More stories

Facebook probeert het opnieuw: webwinkels

Facebook is begonnen met het testen van webwinkels op de bestaande bedrijfs- en productpagina’s. Bezoekers kunnen desgewenst meteen producten bestellen.

E-commerce

Zo verbeter je het organische bereik van Facebook (infographic)

Het organische bereik van Facebook is sinds oktober 2013 behoorlijk gedaald, soms wel tot 49 procent, omdat het sociale netwerk gebruikers niet wil overladen met commerciële uitingen. Enige verandering in het beleid van Facebook is niet te verwachten, dus zul je zelf moeten tweaken om de resultaten te verbeteren. Deze infographic van Quick Sprout helpt je een eind op weg.

‘Facebook werkt aan eigen Siri’

Facebook beweegt zich op het terrein van de virtuele assistenten. Volgens The Information werkt het sociale netwerk aan een Siri-kloon genaamd Moneypenny.

Facebook past klikbeleid aan, adverteerders betalen voor resultaat

Facebook gaat zijn kost-per-klik beleid compleet omgooien. Adverteerders betalen binnenkort alleen nog voor app installaties en meetbaar webverkeer. Commentaren, likes en gedeelde content worden niet langer meegerekend.

Facebook

Oculus Rift op Facebook Conference

Virtual reality en social? Dat heeft meer met elkaar te maken dan je zou denken. Per slot van rekening nam Facebook Oculus Rift over, de inmiddels beroemde VR-bril. Op de Facebook Conference dit najaar antwoord op de vraag: hoe kun je je als marketingstrateeg voorbereiden op nieuwe virtual reality en hoe zet je virtual reality in de praktijk in?

Facebook

Infographic: de psychologie van Vind ik leuk

Bijna dagelijks drukken we op de Vind ik leuk-knop van Facebook. Ruim de helft van alle Facebook gebruikers plaatsen likes. Maar waarom doen we dat eigenlijk? Welke psychologie steekt daar achter? Volgens deze infographic van Quicksprout zijn er verschillende redenen, zoals empathie en zelfbevestiging.

Facebook

Vrouwen bereik je via Facebook, Mannen via YouTube

Ruim 204 miljoen Amerikanen kijken dit jaar minstens maandelijks naar digitale videocontent. Maar niet elk kanaal geeft de kijkers wat ze zoeken. Wil je vrouwen bereiken? Maak dan gebruik van Facebook. Terwijl je mannen juist beter via YouTube kunt benaderen.

Facebook Atlas kan probleem offline attributie oplossen

Er is Facebook veel aan gelegen adverteerders te laten zien hoe belangrijk reclames zijn. Als direct conversiemiddel, maar ook als onderdeel van de totale marketingmix. Het bedrijf zet daarom hard in op betere attributie. Misschien dat het bedrijf zelfs de sleutel in handen heeft tot vaststelling van de relatie tussen offline en online marketing en gedrag.

Attributie

Betere analytics voor Facebookvideo

Facebook geeft video-uitgevers voortaan meer inzicht in de prestaties van hun video’s via Page Insights. Voorheen was dat ook mogelijk, maar moesten gegevens eerst worden geëxporteerd naar bijvoorbeeld een Excel-bestand.

Analytics

Facebook Messenger nu ook zonder Facebook lidmaatschap

Facebook Messenger is voortaan ook te gebruiken zonder het lidmaatschap van Facebook, althans in Noord Amerika. Het sociale netwerk hoopt daarmee zijn bereik te vergroten.

Facebook

Belgische privacywaakhond sleept Facebook voor de rechter (update)

De Belgische Privacycommissie daagt Facebook komende donderdag voor de rechter. Daar had het al eerder mee bedreigd nadat Facebook had aangegeven de Belgische wetgeving en het gezag van de Belgische Privacycommissie niet te willen aanvaarden.

Facebook

Infographic: tijdmanagement op Facebook

We hebben ze vaker gepresenteerd: infographics over ‘tijdmanagement’ op Facebook. Het blijft niettemin interessante materie: Fanpage Karma stelde onlangs dit onderzoek voor, waarbij berichten op 5000 Facebook-pagina’s werden bekeken. Het laat zien op welke tijdstippen de meeste reacties worden geplaatst en welke tijden het beste werken.

Facebook

Facebook brengt Facebook Lite app uit

Facebook heeft een lichte versie van zijn Android app uitgebracht bedoeld voor gebruik in ontwikkelingslanden.

Facebook

Facebook opent lab voor kunstmatige intelligentie in Parijs

Facebook opent een lab voor kunstmatige intelligentie in Parijs. Het Facebook Artificial Intelligence Research (FAIR) had al vestigingen in New York en Californië.

Facebook

Moeders bereik je via Facebook

Moeders zijn een belangrijke doelgroep. Zij zijn immers – nog steeds – de decision makers van het huishouden. Zij bepalen als geen ander wat er gekocht wordt. En van welke merken. Maar waar bereik je de drukke moeders? Het antwoord is simpel: online.