More stories

Moneyou: hoe identificeer je de klant zonder frictie?

Ook banken en verzekeraars omarmen digitalisering maar willen wel veilig en eenvoudig met klanten kunnen blijven communiceren. Hoe zorg je ervoor dat je zeker weet dat de klant is wie hij zegt dat hij is, zonder dat het ten koste gaat van de klantbeleving? Bij Moneyou is dat probleem opgelost met een slim authenticatieplatform.

Security

Nieuwe manieren om te betalen blijven fraudevrij

Relatief nieuwe manieren om te betalen en bankieren zijn het afgelopen jaar fraudevrij gebleven, ondanks het sterk toegenomen gebruik van […]

Financials

NIBC Direct: customer experience blijven verbeteren

NIBC Direct wil continu processen verbeteren en de klanttevredenheid en employee engagement verhogen. “Direct duidelijk, dat is wat we nastreven,” zegt Director Marketing & Sales Richard Leijnse.

Customer Experience

Santander lanceert betaal-app op basis van Ripple

De Spaanse bank Santander brengt in Europa en Amerika een app uit voor consumenten voor goedkope, snelle transatlantische betalingen. De app is gebaseerd op blockchaintechnologie van Ripple.

Tech

Thijs Jaski (ING): ‘Meer langere content voor social’

Met het volstromen van de tijdlijnen, zullen bedrijven kiezen voor langere content op social media. Die verwachting sprak Thijs Jaski, Head of Social bij ING, uit op The Social Conference.

Social

PayPal krijgt trekjes van een echte bank

PayPal ontwikkelt zich steeds meer als een echte bank. Volgens The Wall Street Journal wil het bedrijf in de VS een groot aantal traditionele bankdiensten introduceren, zoals bankkaarten waarmee ook geld uit de automaat kan worden gehaald.

Innovatie

Verzekeraars bundelen producten op gezamenlijke site

Het Verbond van Verzekeraars heeft Mijnverzekeringenopeenrij.nl gelanceerd. Daar kunnen consumenten voor het eerst een overzicht maken van hun verzekeringen. De website is een gezamenlijk initiatief van verzekeraars van Nederland.

Financials

Bunq werkt met Apple Pay en breidt uit naar Zuid-Europa

“Samen met de klant bouwen we aan een droom. Bunq is een heel frisse wind in een traditionele sector”, zegt Ali Niknam, oprichter van Nederlands kleurrijkste bank. “Vaak blijven mensen bij dezelfde bank, overstappen gaat veel minder gemakkelijk dan de ene zorgverzekeraar of energieaanbieder inruilen voor de andere.”

Payment

Mijnwebwinkel integreert Klarna

Klarna en Mijnwebwinkel gaan een samenwerking aan waardoor de Klarna-checkout de standaard betaaloplossing wordt.

Payment

Markt voor cyberverzekeringen verdubbeld

De markt voor cyberverzekeringen is in de afgelopen twee jaar meer dan verdubbeld. Het premie-inkomen is van maximaal tien miljoen euro in 2015 gegroeid naar minimaal twintig miljoen in 2017. Dat blijkt uit een enquête die het Centrum voor Verzekeringsstatistiek medio 2016 en begin dit jaar heeft uitgezet onder zakelijke verzekeraars.

Financials

ING: Van adverteerder naar uitgever

De media-activiteiten van ING ontwikkelen zich van campagnegedreven naar always-on. De bank overweegt daarom serieus om een eigen uitgeef- en productieteam op te bouwen.

Online marketing
Premium

Klarna groeit 93 procent in Nederland

Achteraf betalen bij webwinkels wint aan populariteit gezien de enorme groei die Klarna (+93 procent) en Afterpay (+65%) vorig jaar doormaakten. iDEAL blijft ondanks dat zonder twijfel het populairst.

Payment

Rabobank stopt QR-reader in mobiele app

Het wordt kinderlijk eenvoudig gemaakt voor klanten van Rabobank om facturen, rekeningen en boetes te betalen via de app van de bank. Die heeft namelijk een QR-reader in de app verwerkt zodat betalen zo simpel wordt als het richten van de telefooncamera.

Payment

N26: 160 miljoen dollar groeigeld

De mobile only-internetbank N26 haalt 160 miljoen dollar venturecapital op bij Allianz Group en Tencent. De substantiële investering is een van Europa’s grootste financieringsrondes van het jaar.

Financials

Nieuwe poging: Google Pay moet totaaloplossing betalen worden

Google brengt alle betaaldiensten samen onder het nieuwe label Google Pay en is recent gestart met de uitrol ervan. Het uitbrengen van één allesomvattende betaaloplossing was al eerder het plan, maar een succes werd het nog niet. Blijft dit een oplossing voor een niet bestaand probleem?

Payment