More stories

Ksa waarschuwt consumenten voor dippen op internet

De Kansspelautoriteit (Ksa) adviseert dringend niet mee te doen aan loterijen die via Facebook worden georganiseerd.

Entertainment

Activision Blizzard veert op dankzij Call of Duty: Modern Warfare

Gamebedrijf Activision Blizzard sluit een solide kwartaal af, waarin de omzet van 1,9 miljard dollar (GAAP) hoger was dan verwacht, grotendeels dankzij Call of Duty: Modern Warfare, die beter verkoopt dan zijn voorganger. Ten opzichte van 2018 was er wel sprake van teruggang. Een jaar geleden zette Activision nog een omzet van 1,9 miljard dollar (GAAP) in de boeken.

Entertainment

Hoogste omzet ooit voor Zynga

Gamebedrijf Zynga, vooral bekend van FarmVille, deed het afgelopen kwartaal beter dan verwacht, grotendeels dankzij games die het recent heeft verworven, zoals die van Small Giant Games en Gram Games. De omzet was nog nooit zo hoog.

Entertainment

Spotify naar 124 miljoen betalende gebruikers (update)

De omzet van muziekdienst Spotify groeide in het vierde kwartaal met 24 procent naar 1,8 miljard euro. De betaalde abonnementen deden het beter dan de advertentieverkoop. Premium bracht 1,6 miljard op, de advertenties deden 317 miljoen.

Media

28,6 miljoen betalende abonnees voor Disney Plus

Disney Plus heeft al 28,6 miljoen betalende abonnees. Dat maakte moederbedrijf Disney gisteravond bekend samen met de eerste kwartaalcijfers van het boekjaar.

Media

Atari stapt in hotels

Het bekende reeds vijftig jaar oude spelmerk Atari stapt in de horeca. De naam prijkt binnenkort op acht nieuwe hotels in de Verenigde Staten.

Entertainment

DPG start Vlaamse Netflix

DPG Media, het moederbedrijf boven de zenders VTM en Q2, lanceert dit jaar een betaalde streamingdienst, een soort Vlaamse Netflix.

Media

Nederland heeft killer-app smartspeakers nog niet gevonden

Het aantal smartspeakers, ook wel: Digital Home Assistants, is in 2019 ruim verdubbeld van acht naar veertien procent van de Nederlanders met zo’n toestel. Hoe innovatief de ingebakken software ook is, het meest wordt er gewoon muziek mee geluisterd.

Media

‘De vertaalslag van YouTube naar lineaire tv werkt voor geen meter’

Met de oprichting van ​NewBe​ in 2011 wilde Jeroen Koopman de wereld van traditionele en online media met vernieuwende formats en producties met elkaar verbinden. Van de productie van tv-formats, tot het opzetten van een jongerenplatform en een bioscoopfilm. Dat leverde ook prijzen op. In 2017 was NewBe de snelst groeiende productiecompany in Nederland in de Gazellen 2017 van Het Financieele Dagblad.

Disruptie

Hoogste rechter: wervende tekst voor illegaal kansspel mag niet

De Raad van State, de hoogste bestuursrechter, heeft de Kansspelautoriteit (Ksa) gelijk gegeven in een zaak over wervende teksten voor kansspelen. De hoogste rechter is het eens met de Ksa dat een wervende tekst gelijk staat aan reclame. Daarmee valt het publiceren van een wervende tekst onder bevorderen van kansspelen.

Entertainment

Netflix: ‘Geen reclame bij ons. Kunnen we niet’

Netflix wil en zal geen reclames introduceren op zijn videoplatform, omdat het bedrijf dat niet kan en omdat het een […]

Online advertising

TikTok begint met selfservice reclamedienst

Adverteerders kunnen via een nieuwe dienst van TikTok zelf hun reclamecampagnes in de dienst opzetten en activeren.

Media

Amazon Music: 55 miljoen gebruikers

Amazon Music heeft inmiddels 55 miljoen gebruikers. Een deel betaalt 15 dollar per maand, een ander deel luistert gratis met reclame.

Media

Vertrek streamers heeft gevolgen voor Twitch

Het vertrek van bekende streamers bij gamekanaal Twitch heeft geleid tot een achteruitgang van het aantal bekeken uren, zo blijkt uit onderzoek van StreamLabs en Newzoo. De groei is zeker aan het vertragen.

Entertainment

Volgende videodienst loopt zich warm aan de zijlijn

NBCUniversal gaat in de VS vanaf 15 april het gevecht aan met Disney, Netflix en Apple, maar doet het net even anders dan zijn concurrenten. De nieuwe Peacock videodienst wordt gratis aangeboden met reclame.

Media