Centraal Beheer maakt commercials voor autoverkopers
Particulieren die hun auto willen verkopen, kunnen een persoonlijk videocommercial laten maken door Centraal Beheer. De filmpjes kunnen ze op socialmedia en autosites zetten.
Particulieren die hun auto willen verkopen, kunnen een persoonlijk videocommercial laten maken door Centraal Beheer. De filmpjes kunnen ze op socialmedia en autosites zetten.
Het is voor fintech start-ups nog altijd erg lastig om internationaal te groeien. Met name de regelgeving die ook nog eens in de diverse Europese landen van elkaar verschilt, remt bedrijven af. Die conclusie werd getrokken op Money2020 – de fintech-conferentie die afgelopen week is gehouden in de Amsterdamse Rai.
Wie als beginnend ondernemer advies vraagt aan Kalo Bagijn – oprichter van BinckBank en pensioenbank Brand New Day – krijgt te horen dat je een vijand moet zoeken. Wie is Bagijns aartsrivaal? ‘Voor de propositie van BinckBank in de markt waarin de concurrenten vooral grote, machtige partijen waren, creëerden we een vijand. Intern werkte het goed, omdat we beter en sneller wilden dan de concurrent, extern waren we een alternatief voor grote banken en verzekeraars. Dit zorgde voor een ‘wij tegen zij’ gevoel. Uiteindelijk moet je natuurlijk wel een product hebben waarmee je kan concurreren. Met Binckbank hebben we een steen in de vijver gegooid door bij beleggingen 99% minder rente te vragen dan bij de gevestigde banken. Er kwam een kat uit de boom reactie, dat ons de kans gaf om te groeien’, aldus Bagijn.
ING Ventures leidt de investeringsronde in het Duitse Fincompare waarbij de start-up tien miljoen euro groeigeld verwerft.
Luuc Mannaerts is onlangs benoemd als CEO van Lendix Nederland, het Franse online leningenplatform dat momenteel vanuit de Weesperstraat in Amsterdam de Nederlandse introductie voorbereidt.
De Duitse online bank N26 heeft naar eigen zeggen 1 miljoen Europese klanten die gezamenlijke iedere maand 1 miljard euro aan transacties verwerken.
ING zet nog meer in op het open marktplaats-model. Het bedrijf kondigt een platform aan voor de financiering van het Nederlandse MKB. En fintech start-up Yolt breidt na de vestiging in Engeland uit naar Frankrijk en Italië.
De Europese tak van Visa wil start-ups beter ondersteunen en vaker met ze samenwerken. Dat kondigde CEO Charlotte Hogg aan op Money2020, het fintech-evenement dat deze dagen in de Amsterdamse Rai wordt georganiseerd.
Amazon leidt een financieringsronde van 12 miljoen dollar voor Acko, een startup gespecialiseerd in digitale verzekeringen. Het is opnieuw een aanwijzing van Amazon interesse heeft in de verzekeringsindustrie.
DNB is van plan om in het najaar van 2018 te starten met een voorlichtingscampagne voor consumenten en bedrijven om de bewustwording over de veranderingen in het betalingsverkeer door PSD2 (Payment Services Directive 2) te vergroten.
Een huis kopen en de daarbij gehorende hypotheek aanvragen is voor veel mensen een grote stap. Het lijkt dus niet onlogisch dat hypotheekverstrekkers vaak weken bezig zijn om te bepalen of iemand die hypotheek wel of niet krijgt. Maar volgens Peter Verhaar is dat wel degelijk onlogisch. “Wij claimen dat we binnen 24 uur een hypotheek voor je kunnen afsluiten, al mag ik dat eigenlijk niet zeggen van de toezichthouder. Ik mag namelijk geen reclame maken voor mijn twee grootste pluspunten: dat ik heel snel ben en dat het heel makkelijk is,” zegt hij bij Top Names.
ABN AMRO presenteert vanmiddag The Lock Down, naar eigen zeggen ’s werelds eerste escaperoom in augmented reality. Het doel van de app is IT’ers te interesseren in een baan bij de bank.
Betaalbedrijf Adyen, leverancier van veel grote techbedrijven, kondigt vandaag plannen voor een beursgang aan. Binnen nu en een paar weken wordt vijftien procent van de aandelen naar de beurs gebracht.
Banken proberen met apps de rol van de fysieke portefeuille over te nemen, maar partijen als Apple en Samsung doen net zo hard. Google voert een gestage uitrol door in Europa. Duitsland lijkt bijna aan de beurt.
Jungo is een nieuwe hypotheekverstrekker die zegt het net even anders te gaan doen dan alle andere verstrekkers. “Wij combineren hypotheken met crowdfunding. We laten de crowd meedoen. Het idee is dat we daarmee een win win situatie creëren voor zowel de huizenkoper als de investeerder”, aldus Vincent van den Noort , co-founder en creative director bij Jungo, bij Top Names. 80 procent van de hypotheek zal worden gefinancierd door een professionele partij. De overige 20 procent komt uit de markt.