More stories

Hoe zet je als food-merk een sterke online branding neer?

Scherpe, creatieve digital assets of campagnes kunnen grote impact op je merk hebben als het gaat om beleving en bereik. Maar hoe zet je zo’n een sterke online branding neer?

Online marketing
Premium

Half miljoen voor vergelijker maaltijdbezorgers

Start-up Satelleat, een vergelijker voor maaltijdbezorgdiensten, heeft 500.000 euro opgehaald. Het geld wordt gebruikt om de dienst bekender te maken in Nederland.

Venture
Premium

‘Veel bezorgers van Uber Eats en Deliveroo zijn illegaal in Nederland

Veel maaltijdbezorgers die werken voor Uber Eats en Deliveroo zijn illegaal in Nederland. Ze gebruiken een valse identiteit van tussenpersonen die wel een verblijfsvergunning hebben, meldt NRC na onderzoek naar de arbeidsomstandigheden van maaltijdbezorgers in Amsterdam, Utrecht en Nijmegen.

Food
Premium

Online supermarkt Picnic gaat nu ook bezorgen in Emmen

Picnic gaat op woensdag 28 september van start in de regio Emmen. Met de uitbreiding in de grootste gemeente van Drenthe worden ruim 37.000 huishoudens bereikt.

E-commerce
Premium

Aandeel online omzet supermarkten daalt door hoge inflatie

In 2022 is het aandeel online omzet van de supermarkten gedaald ten opzichte van 2021. Waar in 2021 nog 12,6 procent van alle supermarktomzet via het online kanaal werd gegenereerd, bedraagt het aandeel online omzet in 2022 nog 11,4 procent, zo blijkt uit bevindingen van Deloitte.

Food
Premium

Gorillas gaat assortiment Jumbo huismerkproducten uitbreiden

Flitsbezorger Gorillas gaat meer Jumbo huismerkproducten in het assortiment opnemen. Alle Jumbo huismerkproducten zullen worden aangeboden tegen dezelfde prijs als in de supermarkt wordt betaald.

Food
Premium

1 miljoen klanten voor Picnic

Online supermarkt Picnic heeft gisteren zijn één miljoenste klant verwelkomd. Sjamke Verdonk en haar gezin uit Wervershoof in Noord-Holland krijgen vanaf nu vanuit de hub in Hoorn de boodschappen gratis thuisbezorgd.

E-commerce
Premium

Beleggers: JET heeft wankele balans weer op orde

De verkoop van het Braziliaanse iFood door Just Eat Takeaway (JET) verbetert de kaspositie van JET aanzienlijk. De afgelopen maanden namen de zorgen over de kaspositie toe onder beleggers, zo constateert beleggersvereniging VEB in een analyse.

Food
Premium

Voorlopig geen honderden Amazon Fresh winkels in VK

Amazon stopt de uitrol van kassaloze Amazon Fresh-winkels in het Verenigd Koninkrijk door tegenvallende verkopen en economische tegenwind, aldus The Sunday Times.

Food
Premium

Gorillas weg uit Zwitserland en Denemarken

Bezorgdienst Gorillas slankt verder af. De voorgenomen uitbreiding naar Zwitserland is van de baan. Het kantoor aldaar is gesloten en het bijbehorende Gorillas Technologies Switzerland GmbH ontbonden.

Food
Premium

Just Eat Takeaway verkoopt belang iFood

Just Eat Takeaway verkoopt zijn belang in de Braziliaanse maaltijdbezorger iFood aan grootaandeelhouder Prosus.

Food
Premium

Picnic ook van start in regio Meppel

Online supermarkt Picnic gaat op 31 augustus van start in Meppel. Na Assen is dit de tweede regio in Drenthe waar het bedrijf de boodschappen voortaan gratis thuisbezorgt.

Food
Premium

Recordomzet voor HelloFresh

De omzet van HelloFresh, de Duitse leverancier van maaltijdboxen, is afgelopen kwartaal fors gegroeid, met bijna 26 procent, naar 1,9 miljard euro.

Food
Premium

Weer accubrand bij Picnic

In een loods van boodschappendienst Picnic aan de Vlambloem in Prins-Alexander bij Rotterdam vanochtend een brand gewoed. Drie elektrische bezorgwagens van de websuper hebben vlam gevat.

Food
Premium

Getir geeft Delftse studenten een podium met eerste ‘art store’

Getir opent vandaag zijn allereerste art store in Delft in samenwerking met studenten van de faculteit Bouwkunde van de TU Delft. Het gaat gewoon om een dark store, maar nu dan met etalage.

Food