More stories

Premium

Online kansspelmarkt weer gegroeid

In de eerste maanden van dit jaar is het BSR (inleg minus uitgekeerde prijzen) van de online kansspelmarkt met 8 procent gegroeid ten opzichte van het laatste half jaar van 2023, van 696 miljoen euro naar 752 miljoen euro. Deze groei wordt mede beïnvloed door de stijging van het aantal sportweddenschappen tijdens het EK, en is daarmee niet per se een indicator voor de totale groei van 2024.

Entertainment

Amazon zet gratis Britse publieke zenders door op Fire TV

Amazon zet de gratis zenders van de Britse omroepen BBC, ITV, Channel 4 en Channel 5 door naar zijn smart tv-platform Fire TV.

Publishing
Premium

‘Googles aandeel in zoekadvertenties daalt onder 50 procent’

Googles marktaandeel op de markt voor zoekadvertenties daalt volgend jaar in de VS onder de vijftig procent, volgens nieuw onderzoek van eMarketer.

Online advertising
Premium

63 procent Nederlanders wil geen goedkoper streamingabonnement met reclames

Uit onderzoek van prijsvergelijker Pricewise blijkt dat 63 procent van de Nederlanders geen steamingabonnement met reclames zou afsluiten als daarmee de prijs omlaag gaat.

Entertainment
Premium

EDAY: ‘Bureaus, volg vooral niet de trends’

Zijn commercials genereerden op YouTube en socialmedia honderden miljoenen views en gisteren op Emerce EDAY deelde regisseur Michael Krivicka zijn succesformule.

Marketing

YouTube blokkeerde video’s van Adele, Green Day en Bob Dylan wegens auteusrechten

Een groot aantal YouTube-video’s met muziek van artiesten als Adele, Green Day, Bob Dylan, Nirvana en R.E.M. is sinds zaterdag niet meer afspeelbaar in de Verenigde Staten vanwege een conflict met SESAC, een belangenclub die meer dan 35.000 muziekartiesten en uitgevers vertegenwoordigt.

Entertainment
Premium

Maatregelen ingegaan voor betere bescherming spelers van online kansspelen

Op 1 oktober 2024 zijn maatregelen van kracht geworden, die online spelers bewuster moeten maken van hun speelgedrag. Het doel is spelers te beschermen tegen de risico’s van online kansspelen. Onder de maatregelen vallen onder andere het verantwoord bepalen van een speellimiet en het voorschrijven van een verplicht contactmoment tussen een speler en de kansspelaanbieder wanneer de speler de stortingslimiet wil verhogen.

Entertainment
Premium

TikTok dieper in zoekadvertenties voor snuffelende shoppers

TikTok brengt een nieuwe reclamesysteem uit dat zich richt op de snuffelende en oriënterende shopper.

Marketing
Premium

Runway AI opent filmfonds voor digitaal-creatieven

Runway AI opent een filmfonds met vijf miljoen dollar en wil makers stimuleren meer met AI te doen.

Media

Luxurybingods krijgt last onder dwangsom voor bingo’s zonder vergunning

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft de eigenaar van social media account Luxurybingods een last onder dwangsom opgelegd voor het organiseren van bingo’s zonder vergunning en het reclamemaken voor die bingo’s.

Entertainment

ByteDance sluit TikTok Music

ByteDance sluit zijn muziekstreamingdienst TikTok Music in november wereldwijd. De Spotify- en Apple Music-concurrent was beschikbaar in Indonesië, Brazilië, Australië, Singapore en Mexico.

Entertainment

Prijs YouTube Premium +17 procent

YouTube schroeft de prijs van zijn Premium-product met twee euro op tot veertien euro per maand. Gezinnen betalen vanaf november 26 euro per maand (+44%), waarmee het de duurste streamingsdienst zou zijn.

Media

Ophef rond terugkeer mobiele game Flappy Bird

Het ooit enorm verslavende Flappy Bird keert na ruim tien jaar terug. Een jaar na het uitbrengen van de oorspronkelijke game, waarbij je met een vogel tussen groene buizen moet vliegen, haalde de ontwikkelaar de app offline. Nu neemt hij nadrukkelijk afstand van de nieuwe versie.

Entertainment
Premium

Meer Nederlandse gezinnen willen stekker uit traditionele tv trekken nu streamingabonnementen zich opstapelen

Bijna een kwart van de gezinnen met kinderen in Nederland heeft een abonnement op vier of meer streaming videodiensten, zo blijkt uit het Video Behaviour of Dutch Consumers-onderzoek van Telecompaper. Tegelijkertijd zeggen deze gezinnen het vaakst dat ze hun traditionele tv-abonnement willen opzeggen, wat de toenemende voorkeur voor streaming boven lineaire tv onderstreept.

Entertainment
Premium

‘Reclame-omzet Spotify naar 1,9 miljard’

De reclametak van Spotify groeit dit jaar met dertien procent naar een kleine twee miljard euro, aldus marktonderzoeker WARC Media uit Engeland.

Online advertising