More stories

Zuid- en West-Nederland favoriet in logistiek onderzoek

Zuid- en West-Nederland zijn resp. op de vierde en vijfde plaats geëindigd in een onderzoek van het Vlaams Instituut voor de Logistiek en PwC naar ideale locaties voor e-fulfillment in Europa.

E-commerce

Rotterdam krijgt online boodschappendienst

Sinds maandag bezorgt in Rotterdam Ubermart boodschappen van willekeurige supermarkten aan de deur. Binnen twee uur zelfs. De startup wil concurreren met Albert Heijn, die niet op dezelfde dag levert.

E-commerce

Pakketbezorging bpost in de lift

Net als PostNL heeft bpost het volume van bezorgde pakketjes flink zien toenemen, met 10,3 procent in het derde kwartaal, als gevolg van sterk groeiende e-commerce. In de eerste jaarhelft bedroeg de groei 5,2 procent.

E-commerce

Onderzoek: doorbraak afhaalpunten in de checkout

Afleveren op het thuisadres is in e-logistics nog steeds het meest populair. Maar de mogelijkheid de bestelde order af te kunnen halen bij een afhaalpunt van de retailer of bij een landelijk afhaalpunt scoort in consumentenonderzoeken best hoog. Helaas kun je niet afhalen als de afhaaloptie niet in de checkout zit. Het onderzoek Global Webshop Logistics 2014 blijkt dat nationaal en internationaal gezien, ook in webshop-checkout’s, er nu echt een doorbraak is.

Conversie

Britse chef TNT Express ontslagen

De Britse chef van pakketbezorger TNT Express is ontslagen. Alistair Cochrane heeft vrijdag zijn ontslag zelf aangekondigd in een memo aan zijn personeel.

E-commerce

PostNL profiteert van sterke e-commerce markt

PostNL ziet steeds meer omzet komen uit pakketbezorging. Als gevolg van de sterke e-commerce markt, steeg het volume in het derde kwartaal met 8,1 procent.

E-commerce

Wehkamp met zaterdagbezorging grote producten

Wehkamp voegt met PostNL weer een nieuwe optie toe aan zijn pallet met bezorgmogelijkheden. Klanten kunnen nu ook op zaterdagen grote items als een bank, koelkast of wasmachine laten bezorgen.

E-commerce

Paazl verwacht grote klanten voor fietskoeriers

Logistiek dienstverlener Paazl gaat de recent gestarte samenwerking met fietskoeriers van De Versnelling uitbreiden. Dat vertelde managing director Alvar Piepers gisteren op Emerce eFulfillment in Utrecht. “De samenwerking is zeer goed bevallen.”

E-commerce

Amazon opent logistieke centra in Polen

Amazon heeft drie logistieke centra geopend in Polen. Daarmee is het Europese netwerk van de Amerikaanse online retailer voorlopig compleet.

E-commerce

Consument vindt late bestelling onzin

Bestellingen na 21.00 uur hoeft voor de gemiddelde Nederlander niet. Dat blijkt uit het logistiek webshop onderzoek van VU Amsterdam en E-Sharp, dat gisteren op Emerce eFulfillment werd gepresenteerd en later vandaag ook op de vakbeurs ICT & Logistiek in de Jaarbeurs in Utrecht wordt toegelicht.

E-commerce

PostNL vestigt ophaalkluizen in NS stations

Het Poolse InPost gaat binnen enkele weken samen met PostNL ophaalkluizen plaatsen in Nederlandse NS stations. Dat vertelde Jacek Powalka van InPost vanmiddag op Emerce eFulfillment in Utrecht.

E-commerce

Flexibiliteit in de stenen, trends in logistiek vastgoed

E-commerce is zonder twijfel een van de belangrijkste oorzaken van verandering binnen logistiek vastgoed. De manier waarop we als consument onze aankopen als maar meer online willen doen heeft een fundamentele impact op de manier waarop producten worden besteld en terug gezonden en dus ook op het type magazijn dat wordt gebouwd.

E-commerce

(Emerce eFulfillment) Parcel lockers: de nieuwe toekomst van pakjeslogistiek

De last mile in e-fulfilment is zeer sterk in beweging. Click & collect neemt sterk toe. Naast bemande afhaalpunten zullen er steeds meer onbemande afhaalpunten, de zogenaamde parcel lockers, in het straatbeeld verschijnen. Inpost is de Europese innovator op het gebied van parcel lockers en werkt aan een wereldwijd netwerk van lockersystemen. Morgen spreekt namens het bedrijf Jacek Powalka op Emerce eFulfillment.

Logistics

Vijf tips voor de logistieke checkout

Het hart van je webshop zijn natuurlijk je homepage, je category-pagina’s en de vele productpagina’s. De checkout daarna is gewoon noodzaak. Bittere noodzaak. Ik noem het altijd “de boekhouderij”. En wie houdt er nu van boekhouden? Naast NAW-gegevens en betaalwijze kunnen we steeds vaker in de checkout de gewenste aflevermethode aangeven. Alarm ! Hoe ingewikkelder de checkout, hoe groter het conversierisico. Hoogste tijd om die logistieke nieuwkomer eens serieus onder de loep te nemen.

Conversie

(Emerce eFulfillment): ‘Er zijn te veel afhaalpunten’

De consument wordt het leidend voorwerp van de manier waarop webwinkels hun magazijnen, voorraden, leveringen en retouren regelen. Innovatie is nodig om de consument in woonwijken en steden, maar cross border en local-for-local, van dienst te zijn. Concurrentie kan ineens uit geheel onverwachte hoek komen op de wereldwijde e-commercemarkten. Vindt WWalther Ploos van Amstel, Lector CityLogistiek aan de Hogeschool van Amsterdam en verbonden aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Hij spreekt 29 oktober op Emerce E-Fulfillment in Utrecht.

E-commerce