More stories

Takeaway koopt bezorger uit Tel Aviv voor 135 miljoen euro

Maaltijdbezorger Takeaway telt 135 miljoen euro neer voor B2B bezorger 10bs uit Tel Aviv. Dat is een vergelijkbare dienst als Takeaway, zij het dat men zich vooral richt op het bezorgen van lunches aan bedrijven.

Food

Amazon blijft piepkleine speler in online boodschappen

Voeding en drank zijn de snelstgroeiende categorie producten voor Amazon in de VS, maar het bedrijf is nog altijd een piepkleine speler op de markt ondanks de recente overname van Whole Foods.

Food

Picnic bezorgt vanaf augustus in Arnhem

Picnic breidt verder uit in de provincie Gelderland en gaat vanaf half augustus ook in Arnhem bezorgen. Ruim een jaar terug startte de duurzame online supermarkt al in Ede, Veenendaal en Bennekom.

Food

Abonnementsmodellen: wat doe je tegen afhakers?

Meer dan de helft van de online shoppers heeft zich aangemeld voor een of meer (online) abonnementen. Het grootste gedeelte van de inkomsten daarvan gaat naar digitale diensten zoals Spotify en Netflix en zeker 15 procent gaat naar abonnementen waar fysieke producten (scheermesjes, voeding, kleding) tegenover staan. Hoe ontwikkelt de markt zich, welke modellen zijn er en wat is er nodig om succesvol te zijn?

Customer Engagement

Deliveroo wint zaak tegen bezorger

Een flinke tegenslag voor de bezorgers van Deliveroo die weer in vaste dienst willen. Volgens de rechter past de ZZP […]

Logistics

Jantine Doornbos (FoodDrop): ‘Vanuit Groningen met data de strijd aan met Thuisbezorgd’

Thuisbezorgd en Deliveroo zijn twee van de grote namen als het om het bezorgen van maaltijden gaat. In Groningen hebben ze FoodDrop. ‘Wij bezorgen gezond eten op een gezonde manier. Dat houdt in dat we voor 80 restaurants in Groningen eten bezorgen bij mensen thuis en op locatie. Dat doen we op de fiets: beter voor onze bezorgers en beter voor het milieu. We zitten echt in het hoge segment’, aldus Jantine Doornbos, CEO van FoodDrop bij Top Names.

Food

‘Instagram-proof ontbijt is potentiële goudmijn voor horeca’

Ontbijten buiten de deur raakt meer en meer in trek in de Nederlandse economie. Voor horecaondernemers ligt hier een kans. Zorg er dan wel voor dat het design van het ontbijt geschikt is om op Instagram te delen.

Social

HelloFresh opent nieuw distributiecentrum

Maaltijdboxleverancier HelloFresh heeft zijn nieuwe distributiecentrum in Bleiswijk deze week officieel in gebruik genomen. Het dc is twee keer zo groot als het oude onderkomen in Den Haag: 21.000 vierkante meter.

Food

PostNL breidt foodbezorging uit naar ochtend

PostNL breidt zijn foodnetwerk uit en bezorgt voortaan ook in de ochtend boodschappen, maaltijdboxen en andere verse voedselproducten. Het bedrijf constateert dat de online foodmarkt sterk groeit, vooral bij zakelijke klanten.

Food

Unilever en Foodlab brengen online fanmarketing naar winkelvloer

Unilever zet voor de promotie van zijn campagne Lekker veel groente met Knorr! fanmarketing in, waarbij een online propositie zich door vertaalt naar offline met een winkelvloeractivatie.

Marketing

Pilotwinkel Albert Heijn Hoofddorp krijgt vervolg

De pilotwinkel van Albert Heijn in Hoofddorp krijgt een vervolg. Na de zomer worden nog eens 24 van dergelijke winkels geopend, twaalf door zelfstandige ondernemers.

Food

Tweede Amazon Go in Seattle

Amazon opent een tweede Amazon Go-winkel in Seattle en wel in het onlangs geopende Madison Center. De winkel wordt veel groter dan de eerste.

Food

Deliveroo opent eigen keukens in Parijs

Deliveroo heeft zijn eerste eigen keukens in Parijs geopend. In Londen bestaan deze keukens al langer. Tot nu toe leverde […]

Food
Premium

PLUS groeit in online omzet, aandeel 2,5 procent

De online activiteiten van supermarkt PLUS maakten de eerste helft van 2018 een sterke ontwikkeling door. Dit heeft geresulteerd in een stijging van het online omzetaandeel, dat dit jaar zo’n 2,5 procent bedraagt.

Food

Wijnbeurs-sommeliers geven persoonlijk wijnadvies via website en e-mail

Elke webshop worstelt met het probleem dat je online niet hetzelfde serviceniveau kunt bieden als in een fysieke winkel. Zo ook Wijnbeurs, dat voor de uitdaging stond om online bezoekers wegwijs te maken in het assortiment van vierhonderd wijnen. “Door de kanalen website en e-mail slim te personaliseren met onze eigen kennis van de klant, hebben we de conversie flink kunnen verhogen,” vertelt Karin Castenmiller, manager E-commerce van Wijnbeurs.

E-mailmarketing