FNV zet staking bij PostNL door
Vakbond FNV zet zijn voorgenomen staking bij PostNL door. De eerste acties zijn volgende week gepland.
Vakbond FNV zet zijn voorgenomen staking bij PostNL door. De eerste acties zijn volgende week gepland.
Online warenhuis fonQ laat een nieuw distributiecentrum bouwen en vergroot daarmee de capaciteit tot 22 duizend vierkante meter. Daarmee kan het de Nederlandse markt beter bedienen en voorzien in de verwachte Belgische groei.
Amazon lanceert de dienst Flex in Berlijn en begeeft zich daarmee op de koeriersmarkt met een Uber-achtig model.
Bezorger UPS vestigt een nieuw sorteer- en distributiecentrum voor pakketten in de regio Eindhoven. Het gebouw, ter waarde van 130 miljoen euro, opent naar verwachting in het vierde kwartaal van 2018 en vervangt de huidige twee kleinere centra in Eindhoven.
E-commercegigant Amazon doet een gooi naar de Nederlandse markt en lanceert daarom Prime, de abonneedienst met onder meer gratis bezorging, gratis videostreaming en Twitch Prime.
Ruim een op de vijf Nederlandse supermarkten beschikt inmiddels over een eigen bezorgdienst. PLUS is koploper met 248 filialen. Dat blijkt uit onderzoek van Boodschappenspot.
DHL doet naast thuismarkt Duitsland ook in Nederland proeven met een nieuw soort pakketkluis. Bij gebleken succes worden de Nederlandse ervaringen doorvertaald naar andere buitenlandse markten.
PostNL realiseerde in het derde kwartaal 37 procent van de 809 miljoen euro omzet met aan e-commerce gelieerde activiteiten. Dat moet in 2020 45 procent zijn. Het postbedrijf zag in de maanden tot eind september sterke groei in België.
Pakket- en vrachtdienst GLS heeft zijn grootste depot in Rotterdam flink uitgebreid en gemoderniseerd, voor 5,9 miljoen euro.
Vakbond FNV dreigt in december met een staking bij PostNL. De werkdruk is volgens de bond ‘onmenselijk hoog’. Veel bezorgers zijn ziek, meldt een woordvoerder aan het AD.
Hoe eerder je een kerstboom online boekt, hoe lager de prijs. Dat is het nieuwe idee van online houthandel Gadero uit Groningen. Eigenlijk is dit pricingmodel uit nood geboren omdat de kerstbomenhandel de onderneming vorig jaar bijna logistiek verlamde.
In 2014 zetten de gebroeders Thijs en Erik Bosgoed BuyBay op. Een online bedrijf dat hun klanten in essentie helpt om meer geld te krijgen voor hun retourgoederen. Geen ‘opkoopprijs’ maar een ‘consumentenprijs’. Hoe dan? Via slimme machine learning. Inmiddels is het management versterkt met de van McKinsey afkomstige Teun Kraaij. “Wij reduceren verspilling in de retourbusiness.”
McDonald’s start vandaag met zijn bezorgdienst McDelivery in Den Haag. Vanuit de restaurants aan de Turfmarkt, Vlamingstraat, Buitenhof en vanuit […]
Een bijbaantje op een expeditiekantoor in de Rotterdamse havens leerde Jarell Habets dat er een wereld te winnen viel. “Ik zag wat een papierwinkel een expeditiekantoor is. Je was de hele dag bezig om door de onduidelijkheid van de markt heen te prikken om uiteindelijk een offerte te kunnen doen richting de klanten. Wanneer je dat vergelijkt met andere industrieën waar de digitalisering wel al heeft plaatsgevonden, dan snap je: dit kan makkelijker.” Zo gezegd, zo gedaan. Vorig jaar augustus ging Shypple van start. Inmiddels zet het bedrijf zo’n 100.000 euro per maand om. Habets vertelt er meer over bij Top Names.
DHL Parcel lanceert de DHL Locker, een compactere versie van het DHL Parcelstation dat DHL Parcel in Nederland, Duitsland en Oostenrijk al in gebruik heeft.