More stories

Premium

De Emerce tweedaagse in de Beurs van Berlage

Morgen start in de Beurs van Berlage de jaarlijkse Emerce tweedaagse over e-commerce (woensdag) en digital marketing (donderdag). Bij Emerce E-commerce Live! hoor je de trends voor de komende vijf jaar. Bij Digital Marketing Live! draait het uiteraard om digitale marketing en reclame.

Online marketing

Wanneer ben je toe aan klantdata-gedreven marketing?

In deze whitepaper lees je zes concrete oplossingen om snel en effectief je marketinginspanningen te verbeteren.

Marketing automation
Premium

Yellowgrape lanceert AI-tool e-commerceconversie

Yellowgrape, een marketingbureau voor e-commercebedrijven, maakt zijn zelf ontwikkelde AI-tool publiek beschikbaar. API’s van OpenAI worden laagdrempelig ontsloten voor marketing en reclamecampagnes.

Online marketing
Premium

Spotler Group neemt Sooqr over

Spotler, een bedrijvengroep met een waaier marketingtechnologie, neemt de zoek- en vindspecialiset Sooqr uit Utrecht over.

Marketing automation

Morgen beter in marketing automation dan vandaag? Gebruik deze vijf ‘best practices’

Voor partijen die nog nooit of zelden aan marketing automation deden, is het lastig het zo te doen dat het optimaal rendement sorteert. Volg dan deze tips.

Marketing automation

Hoe creativiteit zakelijk ontelbare kansen kan ontsluiten

Hoe kan marketing de groeimotor worden van e-commerce-bedrijven? Met behulp van een flinke portie creativiteit.

Marketing automation
Premium

‘MKB vraagt meer van e-mail dan verwacht’

De e-mailexperts van het jaar oude bureau SOLVM verbreden hun dienstverlening. Het blijkt dat veel MKB-bedrijven uitgesproken wensen hebben over e-mailmarketing.

Marketing automation

Hoe bereken je de ROI van warehouse automation?

Wanneer verdient warehouse automation zich terug? Het antwoord daarop is afhankelijk van een combinatie van harde en zachte factoren. 

Marketing automation

Frederick Vallaeys (Optmyzer) over PPC en de voor- en nadelen van Performance Max

Een gesprek met PPC-expert Frederick Vallaeys van Optmyzer PPC advertising en de positieve en de negatieve aspecten van Performance Max.

Online advertising

AI Decisioning Engines zijn meer dan een trend

De opkomst van AI Decisioning Engines biedt nieuwe mogelijkheden om iedere klant altijd en overal van de juiste boodschap te voorzien. De opkomst van deze AI Decisioning Engines is meer dan een trend. Het is de onmisbare next step om het potentieel van het CDP volledig te benutten.

Marketing automation

De échte revolutie van Customer Data Platforms vindt plaats in ‘public clouds’

Grote martech-suites zijn hun beloften niet nagekomen. De échte revolutie zit in de combinatie van ‘native’ geïntegreerde ‘public cloud’-componenten.

Cloud

Veelvoorkomende valkuilen bij Marketing Mix Modeling

Marketing Mix Modeling: nuttig maar vaak gaat het niet (helemaal) goed. Het probleem zit hem vaak in de data: die moeten gedetailleerd en evenwichtig zijn.

Marketing automation

Google Analytics 4: goede aanleiding om te beginnen met data warehousing

In 2023 stopt de verwerking van data in Google Universal Analytics en verdwijnen alle historische data. Reden om te beginnen met ‘data warehousing’.

Data

De inrichting van MarketingOps-teams (3/3)

Een MarketingOps-team moet passen bij strategische doelen van het bedrijf en een datastrategie hebben. Daarna kun je je MarketingOps-team samenstellen.

Agile

Hoe haal je het maximale uit een Performance Max-campagne?

Performance Max belooft nog effectievere campagnes: lees de ‘learnings’ uit de praktijk over hoe je het meeste resultaat haalt uit een Performance Max-campagne.

Analytics