Picnic neemt nieuw DC in Utrecht in gebruik
Online supermarkt Picnic neemt in Utrecht een nieuw distributiecentrum in gebruik met een oppervlakte van ruim 7.000 vierkante meter.
Online supermarkt Picnic neemt in Utrecht een nieuw distributiecentrum in gebruik met een oppervlakte van ruim 7.000 vierkante meter.
Het beursgenoteerde Nederlandse bedrijf Takeaway verwerkte vorig jaar in zijn vijf belangrijkste markten 49,3 miljoen bestellingen, 46 procent meer dan een jaar geleden. Dat leverde een omzet op van 111,6 miljoen euro, vergeleken met 76,7 miljoen in 2015. Onder de streep is er een verlies van 30,9 miljoen.
Boodschappenbezorger Instacart haalt nog eens 400 miljoen dollar op tegen een waardering van 3,4 miljard.
Een hoekpand aan de Witte de Withstraat in Rotterdam is door Jumbo tijdelijk omgebouwd tot (virtuele) supermarkt. Met de vernieuwde app van Jumbo kun klanten de aanwezige producten scannen en aan hun winkelmandje toevoegen.
Online supermarkt Picnic breidt met ingang van 2 april uit naar zeven nieuwe plaatsen: Delft, Rijswijk, Leidschendam, Voorburg, Nootdorp, Delfgauw en Den Hoorn. Daarmee trekt de retailer verder de Randstad in.
Vanaf deze week breidt DekaMarkt zijn bezorgservice uit met de provincie Zuid-Holland. Inwoners van de bollenstreek kunnen dan voortaan hun online bestelde boodschappen thuis laten bezorgen.
De food delivery market is in een interessant spel terecht gekomen. Ik heb met interesse de beursgang van het meest recente succesvolle beursgang gevolgd: TakeAway. Een typisch internetplatform waar potentieel veel winst in zit. Dat wil zeggen; het bedient twee partijen tegelijkertijd. En TakeAway is de virtuele middle man die aan elke transactie wat overhoudt. Aan beide kanten. Lees hieronder mijn voorzichtige conclusie dat TakeAway overgenomen gaat worden. Het is alleen nog de vraag op welk moment, en voor welk bedrag…
PostNL gaat voortaan zeven dagen per week producten bezorgen met het speciale foodnetwerk. Het bedrijf bezorgt al voor verschillende aanbieders boodschappen, maaltijdboxen en speciaal-producten zoals vlees en sportvoeding.
Nederlandse consumenten verwachten in 2021 ongeveer een derde van hun aankopen via internet te doen. Waarbij telecom (48 procent), consumentenelektronica (37 procent) en huishoudelijke apparatuur (36 procent) het grootste marktaandeel hebben.
CEO David Buttress van Just Eat kondigt zijn vertrek aan, omdat hij privézaken in zijn familie met urgentie voorrang moet geven.
UberEATS breidt uit in Brussel. Voortaan worden ook randgemeenten bediend als Diegem, Zaventem en Vilvoorde.
De hoogste baas van Lidl is vertrokken. Sven Seidel, afkomstig van Porsche Consulting, is volgens de Duitse zakenkrant Handelsblatt opgestapt na een conflict met moederconcern Schwarz Gruppe Klaus Gehrig. Een van de struikelblokken zou online zijn geweest.
Maurine Alma is CMO bij Takeaway.com geworden. Zij was brand director bij Wehkamp.
Het miljardenbedrijf Glanbia uit Ierland koopt Body & Fit uit Heerenveen voor vele tientallen miljoenen euro’s. De fabrikant koopt kennis en kunde om direct aan de eindconsument te verkopen. De Ieren investeren in het Friese bedrijf om versneld een netwerk van Europese webshops op te tuigen.
Deliveroo zet zijn expansie in Nederland voort met de opening van lokale bezorgactiviteiten in Breda. De tiende stad op deze markt, de tweede in zuid-Nederland.