More stories

‘Facebook is werk, Instagram de kroeg’

Adverteerders moeten niet dezelfde campagnes draaien op Facebook en Instagram. Instagram vergt een lossere aanpak, en de visuele afbeeldingen vergen meer werk. Dat vertelden Japie Stoppelenburg en Marcel van der Heijden van a fried of mine gisteren op The Facebook Conference.

Creative

Nederlandse startups prefereren Facebook als advertentiemedium

Catawiki, BUX en RingCredible hebben veel aan Facebook als advertentiemedium, veel meer dan AdWords, zo vertelden deze bedrijven gisteren op The Facebook Conference in Amsterdam. Met name RingCredible boorde totaal nieuwe markten aan door op Facebook te adverteren.

Facebook

Schrems vs. Facebook en de ongeldige Safe Harbor beschikking

Het Hof van Justitie van de Europese Unie (‘HvJEU’) heeft de Safe Harbour beschikking van de Europese Commissie (‘Commissie’) ongeldig verklaard. Bovendien staat een dergelijke beschikking er niet aan in de weg dat nationale privacy autoriteiten klachten behandelen die zien op de doorgifte van hun gegevens naar derde landen.

Hosting

Facebook Conference: De ultieme groeimotor voor een nieuwe generatie startups

De afgelopen jaren is er een nieuwe generatie startups opgestaan – ondernemers die de wereld veroveren met innovatieve technologie, nieuwe e-commerce concepten en mobiele applicaties die ons leven makkelijker maken. Een ding hebben veel van deze nieuwe startups gemeen: hun groei wordt gevoed door slimme inzet van Facebook.

Start-ups

Facebook Conference: de kracht van Instagram marketing

Instagram telt 400 miljoen maandelijkse gebruikers en de advertentie-inkomsten worden door eMarketer geraamd op 1,5 miljard dollar in 2016, oplopend naar 2,8 miljard in 2017. Vanaf 1 oktober aanstaande is Instagram in Nederland beschikbaar als marketing platform. Daarom extra aandacht voor Instagram op Emerce Facebook Conference volgende week woensdag in Amsterdam.

Facebook

Facebook Conference: risky business voor banken?

Wat zijn de mogelijkheden voor banken en andere financiële dienstverleners op Facebook? Zit de privacygevoeligheid van hun business effectief communiceren in de weg? En wat doe je als de banken onder vuur liggen?

Dialogue Marketing

Facebook garandeert adverteerders voortaan ‘volledige zichtbaarheid’

Adverteerders van Facebook hoeven voortaan alleen nog te betalen als een advertentie volledig op het scherm verschijnt. Daarmee komt het sociale netwerk tegemoet aan zorgen over de zichtbaarheid van online banners.

Facebook

Facebook groeit fors in Afrika

Facebook groeit als kool…in Afrika. Zestig procent van de internetgebruikers in Afrika maakt gebruik van Facebook, en tachtig procent doet dat mobiel, zo blijkt uit cijfers van het sociale netwerk zelf.

Facebook

Facebook updates en organisch bereik

Maak jij al gebruik van de nieuwste mogelijkheden die Facebook je biedt om de inhoud van je news feed te controleren? Als je geen idee hebt waar ik het over heb, geen zorgen. De meeste mensen zijn zich nog niet erg bewust van de laatste aanpassingen in de Facebook news feed. Maar als je met jouw organisatie graag zoveel mogelijk mensen organisch, dus zonder te betalen, wilt bereiken op Facebook, lees dan zeker verder.

Facebook

‘Advertentieomzet Facebook in VS naar 12 miljard dollar’

In 2017 haalt Facebook alleen al in de VS al zo’n 12,14 miljard dollar aan omzet uit digitale advertenties. Dat verwacht marktonderzoeker eMarketer.

Facebook

Uitbreidingen Facebook: wat zijn de nieuwe kansen voor adverteerders?

Afgelopen maanden kondigde Facebook meerdere nieuwe ontwikkelingen aan die een groot effect zullen hebben voor adverteren op Facebook in de toekomst. Dit blogartikel, gebaseerd op uitingen en releases vanuit Facebook, geeft inzichten in de nieuwe mogelijkheden voor adverteren op het meest gebruikte communicatieplatform ter wereld.

Facebook

Facebook lanceert eigen Siri in Messenger

Facebook test een eigen Siri, een digitale assistent, in zijn chatapp Messenger. Maar M, zoals de assistent heet, kan veel meer. Het kan namens gebruikers artikelen kopen, reizen boeken of een tafel in een restaurant boeken.

Facebook

Facebook introduceert nieuwe advertentieformaten voor apps

App uitgevers krijgen iets meer mogelijkheden om Facebook advertenties in hun apps te tonen. Het bedrijf lanceert nieuwe formaten voor het zogenoemde Facebook Audience Network (FAN).

Facebook

Cookies zijn er niets bij: Google gaat weer een stap verder

Met Atlas heeft Facebook een platform in huis dat de adverteerder meer inzicht in meetresultaten moet bieden. Het bedrijf gaat in de metingen minder uit van cookies: alle handelingen binnen één van de diensten van het bedrijf op ieder willekeurig apparaat én bijbehorende advertentie-impressies worden gekoppeld aan het persoonlijke profiel bij Facebook – de sociale identiteit. Google kan natuurlijk niet achterblijven en slaat terug.

Attributie

Catawiki naar Facebook Conference

Catawiki is het snelst groeiende online veilinghuis van Europa. Met meer dan 100 wekelijkse veilingen in 60 categorieën en meer dan 8 miljoen internationale bezoekers per maand is het dé site voor het kopen en verkopen van bijzondere objecten.

Facebook