More stories

ThiemeMeulenhoff kiest logistiek van CB

Logistiek dienstverlener CB gaat de komende drie jaar voor ThiemeMeulenhoff de volledige distributie realiseren voor zowel het fysieke boek als het e-book van de uitgeverij.

E-commerce

Integratie van orderverzamel- en retourprocessen levert kostenbesparing op

Als orderverzamel- en retourprocessen worden gecombineerd, kunnen online retailers gemiddeld zestien procent van de kosten besparen. Dat blijkt uit een proefschrift van van Susanne Wruck van de VU in Amsterdam, Optimisation of warehouse operations for companies with high return flows.

E-commerce

Derde staking bij UPS Amsterdam

Chauffeurs van pakjesbezorger UPS in Amsterdam zijn maandag voor de derde keer in staking gegaan. Zij eisen een fatsoenlijke loonsverhoging in de cao Transport en Logistiek.

E-commerce

Verzendkosten altijd gratis: trend voor de toekomst?

De grootste ergernis voor de online koper: Naast de kosten van het product moet je ook nog verzendkosten betalen. Waarom niet een alles-in-één-prijs en de verzendkosten gratis?

E-commerce

Klant haakt af bij lange bezorgtijden en hoge kosten

Lange bezorgtijden en hoge bezorgkosten kunnen reden zijn om een bestelling bij de online kassa te annuleren. Dat blijkt uit een studie van de Amerikaanse posterijen en comScore. 54 procent haakt af als de bestelling te lang op zich laat wachten.

E-commerce

Post.nl start verzendsysteem voor flessen

PostNL en DM Productions hebben voor het verzenden van flessen een nieuwe digitaal verzendplatform laten ontwikkelen met een daarbij horende verpakking die’ voordelig en onbreekbaar’ is. Voor de ontwikkeling van een nieuwe verpakking is het vervoer van een van de kwetsbaarste producten, eieren, als uitgangspunt genomen.

E-commerce

De logistieke aspiraties van Alibaba

De Chinese e-commerce gigant Alibaba wil ook op logistiek gebied een speler van formaat worden. Dat blijkt uit gegevens die het bedrijf heeft gedeponeerd ter voorbereiding van de Amerikaanse beursgang later dit jaar.

E-commerce

Kiala breidt uit met internationale verzendopties

De posterijen krijgen er een internationale concurrent bij nu consumenten via Kiala ook internationaal pakketjes kunnen gaan versturen.

E-commerce

ASOS verliest 20 procent voorraad na brandstichting

Kledingwinkel ASOS is twintig procent van zijn voorraad verloren door een brandstichting in zijn belangrijkste distributiecentrum in Engeland.

E-commerce

PostNL ‘bloedserieus’ over bezorging levensmiddelen

PostNL werkt met Versluys aan de bezorging van online bestelde levensmiddelen. Dat vertelde Lars Heugel van PostNL gisteren op het congres Logistiek & E-Commerce in Houten, overigens zonder de partner te willen noemen.

E-commerce

HEMA wordt partner online marktplaatsen

HEMA gaat in de nabije toekomst meer artikelen aanbieden via marktplaatsen als die van Amazon. Dat vertelde Joke Vink, hoofd eDC van het winkelconcern, gisteren op het congres Logistiek & E-Commerce in Houten. HEMA maakt al volop gebruik van dergelijke marktplaatsen in Frankrijk.

E-commerce

Postbedrijf ontwikkelt 24-uurs postbezorging met GPS-tracking

Postbedrijf Van Straaten Post lanceert naar eigen zeggen een innovatieve manier van bezorgen. Met GPS worden de bezorgers gevolgd, waardoor klanten om meer inzicht en zekerheid krijgen in een juiste en tijdige bezorging.

E-commerce

HelloFresh haalt 50 miljoen op

De verkoper voor maaltijdboxen HelloFresh haalt 50 miljoen dollar op bij investeerders om het bedrijf verder te doen groeien.

Logistics

DPD Pakketservice gaat binnen het uur bezorgen

DPD Pakketservice verkleint het tijdvak van zijn consumentendienst Predict voor leveringen binnen Nederland van drie naar slechts één uur. DPD startte deze week een reclamecampagne om online retailers attent te maken op de diensten van de pakketvervoerder.

E-commerce

Boodschappenbezorger Instacart krijgt 44 miljoen dollar

De Amerikaanse online boodschapperbezorger Instacart heeft onder leiding van Andreessen Horowitz and Sequoia Capital 44 miljoen dollar bij investeerders opgehaald.

Fulfillment