Picnic begint in en rondom Rotterdam
Online supermarkt Picnic gaat de regio Rotterdam wijk voor wijk aanpakken en begint eind deze maand in Overschie, Schiedam en Vlaardingen.
Online supermarkt Picnic gaat de regio Rotterdam wijk voor wijk aanpakken en begint eind deze maand in Overschie, Schiedam en Vlaardingen.
Supermarkt Plus gaat zijn snelle bezorgdienst Plus Express onder de aandacht brengen met een uitgebreide online campagne via commercials op radio en televisie, online promotie en sociale media.
McDonald’s begint eindelijk een (online) bezorgdienst in Nederland. Eerst in Amsterdam, daarna volgen meer grote steden, zo meldt het AD vanochtend op basis van anonieme bronnen.
TripAdvisor en Grubhub, een Amerikaanse site voor het bestellen van eten, gaan samenwerken. Wie in Amerika op vakantie is en op TripAdvisor tips zoekt kunnen maaltijden bestellen bij restaurants die bij Grubhub zijn aangesloten.
Supermarkt Hoogvliet breidt het gebied voor thuisbezorgen van online bestelde boodschappen verder uit in de regio Den Haag. Deze week wordt ook in Rijswijk bezorgd.
Maaltijdbezorger Takeaway heeft in het eerste kwartaal van 2017 47 procent meer orders verwerkt, alleen al in Nederland ging het om 31 procent. Dat blijkt uit een tussentijdse update van het Nederlandse bedrijf dat sinds kort aan de beurs is genoteerd.
Het Deense Shobr lanceert een online marktplaats voor A-merken in Nederland. Via het platform kunnen merken hun directe verkoop aan consumenten bundelen. Ze openen daarmee de aanval op de bestaande webwinkels van de grote supermarkten.
DHL gaat voor AmazonFresh boodschappen in Duitsland bezorgen. De twee bedrijven werken al samen voor het bezorgen van pakketjes.
Horecapartijen zijn de hoge tarieven van maaltijdbemiddelaar Thuisbezorgd.nl beu. De commissie van 12 procent per bestelling is te hoog en wordt almaar hoger, klagen de uitbaters tegenover Trouw.
Boodschappenbezorger Instacart, die recentelijk nog 400 miljoen dollar financiering ophaalde, breidt zijn Amerikaanse activiteiten uit.
HelloFresh zag de omzet in 2016 met 96 procent stijgen tot 597 miljoen euro. Het bedrijf verscheepte in dat jaar 91 miljoen maaltijddozen, een toename van 84 procent. Bijna een miljoen huishoudens zijn klant.
Picnic breidt vanaf 17 mei uit naar Nieuwegein, IJsselstein en Houten. De uitbreiding is onderdeel van de landelijke uitrol van Picnic.
Het Nederlandse bureau Adfactor lanceert Foodlab, een eigen label voor haar netwerk van ‘food influencers’, vloggers en bloggers die zich vooral met eten en drinken bezighouden.
Uber wil gaan stoppen met uberRUSH, de Amerikaanse bezorgdienst voor restaurants. De reeds bestaande bezorgdienst UberEATS blijft echter bestaan, meldt Quartz.
Albert Heijn gaat naar eigen zeggen als eerste in Nederland een test doen met Hiku. Dat is een slimme koelkastmagneet die iedereen in het gezin kan gebruiken om producten op het boodschappenlijstje te zetten. Daarmee volgt de retailer Amazon Dash.