More stories

CDP of DMP? Een combinatie kan ook

Als je tegen de grenzen van je CRM-systeem aanloopt, dan kun je een CDP (customer data platform) of een DMP (data management platform) overwegen. Beide hebben hun voor- en nadelen. Wat zijn de verschillen en hoe kun je ze combineren?

Marketing automation

Inbound marketing gaat naar hoger niveau met dynamische content en realtime reageren

Inbound marketing verandert onder invloed van onder andere social, mobile en personalisatie. Moderne oplossingen groeien daarin mee.

Marketing automation

Inbound marketing brengt nieuwe klanten. 14 experts vertellen hoe

Klanten die vanzelf naar je toekomen? Dat klinkt als de droom van iedere ondernemer, maar met goede inbound marketing krijg je het echt voor elkaar. Toegegeven, traditionele marketing werkt over het algemeen ook nog prima, maar inbound marketing brengt je business anno 2019 echt naar ‘the next level’. Zodra je prospects de informatie biedt die ze zelf zoeken heb je beet! Toch? Of werkt het niet zo simpel?

Online marketing

Waarom PIM de spil van een e-commercestrategie moet zijn

Zonder Product Management System is het moeizaam en tijdrovend om juiste, consistente en real-time data te leveren aan al je marketingchannels en leveranciers. Een must-have tool dus. Maar eigenlijk wil je dat je PIM geen tool is, maar deel uitmaakt van je e-commerceplatform.

PIM

Helen Zuurmond, HEMA: ‘Binnen customer service is e-mail het moeilijkste kanaal’

Binnen twee jaar is het loyaliteitsprogramma van HEMA uitgegroeid tot een van de meest populaire programma’s van Nederland. HEMA beschikt hierdoor over inzichten die het mogelijk maken dichter bij de klant te komen. Helen Zuurmond, Head of CRM & Customer Service, laat zien hoe HEMA deze inzichten gebruikt. “Alleen maar naar huidig gedrag kijken, zou een saaie e-mailstrategie opleveren.” 

Marketing automation

Het beste kanaal voor je webshop, is dat e-mail of Messenger?

Al decennia speelt e-mail een cruciale rol in de wereld van online marketing. Als kanaal heeft e-mail de hoogste ROI, en vormt naar alle waarschijnlijkheid een cruciaal onderdeel van jouw webwinkel’ marketing strategie. Echter, geen enkele persoon, tactiek of actie kan onverslagen blijven. Kijk maar eens naar Messenger.

Marketing automation

Acquia koopt open source marketingcloud

Het Amerikaanse technologiebedrijf Acquia koopt de maker van open source marketingclouddiensten Mautic.

Venture

Doeltreffende e-mailstrategie? Segmenteer je e-maillijsten

Wat maakt e-mailmarketing zo’n krachtig middel? Door e-maillijsten te segmenteren kun je leads veel directer en specifieker aanspreken. Je kunt hen in een marketing automation workflow op het juiste moment de informatie geven die zij nodig hebben. 

Marketing automation

Al is de workflow nog zo goed, doelgroeponderzoek blijft de kern van marketing automation

Marketing automation begint met een goed doelgroeponderzoek. Wie is de doelgroep? Hoe weet je of je écht de juiste doelgroep aanspreekt? Door buyer persona’s te creëren, breng je de doelgroep duidelijk in kaart. Ook de pijnpunten van de doelgroep worden hierin blootgelegd. Pas als je de doelgroep en hun pijnpunten inzichtelijk hebt, kun je nadenken over een opvolging in marketing automation.

Marketing automation

Voice en DMP vormen ideale match

Wat gebeurt er wanneer je voice, SEO en CDP/DMP (Customer/Data Management Platform) specialisten in een ruimte samenbrengt met als doel het integreren van de verschillende expertisegebieden? Dit zijn lessen van het samenbrengen van deze twee werelden.

Voice

Inzichten verkrijgen in data: Wordt het een CDP, DMP of marketing data warehouse?

Er komt een moment waarop het aan elkaar knopen van marketingtools middels exportbestanden niet meer voldoende is om de juiste inzichten te verkrijgen en acties te doen. Dat is het moment waarop je voor de keuze staat; wordt het een CMP, DMP of data warehouse?

Marketing automation

Zo schakel je om naar geautomatiseerde advertentiecampagnes op Google en Facebook

Automatisering van advertentiecampagnes in Google en Facebook klinkt als dé oplossing om een maximaal resultaat te behalen met minimale moeite. De keerzijde is dat de exacte inhoud van de algoritmes die worden gebruikt voor automatisering niet altijd bekend zijn. De machine learningtechnieken van Facebook en Google besparen tijd, maar leiden deze vormen van automatisering ook daadwerkelijk tot betere resultaten?

Marketing automation

Hoe je de impact van prospecting campagnes kunt meten

Veruit de meest gevoerde discussie binnen het displaylandschap gaat over de toegevoegde waarde van een display of video prospecting campagne. De markt is op zoek naar inzichten in het effect van deze campagnes, maar dit is nog moeilijk te meten. Gelukkig biedt de ‘first interaction floodlight’ hierin perspectief.

Analytics

KLM iFly: persoonlijk en relevant communiceren met lezers

Om ook in contact te blijven met klanten tussen hun vliegreizen door, heeft KLM iFly opgericht, een online platform dat reizigers op relevante momenten in hun journey inspiratie biedt. Tien miljoen mensen wereldwijd (zowel klanten als niet-klanten) ontvangen een seintje wanneer er nieuwe content te vinden is op de website. Met subjectline testing en personalisatie wil KLM een zo groot mogelijk lezerspubliek aan zich binden.

Marketing automation

Zo werkt het verrijkend en probleemoplossend vermogen van feedregels en aanvullende feeds

Het zou soms ontzettend handig zijn om volwaardig developer te zijn – maar in de meeste gevallen zijn marketeers dit niet. Gelukkig hoef je niet afhankelijk te zijn van datafeed management tools of developers. Met feedregels en aanvullende feeds binnen jouw Merchant Center account kun je al een heel eind komen. met deze toepassingen kom je verder.

Marketing automation