Deliveroo diep in het rood
Maaltijdbezorger Deliveroo heeft over 2017 een verlies voor belasting geleden van 208 miljoen euro ondanks een explosieve groei. Het verlies lag daarmee 43 procent hoger dan een jaar eerder.
Maaltijdbezorger Deliveroo heeft over 2017 een verlies voor belasting geleden van 208 miljoen euro ondanks een explosieve groei. Het verlies lag daarmee 43 procent hoger dan een jaar eerder.
Het zijn vooral voltijdse tweeverdieners met jonge kinderen gebruik die in België maken van online boodschappendiensten. Dat blijkt uit promotieonderzoek van VUB-wetenschapper Ellen Van Droogenbroeck. De tweeverdieners zien vooral tijdsbesparing als belangrijkste voordeel. Het gebruiksgemak en de dienstverlening zijn bepalend om online te blijven kopen.
Zo futuristisch als het klinkt, een spraakinterface op een wegdienst, zo lastig is het praktisch te realiseren. “Omdát het onzichtbaar is”, aldus CTO Mike Hudack van Deliveroo.
Thuisbezorgd.nl start samen met Amsterdam Airport Schiphol, Vermaat Groep en Burger King Foodgroup een bezorgdienst voor bedrijven die gevestigd zijn op Schiphol-Noord, Schiphol-Zuid en in het Central Business District.
Medewerkers in kantoorgebouwen van WTC Schiphol Airport, The Outlook en The Base kunnen voortaan via Thuisbezorgd.nl bestellen van één van de deelnemende restaurants op Schiphol Plaza.
Aan het programma op Schiphol Plaza doen voorlopig Burger King, Per Tutti, Happy Seafood en Toko To Go mee. Thuisbezorgd.nl zal het aanbod snel uitbreiden naar meer restaurants. De bestellingen worden gratis bezorgd.
Thuisbezorgd.nl is al langere tijd bezig het aantal steden waarin zij eigen bezorgers ter beschikking stelt uit te breiden. De eigen bezorgdienst Scoober is inmiddels beschikbaar in zes Nederlandse steden en bezorgt voor Burger King, maar ook voor bijvoorbeeld Five Guys, SLA en Burgermeester.
Hoe communiceer je effectief en efficiënt met de 19.000 eigenaren van je bedrijf? Die vraag stelde FrieslandCampina zich een aantal jaar geleden bij de herijking van de communicatiestrategie. Het heeft onder andere geleid tot een drastische vernieuwing van het online platform melkweb en de introductie van twee nieuwe apps.
Maaltijdbezorger Deliveroo opende onlangs een eigen restaurantkeuken in Amsterdam en wil er meer openen in Nederland en daarbuiten.
Maaltijdbezorger Deliveroo investeert in meer, betere online marketingtools voor restaurants. De onlangs gelanceerde API voor POS-integratie bij restaurants is nog maar de eerste stap op de roadmap.
Oot Granola levert ontbijtgranen die heel weinig suikers bevatten, maar wel heel krokant zijn. In tegenstelling tot granen in de supermarkt worden ze vers gebakken met alleen maar natuurlijke suikers, 100 procent biologisch en glutenvrij. De ontbijtgranen van Oot Granola worden online verkocht en geleverd in platte dozen die in de brievenbus passen. Vijf ondernemerslessen van oprichtster Valentine van der Lande.
Twee websites, een app en het YouTube-kanaal van chocolademerk Kinder zijn in Engeland verboden zo lang ze reclame tonen voor de suikerhoudende producten.
Uber overweegt de overname van maaltijdbezorger Deliveroo voor meerdere miljarden dollars. Dat melden ingewijden aan Bloomberg.
Websuper Picnic bezorgt sinds deze week ook in Venlo boodschappen. In twee weken tijd meldden zich via de Picnic-app twintig procent meer Venlonaren aan dan verwacht. Venlo is de eerste Limburgse stad waar de online supermarkt van start gaat.
Deliveroo gaat zijn diensten uitbreiden naar Taiwan, te beginnen in de hoofdstad Taipei. Het wordt de vierde Aziatische markt voor de Londense maaltijdbezorger.
Picnic neemt in het Rotterdamse Eemhavengebied een nieuw distributiecentrum in gebruik. Met 14.000 vierkante meter wordt het na Eindhoven het grootste opslagcomplex voor de online supermark, meldt het AD vandaag.
Een van de belangrijkste trends in digital marketing is die van de conversational interface (bijvoorbeeld chatbots en voice assistenten). En, al kun je in conversational interfaces gebruik maken van afbeeldingen, video’s en emoji’s, het hoofdbestanddeel is toch echt geschreven (of gesproken) tekst. Maar hoe schrijf je nou die interactieve teksten? Is het een vak apart? Eigenlijk wel. Daarom deze introductie tot het schrijven van conversational interfaces. Na het lezen kun je zelf aan de slag of een goede briefing schrijven voor een copywriter.
Vers aan Tafel neemt binnenkort branchegenoten EasyMeal uit Vught en 3BDiner uit Bergschenhoek over. De maaltijdservice uit Lelystad versterkt daarmee haar positie in Noord-Brabant en West-Nederland.