More stories

De inrichting van MarketingOps-teams (3/3)

Een MarketingOps-team moet passen bij strategische doelen van het bedrijf en een datastrategie hebben. Daarna kun je je MarketingOps-team samenstellen.

Agile

Hoe haal je het maximale uit een Performance Max-campagne?

Performance Max belooft nog effectievere campagnes: lees de ‘learnings’ uit de praktijk over hoe je het meeste resultaat haalt uit een Performance Max-campagne.

Analytics

Marketing automation bij Vitaminstore: positieve klantervaringen en conversiegroei

Marketing automation is bij veel bedrijven een hoge prioriteit. Vitaminstore toont hoe het bijdraagt aan goede klantervaringen en conversiegroei.

Marketing automation

MarketingOps: wat is het, hoe werkt het en wat zijn de voordelen en valkuilen? (1/3)

MarketingOps draait om anders samenwerken en denken in projecten. Dat komt de interne communicatie en, uiteindelijk, de efficiëntie ten goede. Deel 1 van 3.

Agile

Waar praat de SEO-wereld over? Een verslag van BrightonSEO

BrightonSEO is hét internationale evenement voor SEO-specialisten. Dit zijn een aantal van de presentaties en inzichten die mij positief opvielen.

SEO

Boekrecensie: ‘Marketing 5.0’ van Kotler: niet verrassend, wel verhelderend

Ik had er zin in: de nieuwe Kotler, ‘Marketing 5.0’. Dit is wat ik er in het kort van vond: niet verrassend, wel verhelderend. Als cijfer een dikke 8.

Digital Transformation

Haal het maximale uit je CDP met deze vijf best practices

Implementatie is slechts stap 1 in een CDP-project. Echt succes vraagt om meer. Met deze vijf inzichten maak je van je CDP een succes in de praktijk.

Marketing automation

Waar let je op bij het kiezen van een omnichannelplatform?

Omnichannel klantenservice is hot. Organisaties willen meerdere kanalen eenvoudig kunnen gebruiken. Er zijn veel goede opties, maar hoe kies je de juiste?

Marketing automation

Arjan Goorman (Agrio): ‘Data is van levensbelang voor mediabedrijven’

Ook in de agrarisch sector neemt digitalisering toe. Ook mediabedrijf Agrio moest het roer omgooien. De ervaringen van Arjan Goorman, Hoofd Marketing.

Marketing automation

Een slim CDP is op de toekomst voorbereid

Wie een krachtig CDP wil inrichten moet de juiste vragen stellen. Bouw verder op je sterkte punten en haal meer uit e-commerce zonder IT extra te belasten.

Marketing automation

Progressive Web Apps en de e-commerce van de toekomst 

De verwachtingen van consumenten stijgen. Hoe zorg je dat je relevant blijft? Met een Progressive Web App (PWA) heb je het antwoord binnen handbereik. 

Web-design

Hoe bouw je een moderne (marketing)-data stack?

Een cloud data warehouse met veel tools eromheen: dat is de moderne data stack. Wat kan zo’n data stack, welke mogelijkheden zijn er, en hoe werk je ermee?

Marketing automation

Marketingtechnologie: hoe je een platform kiest en wat je ermee kunt

Datagestuurde marketing: hoe kies je? Wat zijn de capaciteiten en voordelen van verschillende soorten platforms? Een overzicht inclusief vergelijkingstabel.

Marketing automation

GPT-3: een toonaangevende stap in tekstgerelateerde AI

Ontwikkelingen in AI gaan razendsnel. De potentiële toepassingen van het nieuwe GPT-3 zijn eindeloos (ook voor marketing). Toch zijn er ook nog minputen.

Artificial Intelligence

Marketing automation-bureau intoAction wordt onderdeel iO

Het in Best gevestigde intoAction sluit zich aan bij iO, voorheen Intracto Group. Door de acquisitie van intoAction verdubbelt iO […]

Venture