More stories

Online omzet Ahold Delhaize 2,3 miljard euro voor 2016

De online netto-omzet van retailer Ahold Delhaize is afgelopen kwartaal met 27.9 procent gestegen en groeide naar 2,3 miljard euro voor heel 2016. Dat blijkt uit een tussentijds handelsbericht.

Food

Toposophy: ‘Volgende disruptie in travel is food’

Na taxivervoer en accommodaties staat de volgende uitwas van de deeleconomie met impact op reizen voor de deur: food. Dit stelde Peter Jordan, senior tourism analyst bij Toposophy tijdens de Vakantiebeurs in Utrecht.

Travel

Roy van Keulen directeur e-commerce bij Jumbo

Roy van Keulen wordt directeur e-commerce bij Jumbo. Hij volgt Roland van den Berg op, die in dienst treedt bij A.S. Watson Health and Beauty Benelux.

Food
Premium

Transformatie Deli XL: hoe online nu 95 procent van de omzet genereert

Afgelopen oktober won Anouk Beeren namens Deli XL de Digital Transformers Award. In krap zes jaar tijd heeft de manager E-commerce & merchandising er met een transformatie voor gezorgd dat het online verkoopkanaal nu 95 procent van de bedrijfsomzet genereert. Maar “het begint het nu pas”. Hoe heeft ze dat aangepakt en wat is nu de volgende stap?

Strategy
Premium

Aantal bezorgingen Takeaway groeit 46 procent

Takeaway.com heeft vorig jaar 46 procent meer bestellingen voor maaltijden ontvangen dan in 2015. Dat maakte het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl donderdag bekend.

Food

Online restaurantgids IENS verwijt Koninklijke Horeca Nederland stemmingmakerij

Online restaurantgids IENS overweegt juridische stappen tegen horecaorganisatie KHN wegens ‘stemmingmakeríj’. Boekingssites rekenen te hoge bemiddelingskosten, vertelde Koninklijke Horeca Nederland aan de vooravond van de Horecava in Amsterdam. Met name marktleider IENS kreeg weer een lading kritiek over zich heen.

Food

Ekoplaza lanceert app met ingrediëntenscanner

Ekoplaza lanceert een app met een ingrediëntenscanner, zo meldt Distrifood. Met die scanner kan de klant in alle supermarkten in Nederland producten scannen op verborgen E-nummers en plastics.

Food

Forse groei voor foodora in Nederland

De van oorsprong Duitse fietsbezorgdienst foodora maakte in 2016 naar eigen zeggen een omzetgroei door van 982 procent in Nederland. Ook werd het bereik vergroot met zes nieuwe steden. Daardoor steeg naar aanleiding het aantal bestellingen en het aantal aangesloten restaurants.

Food

Albert Heijn stelt ‘add-to-list widget’ open voor externe receptenwebsites

Albert Heijn stelt add-to-list widget open voor receptensites via het partnerprogramma van ah.nl.

Conversie

Infographic: ah.nl bezorgde met feestdagen 6 miljoen producten

Rondom de feestdagen bezorgde AH.nl 250.000 kratten met in totaal 6 miljoen producten door heel Nederland. Alle bezorgmomenten rondom Kerst zitten inmiddels vol. Albert Heijn heeft de opvallendste feiten en cijfers over online boodschappen doen tijdens de feestdagen verzameld in onderstaande infographic.

Food

ACM laat gelijke-prijsgarantie Thuisbezorgd met rust

Toezichthouder ACM gaat niet optreden tegen de gelijke-prijsgarantie die Thuisbezorgd.nl hanteert voor zijn partners. Thuisbezorgd.nl wil dat restaurants dezelfde prijzen hanteren op hun eigen website én de website van Thuisbezorgd.nl.

Food

Amerikaan koopt liever bij ‘echte’ online supermarkt

Nieuwkomers in de online boodschappenmarkt maken vooralsnog weinig indruk op Amerikaanse consumenten, zo blijkt uit onderzoek van Brick Meets Click.

Food

Takeaway koopt Duitse en Belgische activiteiten Resto-in

Takeaway, moederbedrijf van Thuisbezorgd, heeft de Duitse en Belgische activiteiten van Resto-in overgenomen, een maaltijdbezorger die behalve in Berlijn en Hamburg ook in Brussel actief was.

Food

Nieuwe investering, lagere waardering HelloFresh

HelloFresh trekt 85 miljoen euro nieuw venture capital aan van een partij die onbekend wil blijven. Deze nieuwe ronde geeft de verkoper van maaltijddozen een lagere waardering dan in de vorige ronde.

Food

Online concurrentie supermarkt nog zeer beperkt

De concurrentie van internet voor fysieke supermarkten in Nederland blijft nog altijd beperkt. De gemiddelde besteding per online bestelling bedraagt circa 90 euro. Dat concludeert het kennisplatform Supermarkt & Ruimte samen met onderzoeksbureau Strabo en vastgoedadviseur SuperVastGoed.

Food