More stories

Cristina Berta Jones (Picnic): ‘De ware innovatie zit in de last mile’

‘Building the best milkman on earth’, vermeldt het LinkedIn-profiel van Cristina Berta Jones. Dat is haar missie met Picnic, waar ze in het ‘leadershipteam’ zit en een vrije rol heeft, gericht op internationale groei. “Van buitenaf is de innovatie voor sommigen moeilijk te zien.”

E-commerce

Starbucks, Pizza Hut en Burger King sluiten zich aan bij Takeaway

Just Eat Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, heeft een overeenkomst gesloten met AmRest, het bedrijf achter franchiseformules als Starbucks, Pizza Hut en Burger King. Just Eat Takeaway gaat voor deze ketens de bezorging verzorgen.

Food

Britse toezichthouder akkoord met belang Amazon in Deliveroo

De Britse Autoriteit Consument & Markt ziet geen bezwaar meer tegen het belang van 16 procent dat Amazon heeft in de bezorger Deliveroo. Toezichthouder CMA sluit daarmee 15 maanden onderzoek af.

Food

E-commerce Ahold Delhaize dit jaar naar 7 miljard euro, 4400 nieuwe partners voor bol

E-commerce bij Ahold Delhaize, moederbedrijf van bol.com, passeert dit jaar de 7 miljard euro. De retailer verwacht het record op basis van de groei van het handelsvolume in het afgelopen kwartaal van maar liefst 77,6 procent.

Food

Geautomatiseerde dc Jumbo geopend

Jumbo is gestart met de belevering van de eerste bijna 100 winkels in het land vanuit haar geautomatiseerde nationale distributiecentrum (NDC) in Nieuwegein voor droge kruidenierswaren.

E-commerce

Albert Heijn op zoek naar techtalent via wervingscampagne

Albert Heijn gaat de komende tijd op zoek naar data-, digital- en techtalent. Met de arbeidsmarktcampagne AH Technology: Reinventing Food […]

Recruitment

Omzet McDelivery verdriedubbeld

De omzet van McDonald’s bezorgservice McDelivery is in 2019 verdriedubbeld ten opzichte van 2018. De uitrol van de dienst is de afgelopen maanden verder opgeschaald. De restaurantketen verwacht eind 2020 honderdvijftig (bestel)punten met de bezorgpartners Uber Eats en Thuisbezorgd.nl te realiseren, een verdriedubbeling ten opzichte van begin 2019.

Food

McDonalds wil meer bezorgen

McDonald’s zal zich in de tweede helft van 2020 meer gaan richten op de promotie van de bezorgopties. Dat zegt financieel directeur Kevin Ozan naar aanleiding van de kwartaalcijfers.

Food

Carrefour en Uber Eats lanceren boodschappendienst in België

De Franse supermarkt Carrefour en Uber Eats gaan hun gezamenlijke boodschappendienst, in april in Parijs gelanceerd, uitrollen voor heel Frankrijk en voor België.

E-commerce

Picnic breidt verder uit rond Amsterdam

Na Haarlem en Amstelveen breidt websuper Picnic nu ook uit naar Purmerend, Edam, Volendam en Monnickendam. Daar kunnen vanaf medio augustus zo’n 55.000 huishoudens hun boodschappen laten bezorgen.

Food

Albert Heijn lanceert Belgische Appie

Albert Heijn heeft maandag zijn Belgische Appie app gelanceerd. De Nederlandse app is al meer dan tien jaar oud, en hoewel Albert Heijn ook Belgische vestigingen heeft, ontbrak tot nu toe een Belgische app.

Food

Picnic bezorgt in Alphen aan den Rijn eerste boodschappen

Websuper Picnic gaat vandaag van start in Alphen aan den Rijn. Met ruim 7000 inschrijvingen heeft bijna een kwart van de Alphense huishoudens zich al aangemeld.

Food

Amazon lanceert slimme boodschappenwagen

Amazon onthulde dinsdag zijn eerste slimme boodschappenwagen. De Dash Cart maakt gebruik van camera’s, sensoren en een weegschaal om automatisch gekochte artikelen te detecteren. Klanten hoeven niet langs de kassa.

Food

HelloFresh verwacht hogere omzet en winst

Maaltijdboxbezorger HelloFresh geeft een omzet- en winstwaarschuwing af aan de financiële markt. De resultaten liggen aanzienlijk hoger dan wat de markt verwacht.

Venture

Jumbo: Thuisbezorging in stroomversnelling

Door de fors toegenomen vraag naar thuisbezorging als gevolg van de coronacrisis is de verdere uitbreiding van Jumbo online in een stroomversnelling gekomen. Dat meldt de supermarktketen vanochtend bij de presentatie van de halfjaarcijfers.

Food