Thuisbezorgd.nl bezorgt ook voor Dunkin’ Donuts
Dunkin’ Donuts schakelt Thuisbezorgd.nl in om in Amsterdam, Utrecht, Eindhoven en Hilversum online bestellingen te kunnen bezorgen. De donuts en (ijs)koffies worden per e-bike gratis geleverd.
Dunkin’ Donuts schakelt Thuisbezorgd.nl in om in Amsterdam, Utrecht, Eindhoven en Hilversum online bestellingen te kunnen bezorgen. De donuts en (ijs)koffies worden per e-bike gratis geleverd.
Zijn eigen gezin met vier kinderen brachten Gaspard Jaspers op het idee: boodschappen doen moet goedkoper kunnen. Maar om zelf alle supermarkten af te lopen op zoek naar aanbiedingen kost heel veel tijd. Dus bedacht hij Sjoprz.”Wij zijn de supermarkt over alle supermarkten heen. Wij helpen jou om je boodschappen op elk moment zo goedkoop mogelijk te doen. Een gezin met 2 kinderen geeft ongeveer 9000 euro per jaar aan boodschappen uit. Je kunt daar 20 tot 30% op besparen. Dat kan door prijsverschillen maar ook door de aanbiedingen die iedere week anders zijn.”
Maaltijdbezorger Postmates breidt zijn bezorggebied uit naar 134 nieuwe Amerikaanse steden. Het totaal komt daarmee op 550. Nieuw zijn onder meer Lubbock (Texas), Athens (Georgia) en Albany (New York).
Hellofresh koopt zijn Canadese concurrent Chefs Plate en claimt nu marktleider te zijn in die markt. Daarnaast splitst het de B2B-activiteiten van de ‘intelligente koelkast’ af in een apart bedrijf.
Het platform FoodFirst Network presenteert zich als de Netflix voor een gezonder en vitaler leven. Het is het initiatief van Jan Dekker en Meester-kok Rudolph van Veen. Wordt er al net zoveel geld verdiend als bij Netflix, of is dat niet hetgeen wat de initiatiefnemers drijft? Ronnie Overgoor in gesprek met een van de twee oprichters: Jan Dekker.
Maaltijdbezorger Foodora heeft gisterenavond zijn laatste bestelling afgeleverd aan een klant in Nederland. De stekker gaat eruit. Moederbedrijf Delivery Hero vond geen belangstellende koper.
Picnic breidt verder uit in de provincie Zuid-Holland en gaat vanaf half november ook in Dordrecht bezorgen. Eerder waren onder meer Rotterdam, Leiden, Den Haag en Delft al aan de beurt.
Takeaway.com wil de communicatie met de consument verder personaliseren. Doel hiervan is gemak te bieden in het kader van retentie, zodat er vaker wordt besteld bij de aangesloten restaurants.
Amazon lijkt een Walhalla om snel veel geld te verdienen, maar inmiddels worden er zoveel producten aangeboden dat je zonder marketing niet gevonden wordt. Wil je gevonden worden dan moet je blijven optimaliseren. Dit zijn de tien succesfactoren voor Amazon-marketing.
De boodschappenwagentjes van online supermarkt Picnic zijn woensdag voor het eerst uitgereden in Amsterdam-West en de Jordaan. Inmiddels hebben bijna 13.000 Amsterdammers zich ingeschreven via de Picnic-app.
Orders voor Takeaway, in Nederland bekend als Thuisbezorgd, zijn in het derde kwartaal met 31 procent toegenomen, waarvan 17 procent in Nederland. In Duitsland steeg het aantal bestellingen met 40 procent, zo maakte het bedrijf vanochtend bekend.
Wijnvoordeel.nl heeft belangrijke stappen gezet in de personalisatie van de e-mailmarketing. De achterliggende strategie is zo succesvol dat de voormalig managing director Jacco Oosterhof deze als leidraad gaat gebruiken bij het uitbouwen van koffievoordeel.nl, onderdeel van hetzelfde moederbedrijf. “Door de personalisatie kunnen we werken naar e-mail als one click shop.”
Lidl lanceert een bezorgdienst voor boodschappen in Gent onder de naam Simpl. De orders binnen twee uur per fiets geleverd door partner Cargo Velo.
David Kat en Ralph de Vries van Wasteless zijn mannen met een missie. “Een derde van de wereldwijde voedselproductie gaat bij het afval, terwijl er 850 miljoen mensen op aarde niet genoeg te eten hebben en er in 2050 10 miljard monden te voeden zijn. Er is fundamenteel iets mis met onze voedselketen.”
Social webcare in de weekends laat veel te wensen over in Nederland. De top 100 van Twinkle laat veel steken vallen. Met name voor Messenger – een platform dat door miljoenen mensen gebruikt wordt in Nederland – waren er schokkende cijfers. 77,3% van de top 100 bedrijven die Messenger aanbiedt als servicekanaal reageert op zondag niet.