Facebook probeert het opnieuw: webwinkels
Facebook is begonnen met het testen van webwinkels op de bestaande bedrijfs- en productpagina’s. Bezoekers kunnen desgewenst meteen producten bestellen.
Facebook is begonnen met het testen van webwinkels op de bestaande bedrijfs- en productpagina’s. Bezoekers kunnen desgewenst meteen producten bestellen.
Het organische bereik van Facebook is sinds oktober 2013 behoorlijk gedaald, soms wel tot 49 procent, omdat het sociale netwerk gebruikers niet wil overladen met commerciële uitingen. Enige verandering in het beleid van Facebook is niet te verwachten, dus zul je zelf moeten tweaken om de resultaten te verbeteren. Deze infographic van Quick Sprout helpt je een eind op weg.
Facebook beweegt zich op het terrein van de virtuele assistenten. Volgens The Information werkt het sociale netwerk aan een Siri-kloon genaamd Moneypenny.
Facebook gaat zijn kost-per-klik beleid compleet omgooien. Adverteerders betalen binnenkort alleen nog voor app installaties en meetbaar webverkeer. Commentaren, likes en gedeelde content worden niet langer meegerekend.
Virtual reality en social? Dat heeft meer met elkaar te maken dan je zou denken. Per slot van rekening nam Facebook Oculus Rift over, de inmiddels beroemde VR-bril. Op de Facebook Conference dit najaar antwoord op de vraag: hoe kun je je als marketingstrateeg voorbereiden op nieuwe virtual reality en hoe zet je virtual reality in de praktijk in?
Bijna dagelijks drukken we op de Vind ik leuk-knop van Facebook. Ruim de helft van alle Facebook gebruikers plaatsen likes. Maar waarom doen we dat eigenlijk? Welke psychologie steekt daar achter? Volgens deze infographic van Quicksprout zijn er verschillende redenen, zoals empathie en zelfbevestiging.
Ruim 204 miljoen Amerikanen kijken dit jaar minstens maandelijks naar digitale videocontent. Maar niet elk kanaal geeft de kijkers wat ze zoeken. Wil je vrouwen bereiken? Maak dan gebruik van Facebook. Terwijl je mannen juist beter via YouTube kunt benaderen.
Er is Facebook veel aan gelegen adverteerders te laten zien hoe belangrijk reclames zijn. Als direct conversiemiddel, maar ook als onderdeel van de totale marketingmix. Het bedrijf zet daarom hard in op betere attributie. Misschien dat het bedrijf zelfs de sleutel in handen heeft tot vaststelling van de relatie tussen offline en online marketing en gedrag.
Facebook geeft video-uitgevers voortaan meer inzicht in de prestaties van hun video’s via Page Insights. Voorheen was dat ook mogelijk, maar moesten gegevens eerst worden geëxporteerd naar bijvoorbeeld een Excel-bestand.
Facebook Messenger is voortaan ook te gebruiken zonder het lidmaatschap van Facebook, althans in Noord Amerika. Het sociale netwerk hoopt daarmee zijn bereik te vergroten.
De Belgische Privacycommissie daagt Facebook komende donderdag voor de rechter. Daar had het al eerder mee bedreigd nadat Facebook had aangegeven de Belgische wetgeving en het gezag van de Belgische Privacycommissie niet te willen aanvaarden.
We hebben ze vaker gepresenteerd: infographics over ‘tijdmanagement’ op Facebook. Het blijft niettemin interessante materie: Fanpage Karma stelde onlangs dit onderzoek voor, waarbij berichten op 5000 Facebook-pagina’s werden bekeken. Het laat zien op welke tijdstippen de meeste reacties worden geplaatst en welke tijden het beste werken.
Facebook heeft een lichte versie van zijn Android app uitgebracht bedoeld voor gebruik in ontwikkelingslanden.
Facebook opent een lab voor kunstmatige intelligentie in Parijs. Het Facebook Artificial Intelligence Research (FAIR) had al vestigingen in New York en Californië.
Moeders zijn een belangrijke doelgroep. Zij zijn immers – nog steeds – de decision makers van het huishouden. Zij bepalen als geen ander wat er gekocht wordt. En van welke merken. Maar waar bereik je de drukke moeders? Het antwoord is simpel: online.