More stories

Het beste kanaal voor je webshop, is dat e-mail of Messenger?

Al decennia speelt e-mail een cruciale rol in de wereld van online marketing. Als kanaal heeft e-mail de hoogste ROI, en vormt naar alle waarschijnlijkheid een cruciaal onderdeel van jouw webwinkel’ marketing strategie. Echter, geen enkele persoon, tactiek of actie kan onverslagen blijven. Kijk maar eens naar Messenger.

Marketing automation

Acquia koopt open source marketingcloud

Het Amerikaanse technologiebedrijf Acquia koopt de maker van open source marketingclouddiensten Mautic.

Venture

Doeltreffende e-mailstrategie? Segmenteer je e-maillijsten

Wat maakt e-mailmarketing zo’n krachtig middel? Door e-maillijsten te segmenteren kun je leads veel directer en specifieker aanspreken. Je kunt hen in een marketing automation workflow op het juiste moment de informatie geven die zij nodig hebben. 

Marketing automation

Al is de workflow nog zo goed, doelgroeponderzoek blijft de kern van marketing automation

Marketing automation begint met een goed doelgroeponderzoek. Wie is de doelgroep? Hoe weet je of je écht de juiste doelgroep aanspreekt? Door buyer persona’s te creëren, breng je de doelgroep duidelijk in kaart. Ook de pijnpunten van de doelgroep worden hierin blootgelegd. Pas als je de doelgroep en hun pijnpunten inzichtelijk hebt, kun je nadenken over een opvolging in marketing automation.

Marketing automation

Voice en DMP vormen ideale match

Wat gebeurt er wanneer je voice, SEO en CDP/DMP (Customer/Data Management Platform) specialisten in een ruimte samenbrengt met als doel het integreren van de verschillende expertisegebieden? Dit zijn lessen van het samenbrengen van deze twee werelden.

Voice

Inzichten verkrijgen in data: Wordt het een CDP, DMP of marketing data warehouse?

Er komt een moment waarop het aan elkaar knopen van marketingtools middels exportbestanden niet meer voldoende is om de juiste inzichten te verkrijgen en acties te doen. Dat is het moment waarop je voor de keuze staat; wordt het een CMP, DMP of data warehouse?

Marketing automation

Zo schakel je om naar geautomatiseerde advertentiecampagnes op Google en Facebook

Automatisering van advertentiecampagnes in Google en Facebook klinkt als dé oplossing om een maximaal resultaat te behalen met minimale moeite. De keerzijde is dat de exacte inhoud van de algoritmes die worden gebruikt voor automatisering niet altijd bekend zijn. De machine learningtechnieken van Facebook en Google besparen tijd, maar leiden deze vormen van automatisering ook daadwerkelijk tot betere resultaten?

Marketing automation

Hoe je de impact van prospecting campagnes kunt meten

Veruit de meest gevoerde discussie binnen het displaylandschap gaat over de toegevoegde waarde van een display of video prospecting campagne. De markt is op zoek naar inzichten in het effect van deze campagnes, maar dit is nog moeilijk te meten. Gelukkig biedt de ‘first interaction floodlight’ hierin perspectief.

Analytics

KLM iFly: persoonlijk en relevant communiceren met lezers

Om ook in contact te blijven met klanten tussen hun vliegreizen door, heeft KLM iFly opgericht, een online platform dat reizigers op relevante momenten in hun journey inspiratie biedt. Tien miljoen mensen wereldwijd (zowel klanten als niet-klanten) ontvangen een seintje wanneer er nieuwe content te vinden is op de website. Met subjectline testing en personalisatie wil KLM een zo groot mogelijk lezerspubliek aan zich binden.

Marketing automation

Zo werkt het verrijkend en probleemoplossend vermogen van feedregels en aanvullende feeds

Het zou soms ontzettend handig zijn om volwaardig developer te zijn – maar in de meeste gevallen zijn marketeers dit niet. Gelukkig hoef je niet afhankelijk te zijn van datafeed management tools of developers. Met feedregels en aanvullende feeds binnen jouw Merchant Center account kun je al een heel eind komen. met deze toepassingen kom je verder.

Marketing automation

Search: Automation is belangrijk, maar menselijke maat blijft onmisbaar

De mogelijkheden van Voice, Artificial Intelligence, Machine Learning en Automation zijn eindeloos, maar de menselijke maat in marketing zal altijd blijven bestaan. Dat is wat duidelijk werd tijdens het event Friends of Search. 

Search

Wat is de invloed van marketing automation op advertising?

Machine learning, marketing automation en artificial intelligence. Hoe vaak worden deze buzzwoorden door marketeers misbruikt zonder concreet te worden? We denken te weten wat het betekent en wat het voor effect heeft op ons dagelijkse en toekomstige werk. Maar weten we dit wel écht?

Marketing automation

Digitalisering bij farmaceuten zet in: vernieuwde rol richting arts

Met bijna 71 duizend artsen in Nederland is het voor de farmaceutische industrie ondoenlijk iedereen persoonlijk te spreken en informeren over behandelopties en geneesmiddelen. De digitalisering die zich binnen de gezondheidszorg heeft ingezet, druppelt daarom ook door in de ‘farma’. Welke ontwikkelingen zijn hierin te zien?

Marketing automation

Search-goeroe Christopher Gutknecht: Wees lui met handmatig werk, gebruik energie voor automatisering

Christopher Gutknecht is één van de voorlopers op het gebied van het automatiseren van search, zijn motto is: Be lazy with manual labour task – use your energy to automate the process. Hij is directeur Online Marketing bij Norisk Group, een e-commerce bureau in München. Hij komt naar Friends of Search met een waarschuwing: ” Het proces van automatiseren kost jaren om onder de knie te krijgen.” 

Search

Een consistente één-op-één klantrelatie met leadnurturing

No matter what you do, don’t pass leads directly to the sales team aldus Jon Miller van Marketo. Je klant verandert en heeft veel meer macht, kan overal en altijd informatie vandaan halen en is digitaal volwassen. Hij schakelt moeiteloos van kanaal naar kanaal en is totaal ongevoelig voor (online) advertenties. Als marketeer heb je dus beperkte mogelijkheden om de aandacht van je klant te trekken en vast te houden. Hoe zorg je voor een consistente één-op-één klantrelatie? Met leadnurturing.

B2B online