de ‘comments’ blijven vaak onbeantwoord.

Communicatie