Facebook doet een soort van Twitter
Facebook heeft in de VS zijn nieuwsapp Notify uitgebracht. Zelf spreekt het sociale netwerk liever van notificatie-app. Zelf posten is er niet bij, gebruikers kunnen een eigen selectie maken van nieuwsbronnen.
Facebook heeft in de VS zijn nieuwsapp Notify uitgebracht. Zelf spreekt het sociale netwerk liever van notificatie-app. Zelf posten is er niet bij, gebruikers kunnen een eigen selectie maken van nieuwsbronnen.
Facebook wint met vlag en wimpel van Google in ad personalisatie. Consumenten vinden de reclames op het sociale netwerk van Mark Zuckerberg stukken relevanter (51 procent) dan de Google’s display ads, waarvan de meerderheid op YouTube (17 procent) draait. Tijd voor Google om een stapje bij te zetten.
Marketeers willen natuurlijk niets liever dan klanten een relevante ervaring bieden bij de interactie met hun merk en product. Uiteraard heb je dan te maken met klanten die meerdere apparaten gebruiken op verschillende momenten. Jouw klanten zijn in toenemende mate mobiel en gebruiken daarbij ook nog eens meerdere browsers. Zodoende is het steeds ingewikkelder geworden om een klantcentrale strategie te voeren over alle kanalen & devices. De adserver van Facebook helpt in deze problematiek. Aan de hand van de case die wij samen met Atlas en Tommy Hilfiger hebben uitgevoerd laten we zien hoe.
Aan de groei van Facebook is nog altijd geen eind gekomen. De teller staat nu op 1,5 miljard gebruikers. Die ook nog eens bijdroegen aan goede financiële resultaten. De omzet steeg naar 4,5 miljard dollar in het derde kwartaal. Analisten hadden gerekend op 4,3 miljard.
De naam zegt het al: met één klik kun je instant genieten van artikelen. Of het nu kort of snappy dagelijks nieuws is of een uitgebreid achtergrondartikel met veel foto en video. Met de nieuwe ‘Instant Article’ applicatie voor iOS zorgt Facebook voor mooiere, professionelere én een snellere ervaring. De gebruiker landt nu tien keer sneller op het artikel, dan dat hij/zij doorgelinkt moet worden naar een externe landingspagina. En laten we wel wezen: hoe sneller, hoe beter, toch?
Facebook test een nieuw onderdeel genaamd Local Market, een lokale marktplaats waar Facebook-gebruikers mogelijk al dan niet tweedehands artikelen kunnen aanbieden.
Digitale targeting, we konden er al heel veel mee. Nu nog meer. We wisten al waar je bent, wanneer, hoeveel vrienden je hebt, wat je interesses zijn, welke sites je bezoekt, wat je daar doet, noem maar op. We konden je al opnieuw vinden om je andere varianten van digitale advertenties te laten zien, in de hoop je steeds verder mee te trekken in activatie- en aankoopprocessen.
Volgens de laatste Adobe Digital Index is de klikratio van display advertenties bij Facebook in het derde kwartaal 35 procent gegroeid ten opzichte van het tweede kwartaal. De kosten per klik dalen nog steeds.
Facebook heeft zijn zoekfunctie uitgebreid, waardoor nu ruim 2 triljoen publieke berichten op het netwerk te vinden zijn, voorlopig alleen voor Engelstalige gebruikers.
Leads genereren, dat willen we allemaal wel toch? Het staat bij menig (online) marketing manager en e-commerce manager bovenaan zijn of haar lijst. In veel gevallen staat het online genereren van leads gelijk aan het vergaren van kwalitatieve e-mailadressen. Via blogging, of andere vormen van content marketing, proberen we onze prospects ervan te overtuigen hun e-mailadres achter te laten. Mensen die al eens een conversatie hebben gehad met je bedrijf hebben ten slotte een veel grotere kans om in jouw sales funnel van een lead door te groeien tot een volwaardige klant. Tot voor kort had Facebook gek genoeg eigenlijk niet echt een oplossing voor het genereren van leads. Vandaar dat het door velen ook niet echt als een leadgeneratie platform wordt gezien. Daar is nu eindelijk verandering in gekomen!
Facebook verslaat Google met display advertenties op de Amerikaanse markt. Dat blijkt uit het Digital Marketing Report van IgnitionOne. Waar Facebook veertig procent groei noteerde, leverde Google negentien procent in.
Facebook voegt, voorlopig als experiment in Noord Amerika, een speciale koopsectie toe aan zijn app. Daarnaast wordt een nieuw advertentieformaat geïntroduceerd waarmee consumenten in catalogi van retailers kunnen kijken.
Adverteerders moeten niet dezelfde campagnes draaien op Facebook en Instagram. Instagram vergt een lossere aanpak, en de visuele afbeeldingen vergen meer werk. Dat vertelden Japie Stoppelenburg en Marcel van der Heijden van a fried of mine gisteren op The Facebook Conference.
Catawiki, BUX en RingCredible hebben veel aan Facebook als advertentiemedium, veel meer dan AdWords, zo vertelden deze bedrijven gisteren op The Facebook Conference in Amsterdam. Met name RingCredible boorde totaal nieuwe markten aan door op Facebook te adverteren.
Het Hof van Justitie van de Europese Unie (‘HvJEU’) heeft de Safe Harbour beschikking van de Europese Commissie (‘Commissie’) ongeldig verklaard. Bovendien staat een dergelijke beschikking er niet aan in de weg dat nationale privacy autoriteiten klachten behandelen die zien op de doorgifte van hun gegevens naar derde landen.