More stories

Duurzaamheid wordt bittere noodzaak voor softwarebedrijven

Duurzaamheid wordt bepalend voor de continuïteit en legitimiteit van softwarebedrijven. Privacy, diversiteit en energiezuinigheid zijn de sleutelthema’s.

Sustainability

Green tech-revolutie verovert de wereld vanuit de Hollandse kas

Sir David Attenborough noemde de Nederlandse tuinbouw een briljante sector. En terecht. Maar realiseren we ons dat zelf eigenlijk wel? 

Digital Transformation
Premium

Bedrijf achter cryptomunt XRP aangepakt door beurswaakhond

De Amerikaanse beurswaakhond SEC wil Ripple, het blockchainbetaalbedrijf dat is gekoppeld aan de cryptomunt XRP, aanpakken. Het zou niet-geregistreerde effecten ter waarde van 1,3 miljard dollar hebben verhandeld. Twee leidinggevenden zijn eveneens aangeklaagd.

Financials

Hoe OV-bedrijf HTM toewerkt naar een persoonlijke reizigerservaring 

Het Haagse OV-bedrijf HTM verbetert de online dienstverlening met een nieuwe reisplanner en een nieuwe website. “De digitale behoeften van reizigers veranderen continu.”

CMS
Premium

ABN AMRO app breekt record

De ABN AMRO app heeft in 2020 voor het eerst de grens doorbroken van 1 miljard inlogmomenten in een kalenderjaar. Gemiddeld logde een klant dit jaar 390 keer in.

Innovatie

Digital Design: focus op het probleem in plaats van de oplossing

Veel apps slaan in de praktijk de plank mis. Waarschijnlijk sluit het ontwerp niet goed aan bij het daadwerkelijke probleem van de eindgebruiker.  

Digital Design
Premium

2020: de heropstanding van Bitcoin

De koers van cryptomunt Bitcoin is de afgelopen dagen geëxplodeerd en bereikte met 23.500 dollar (19.270 euro) zijn hoogste waarde ooit. Maar er is een groot verschil met twee jaar geleden toen vooral particulieren instapten. Het zijn nu professionele beleggers die Bitcoin aankopen.

Crypto

Vier voorwaarden om Machine Learning goed in te zetten

Machine Learning is binnenkort onlosmakelijk verbonden met de praktijk van alledag. Vier noodzakelijke stappen om dit te bereiken.  

Digital Transformation
Premium

2020: reset of verloren jaar?

Het werd na de Spaanse griep van honderd jaar geleden eigenlijk niet meer voor mogelijk gehouden: een snel verspreidend virus dat het openbare leven in korte tijd wereldwijd zou platleggen. Voor sommige sectoren werd het een verloren jaar, maar het jaar was zeker ook een ‘reset’ die heel wat innovaties deed versnellen. De komende weken blikken we terug op het coronajaar 2020 en kijken we vooruit naar 2021.

Coronacrisis

Value driven design sprint: een nieuw businessmodel in vijf dagen

In nog geen week tijd leverde een value driven design sprint het bedrijf Spirit Hospitality Services een nieuw businessmodel op.

Customer Experience

Hoe merken bloeien in een tijd van verandering en onzekerheid

John F. Kennedy wordt gecrediteerd voor het populariseren van het citaat: “In de Chinese taal bestaat het woord‘ crisis ’uit twee karakters, de ene vertegenwoordigt gevaar en de andere kans.” Dat beschrijft perfect de huidige samenvloeiing van crises – er is gevaar en er zijn echte menselijke kosten voor de gebeurtenissen, maar er zijn ook enorme kansen. Terwijl miljoenen bedrijven in een neerwaartse spiraal zijn gegooid, hebben veel merken een toenemende vraag van consumenten gezien. Het blijkt dat de landelijke lockdowns consumenten hebben geïnspireerd om hun nieuwe tijd thuis te gebruiken om alles te doen, van het verbeteren van hun milieu en financiën tot het investeren in hun gezondheid en huisdieren.

Coronacrisis
Premium

NS: Minder balies, meer online

NS wil het aantal stations met een vaste ticketservicebalie terugbrengen van 36 naar 15. Waar in 2004 nog 63 procent van alle kaartjes aan een balie van OV Service & Tickets werd gekocht, was dat aandeel in 2019 slechts 12 procent. Tegelijkertijd kopen steeds meer reizigers hun treinkaartje online. In 2009 was dit aandeel nihil, maar in 2019 werd bijna 30 procent van alle kaartjes gekocht in de app of op NS.nl.

Innovatie

AI-chatbots: als de vraag de pan uitrijst

Veel online bedrijven zien een enorme stijging van de vraag naar hun producten en diensten. AI-chatbots kunnen een goed middel zijn om de vragen van al die nieuwe klanten op te vangen.

Digital Transformation
Premium

Drenthe en Groningen testen reizigersapp

Groningers en Drenten kunnen binnenkort gebruikmaken van een app om mee te reizen. Met de app kunnen ze bijvoorbeeld een deelfiets of deelauto reserveren, een reis met bus of trein boeken en betalen, of een compleet reisadvies van deur tot deur krijgen.

Innovatie
Premium

Franse verzekeraar start teleconsultatiedienst voor de woning

De Franse verzekeraar Luko heeft een teleconsultatiedienst voor de woning gelanceerd. De woning wordt uitgebreid geanalyseerd om rampen te voorkomen.

Innovatie