Delivery Hero verkoopt Britse maaltijdbezorger aan Just Eat
De Britse maaltijdbezorger Just Eat heeft zijn directe concurrent Hungryhouse opgeslokt voor 200 miljoen pond. Hungryhouse was onderdeel van het […]
De Britse maaltijdbezorger Just Eat heeft zijn directe concurrent Hungryhouse opgeslokt voor 200 miljoen pond. Hungryhouse was onderdeel van het […]
Investeerder Rocket Internet verkoopt maaltijdbezorger foodpanda aan zijn grotere rivaal Delivery Hero, mogelijk om dat laatste bedrijf nog aantrekkelijker te maken voor een beursgang. Dat is geen goed nieuws voor Takeaway.com.
Amazon opende maandag een supermarkt van de toekomst, en Coop Italia volgde dinsdag met een eigen vestiging in Milaan. Deze supermarkt, ontwikkeld samen met Accenture, was vorig jaar al eens op de Expo Milano in Italië te zien.
Ahold Delhaize wil de online omzet in 2020 verdubbelen naar minimaal 4,6 miljard euro. Dat vertelde het bedrijf vandaag op een investeerdersdag in Londen.
foodora heeft in samenwerking met het Australische bedrijf IE Digital voor het eerst een lunch laten bezorgen door een drone. De bezorgdienst gaat de komende maanden verder met het testen van bezorgmogelijkheden door de lucht.
Klanten van Albert Heijn vinden voortaan op verschillende varkensvleesproducten een QR-code waarmee zij via hun smartphone informatie kunnen vinden over de herkomst van het vlees. De code leidt naar een pagina op ah.nl waar uitgebreid staat beschreven hoe het varkensvlees van de stal in het schap komt.
Just Eat gaat zelfrijdende robotjes inzetten om bestellingen van bezorgrestaurants af te leveren in de Londense wijk Greenwhich.
Amazon heeft in zijn thuishaven Seattle een supermarkt geopend, maar dan zonder kassa’s. Amazon Go is voorlopig alleen toegankelijk voor werknemers van de retailer, maar wordt volgend jaar opengesteld voor het algemene publiek.
De bezorging van restaurantvoedsel is een enorm groeiende markt met veel aanbieders die nu toetreden. De grootste daarvan is Foodora. “Er is veel concurrentie en dat geeft aan dat het een gezonde markt is met veel vraag”, vertelt Luc van Emmerik. “Innovatie en differentie is nodig om de grootste speler te blijven.”
Maaltijdbezorger Bestel-thuis.nl is een actie gestart tegen een nieuwe functie in Google-My-Business resultaten die consumenten sneller laat bestellen via Thuisbezorgd.nl en Hungry.nl. Volgens Google betreft het een proef waarvoor enkele partners zijn geselecteerd.
De app Het Laatste Tafeltje, waarmee restaurants onbezette tafels op dezelfde dag met korting kunnen aanbieden, wordt landelijk uitgerold.
Vanaf deze week kunnen klanten van Jumbo in Den Haag en omgeving hun boodschappen thuis laten bezorgen. Hiermee bezorgt de supermarktenketen vanaf honderd locaties in Nederland.
Nog altijd worden online vooral kleding, reizen en vakanties of kaartjes voor evenementen aangeschaft. Maar het zijn vooral de online aankopen van levensmiddelen en medicijnen die het hardst gestegen zijn. Vergeleken met 2012 zijn die aankopen meer dan verdubbeld, zegt CBS.
Restaurantsite IENS lijkt sinds gisteren de gebeten hond. Op de dag dat de site zijn jaarlijkse top 100 van beste restaurants publiceerde, brak de kritiek in alle hevigheid los. Restauranteigenaren vinden IENS niet onafhankelijk meer. De onvrede broeide onderhuids al langer.
Koninklijke Horeca Nederland trekt de onafhankelijkheid van recensiesite Iens in twijfel. Het is vooral een reserveringssite voor restaurants geworden, zegt een woordvoerder vanochten in De Telegraaf.