More stories

Emerce Research: ‘Te weinig visie in marketingstrategie’

Marketeers bij Nederlandse bedrijven verlangen een echt duidelijke visie op de technologiestack waarmee ze werken. Dat staat in het eerste onderzoek dat verschijnt bij Emerce Research.

Marketing automation

Platformen marketing automation kunnen niet voldoen aan analyticsbehoeften

Met de impuls die platformen als Pardot, Hubspot en Eloqua hebben gegeven aan de marketingwereld, hebben de achterliggende bedrijven voor zichzelf een nieuw probleem gecreëerd. Gebruikers vragen om meer geavanceerde rapportages, de platformen kunnen echter maar moeilijk aan die vraag voldoen.

Marketing automation

Predictive intelligence: de toekomst van business intelligence

Iedereen doet tegenwoordig wat met data, maar de meeste bedrijven laten kansen liggen. Veel webwinkels weten Google Analytics te vinden, en meten bijvoorbeeld de conversiepercentages en sessieduur. Maar wat als je nou zou kunnen voorspellen wat een klant gaat doen op basis van zijn eerdere gedrag? Tjitte Folkertsma van MediaCT sprak Peter Sheldon, VP of Global Strategy bij Magento, Jan Brooijmans, Business Intelligence consultant bij FocusFWD en Leah Ard, Business Solutions Architect en expert op het gebied van Magento Business Intelligence. Zij praten ons bij over de huidige staat en toekomst van Business Intelligence.

Marketing automation

Dynamic advertising: de inhaalrace van datagestuurde creatie

Wat spreekt het meest tot de verbeelding als er een video-advertentie voor een vakantie te zien is: een skydive, een chique restaurant of statige giraffen in een dierentuin? Goede kans dat je collega een andere keuze maakt. Toch passen we dit principe nog weinig toe in reclame, terwijl de technologie om aan verschillende doelgroepen specifieke reclame-uitingen te tonen, wel bestaat. Zo worden prestaties van reclame niet verbeterd en de consument ervaart geen toegevoegde waarde.

Creative

In de B2B levert marketing automation eindelijk goede leads op

27 procent van de B2B-organisaties gebruikmaakt van marketing automation, een groei van zes procent. Dat zijn geen grote aantallen. Waarom komt marketing automation in de B2B zo moeizaam van de grond? De positieve trend: marketing automation levert meer op dan alleen ‘kale’ data. In 2018 levert marketing automation eindelijk gekwalificeerde leads op.

Marketing automation

Investeerder CNBB koopt Add to Favorites

De eigenaar van Spotler, CNBB Venture Partners, koopt Add to Favorites uit Utrecht. De investeerder rijgt een volgende kraal aan zijn ketting met specialisten in marketing automation.

Venture

Spotler koopt CommuniGator uit Engeland

E-mail- en marketingautomationspecialist Spotler heeft branchegenoot CommuniGator uit Engeland overgenomen voor 14,4 miljoen euro.

Marketing automation

Onderzoek: verschuiving Nederlandse investeringen marketingtechnologie

Nederlandse bedrijven verleggen de focus als het gaat om investeringen in marketingtechnologie. Vooral de aanschaf van datagedreven marketingoplossingen staat hoog op de agenda. Oplossingen voor Content en Experience zijn minder in trek. Dit blijkt uit het eerste onderzoek van Emerce Research en VODW Consultancy. Daarin is gekeken naar de ‘martech stacks’ in ons land, ongeveer 250 leveranciers en de geplande veranderingen. Het bijbehorende rapport is zojuist gepubliceerd.

Marketing automation

De Jong Intra: slimmer concurreren in travel met een DMP

De reisbranche is zeer concurrerend en de strijd om de aandacht van de online consument is fel. De Jong Intra Vakanties kiest er daarom voor om met behulp van een datamanagementplatform (DMP) veel gerichter te targeten dan voorheen. Hierdoor wordt het marketingbudget effectiever besteed en zijn de acquisitiekosten per boeking lager.

Conversie

Emerce B2B Digital: ‘Het aankoopproces is vaak niet lineair’

Marketing automation, we lezen er al jaren over, maar wat levert het nu écht op? Niet alleen in views, maar gewoon in euro’s omzet? Jop Hessel van AFAS Software heeft er inmiddels ruime ervaring mee. Want AFAS levert een product dat je niet dagelijks aan klanten verkoopt. Hessel is een van de sprekers op Emerce B2B Digital dat komende week in Maarssen wordt gehouden.

Marketing automation

B2B-sector en komst AI zorgen voor flinke groei marketing automation

Wereldwijd gaan de uitgaven aan systemen voor marketing automation flink groeien. Die voorspelling doet Forrester in een rapport dat is gepubliceerd. Marketing automation is weliswaar geen nieuw thema meer, maar de meeste bedrijven moeten nog overstag. Met name de digitaliserende B2B-sector zorgt voor de impuls.

Marketing automation

MindCampus: conversie drie keer zo hoog door slimmere e-mailmarketing

Opleidings- en mediabedrijf MindCampus merkte dat de respons op e-mailmarketing aanzienlijk terugliep. Door personalisatie toe te passen werd de conversie verdrievoudigd. Bijkomend voordeel is dat veel handwerk overbodig is geworden.  

Marketing automation

Nederlandse mkb-groothandel Europees koploper in online verkoop

Nederlandse mkb-groothandels zijn Europese koplopers in e-commerce. In totaal haalt de sector veertig procent van de omzet uit online verkopen. […]

B2B online

Vijf voorwaarden voor succesvolle marketing automation

Marketing automation draait om één ding: het optimaliseren van de customer journey van je klant of prospect met zijn of haar persoonlijke context als uitgangspositie. Dit zijn de vijf voorwaarden om de potentie van marketing automation volledig te benutten.
Uiteindelijk draait marketing automation om één ding: het optimaliseren van de customer journey van je klant of prospect met zijn of haar persoonlijke context als uitgangspositie. In dit artikel geef ik je 5 voorwaarden om de potentie van marketing automation volledig te benutten.

Marketing automation

HealthCity en Saints & Stars: hoe zet je premium fitnesscentra in de markt?

HealthCity wil een challenger zijn op de fitnessmarkt. Dat doet het bedrijf met tien premium HealthCity clubs waar service centraal staat, zowel in de gym als in de communicatie. Door dezelfde eigenaar is nu ook het nieuwe merk Saints & Stars gelanceerd. “We willen op elk vlak ‘next level’ zijn,” zegt Chief Marketing Officer Tamara Oppedijk.  

Marketing automation