More stories

Albert Heijn start proef ‘Vind mijn product’ in Hoofddorp

In de vernieuwde Albert Heijn-winkel in Hoofddorp begint deze week de proef Vind mijn product. In een speciale app kunnen klanten het product intypen dat zij zoeken. De app wijst vervolgens de weg. De proef loopt twaalf weken in de winkel aan het Van Genderenplein.

Food

Voedselmarkt Karma haalt 12 miljoen dollar op

De Europese voedseldienst Karma heeft 12 miljoen dollar opgehaald bij onder meer het Zweedse Kennevik, Bessemer Venture Partners, Electrolux en E.ventures. Met het geld worden 70 nieuwe arbeidsplaatsen gecreëerd.

Food

Deliveroo trekt zich terug uit tien Duitse steden

Niet alleen Foodora heeft het moeilijk, ook Deliveroo kan blijkbaar niet langer op eigen benen staan. De maaltijdbezorger trekt zich terug uit tien Duitse steden. Zeker 130 koeriers komen op straat te staan.

Food

Uber Eats naar Groningen en Haarlem

Uber Eats breidt voor het einde van dit jaar uit naar Groningen en Haarlem en vergroot het bezorggebied in de regio Den Haag door Scheveningen en Voorburg aan de app toe te voegen. Ook kunnen klanten voortaan maaltijden met iDEAL afrekenen.

Food

Kassaloos shoppen en betalen nu ook bij OKay

Na de Spar-winkels van Colruyt kunnen Belgen voortaan ook kassaloos winkelen bij OKay en OKay Compact. Dat doen ze door met de app Scan. Pay. Go QR-codes te scannen.

Food

Geen koper voor Foodora Nederland, personeel op straat

Het Duitse bedrijf Delivery Hero is er niet in geslaagd om een koper te vinden voor de Nederlandse tak van maaltijdbezorgdienst Foodora. Dat bevestigt het bedrijf tegenover RTLZ.

Food

Picnic vandaag begonnen in Arnhem

Websuper Picnic is vandaag begonnen met het bezorgen van boodschappen in Arnhem. In een maand tijd schreven bijna 5500 inwoners van de Gelderse hoofdstad zich in bij de online supermarkt. Ruim een jaar terug startte de duurzame online supermarkt al in Ede, Veenendaal en Bennekom, afgelopen maart werd Nijmegen daar aan toegevoegd.

Food

HelloFresh: niet break-even in 2018

De koers van maaltijdbezorger HelloFresh kreeg maandag een flinke tik na een winstwaarschuwing. Het Duitse bedrijf verwacht in het vierde kwartaal niet langer break-even te draaien.

Food

Alibaba fuseert maaltijdbezorgers

Alibaba voegt twee maaltijdbezorgdiensten samen om beter te kunnen concurreren met het door Tencent gefinancierde Meituan Dianping.

Food
Premium

E-commerce Ahold Delhaize 23 procent gegroeid

E-commerce is verder gegroeid bij Ahold Delhaize. Van 655 miljoen euro vorig jaar naar 790 miljoen in het tweede kwartaal. Veruit de meeste omzet, 445 miljoen, werd gegenereerd in Nederland op een omzet van 3,3 miljard. Dat is een toename van 23 procent.

E-commerce

Walmart laat robot boodschappen halen

Warenhuis Walmart wil robots inzetten om boodschappen voor klanten te verzamelen. Daartoe is een samenwerking met Alert Innovation opgezet.

Fulfillment

Verzet tegen hoge commissies Takeaway-bezorger 10bis

Honderden restaurants in Israël zijn in het geweer gekomen tegen 10bis, de maaltijdbezorger die door Takeaway wordt overgenomen. Zij maken bezwaar tegen de in hun ogen torenhoge commissies.

Food

Takeaway kon overname 10bis niet zelf financieren

Takeaway heeft de overname van het vanuit Tel Aviv opererende 10bis – de grootste aankoop van het bedrijf tot nu toe – niet uit eigen kasmiddelen kunnen financieren.

Food

Foodora Nederland wordt verkocht

Delivery Hero wil de Nederlandse tak van Foodora afstoten. Dat heeft het Duitse concern vandaag bekend gemaakt.

Food

Duitse markt voor Takeaway binnenkort groter dan Nederlandse

De omzet van de Nederlandse maaltijdbezorger Takeaway is in het eerste halfjaar 42 procent gestegen naar 110,2 miljoen euro, mede dankzij hogere commissies en nieuwe acquisities in Bulgarije. De Duitse omzet groeide zelfs met 45 procent. Het verlies is afgenomen naar 14 miljoen euro tegen 21 miljoen een jaar geleden.

Food