Vinted koopt Nederlandse pakketdienst Homerr
Modemarktplaats Vinted neemt de Nederlandse pakketdienst Homerr over. Een grote klant koopt zijn leverancier. De overname geeft vorm aan Vinteds Europese logistieke ambities.
Modemarktplaats Vinted neemt de Nederlandse pakketdienst Homerr over. Een grote klant koopt zijn leverancier. De overname geeft vorm aan Vinteds Europese logistieke ambities.
De rechtbank van de Europese Unie oordeelt dat Amazon geen ‘zeer groot online platform’ is in de zin van de Digital Services Act. Dat ontneemt de Amerikanen van zware administratieve verplichtingen.
Ervaringen van Europese retailers worden besproken en de manier waarop zij hun aanwezigheid op marktplaatsen beheren en laten groeien.
Een groep investeerders, onder wie Permira en Blackstone, wil een bod uitbrengen op het moederbedrijf van Marktplaats.nl, het Noorse Adevinta.
Het zal niet lang duren voordat Amazon in Europa tientallen procenten van de groothandel op zijn platform zal faciliteren. Het wordt een strijd tussen de maakbedrijven en hun distributeurs.
Maaltijdbezorger Thuisbezorgd gaat samenwerken met de grootste Aziatische supermarktketen van Nederland, Amazing Oriental.
Bol.com voegt een nieuw onderdeel toe aan zijn dienstenplatform voor de 52.000 verkooppartners: Reverse, een onderdeel dat verkopers helpt met hun retouren.
Robert Gentz en David Schneider blijven in elk geval nog aan tot december 2027.
De noordelijke investeerder NOM steekt 4 miljoen in het snelgroeiende online boekingsplatform Vipio uit Assen. In tegenstelling tot boekingsites als Airbnb en Booking.com selecteert Vipio alleen bijzondere accommodaties.
Bijna veertien procent staat het aandeel PinDuoDuo hoger in de handel voorbeurs in de VS. De Chinese concurrent van Alibaba, in het westen actief met shoppingapp TEMU, publiceerde zojuist zijn kwartaalcijfers.
Apple heeft in Europa maandelijks 123 miljoen betalende klanten voor een of meerdere van zijn digitale diensten. Nederlanders behoren tot de topklanten.
Een nieuwe geldmachine staat aan bij bol.com en hij gaat steeds harder draaien. De inkomsten uit online reclame groeien van kwartaal op kwartaal.
Bol.com profileert zich in toenemende mate als vehikel voor grote merkadverteerders. Met een speciaal daarvoor opgericht team haalt het de banden met bureaus aan om hen te leren adverteren op het handelsplatform.
MediaMarkt maakt haast met het uitbreiden van zijn verdienmodel. De Duitse leiding wil de winkel snel veranderen in een marktplaats en wil een deel van miljarden euro’s reclamebudgetten.
Alibaba Group heeft het lek bij AliExpress waarschijnlijk boven water. Krimp in het aantal orders is groei geworden, maar de marktplaats schrijft nog wel rode cijfers.