More stories

Instacart breidt Amerikaanse activiteiten uit

Boodschappenbezorger Instacart, die recentelijk nog 400 miljoen dollar financiering ophaalde, breidt zijn Amerikaanse activiteiten uit.

Food

HelloFresh verdubbelt jaaromzet tot 597 miljoen

HelloFresh zag de omzet in 2016 met 96 procent stijgen tot 597 miljoen euro. Het bedrijf verscheepte in dat jaar 91 miljoen maaltijddozen, een toename van 84 procent. Bijna een miljoen huishoudens zijn klant.

Food

Picnic naar Nieuwegein, IJsselstein en Houten

Picnic breidt vanaf 17 mei uit naar Nieuwegein, IJsselstein en Houten. De uitbreiding is onderdeel van de landelijke uitrol van Picnic.

Food

Adfactor begint influencer foodlab

Het Nederlandse bureau Adfactor lanceert Foodlab, een eigen label voor haar netwerk van ‘food influencers’, vloggers en bloggers die zich vooral met eten en drinken bezighouden.

Food

‘Uber stopt met snelle bezorgdienst uberRUSH’

Uber wil gaan stoppen met uberRUSH, de Amerikaanse bezorgdienst voor restaurants. De reeds bestaande bezorgdienst UberEATS blijft echter bestaan, meldt Quartz.

Food

Albert Heijn test slimme koelkastmagneet Hiku

Albert Heijn gaat naar eigen zeggen als eerste in Nederland een test doen met Hiku. Dat is een slimme koelkastmagneet die iedereen in het gezin kan gebruiken om producten op het boodschappenlijstje te zetten. Daarmee volgt de retailer Amazon Dash.

Food

PostNL gaat bezorgen voor Superunie

PostNL gaat nog dit jaar boodschappen bezorgen voor online formules van Superunie. De bezorger richt zich steeds meer op kleinere supermarktformules als Hoogvliet, Ekoplaza, Marley Spoon en De Krat.

Food

Online bezorgingen nog niet verstoord door staking Jumbo

De stakingen bij Jumbo lijken vooralsnog geen grote gevolgen te hebben voor de online bezorgingen van de supermarkt. RTL meldde gisteren dat slechts 100 tot 150 van de werknemers staken, dat is nog geen vijf procent. Vandaag staan Veghelse supermarktketen en de vakbonden tegenover elkaar in de rechtbank in Utrecht.

Food

Runtastic lanceert app voor sportief eten

Runtastic heeft voor Android en iOS een nieuwe app uitgebracht. Speciaal voor sporters bevat hij voedingsadvies en tientallen gezonde recepten.

Food

‘Takeaway.com is al nummer één in Duitsland’

Bezorgplatform Takeaway.com is naar eigen zeggen duidelijk aan de winnende hand in de grootste markt van continentaal Europa, Duitsland. Dat is in elk geval de boodschap van CEO Jitse Groen en CFO Brent Wissink in een gesprek met de beleggersvereniging VEB.

Food

Dierenwinkel gaat levensmiddelen verkopen

Online dierenwinkel Bitiba, een internationaal merk van Zooplus, gaat op thuismarkt Duitsland ook levensmiddelen verkopen. Naast de hondenbrokjes liggen sinds kort ook luiers, koffie, chocopasta en sinaasappelsap.

Duitsland

Bas Verheijen weg bij Picnic

Bas Verheijen, één van de oprichters van websuper Picnic, stapt op. De operationele taken binnen Picnic worden overgedragen aan Gerard Scheij. Verheijen blijft adviseur, zo bevestigt hij aan Distrifood.

Food

Websuper Picnic trekt Den Haag binnen

Online supermarkt Picnic breidt in mei uit naar Den Haag, de derde stad van Nederland. De uitbreiding is onderdeel van de landelijke uitrol van Picnic.

Food

Amazon plaatst bestelde boodschappen in achterbak auto

Amazon start een nieuwe bezorgdienst voor boodschappen onder de noemer AmazonFresh Pickup. De bestellingen worden in de achterbak van de auto geplaatst. Daartoe moeten klanten wel naar een ophaalpunt rijden.

Food

Moederbedrijf PinkorBlue.nl groeit naar honderden miljoenen

Het Duitse moederbedrijf van babyshop PinkorBlue.nl realiseerde in 2016 een omzet van ruim 120 miljoen euro. Op lange termijn denkt eigenaar Tengelmann dat de Europese omzet tussen de vijfhonderd miljoen en een miljard euro kan uitkomen.

Cross Border