More stories

Shopify verkopers krijgen via app toegang tot Marktplaats

Marktplaats en Shopify lanceren gezamenlijk de Marktplaats Pro-app. De app ontsluit een extra verkoopkanaal dat Shopify-verkopers toegang geeft tot een van de grootste handelsplatformen van Nederland.

Marketplaces

Marktplaats tweedehands media naar Spanje, Italië

Het achttien jaar oude Momox, een speler in de re-commercemarkt, breidt uit naar Italië en Spanje.

E-commerce

Hoe bepaal je je prijzen op Amazon?

Amazon: veel gebruikers, groot bereik, moordende concurrentie. Hoe ontwikkel je een prijsstrategie waarmee je de concurrentie voorblijft én winst maakt?

Marketplaces

JD verslaat verwachtingen

E-commerce reus JD.com rapporteerde zojuist beter dan verwachte kwartaalcijfers. Over het tweede kwartaal werd een omzet gerealiseerd van 267,6 miljard yuan (39,07 miljard dollar).

Marketplaces

Alibaba: cloud compenseert daling e-commerce

Alibaba heeft het afgelopen kwartaal geleden onder de vele lockdowns in Chinese steden. Daardoor daalde de handelsomzet in belangrijke categorieën als mode en accessoires en consumentenelektronica.

Marketplaces

50.000ste ondernemer sluit zich als verkooppartner aan bij platform bol.com

Bol.com heeft haar 50.000e verkooppartner verwelkomd en meldt dat alvast een week voor de publicatie van de halfjaarcijfers van moeder Ahold Delhaize.

Marketplaces

Cijfers eBay vallen mee ondanks omzetverlies

Veilinghuis eBay presenteerde beter dan verwachte kwartaalcijfers, hoewel de omzet met 8 procent daalde naar 2,4 miljard dollar en er rode cijfers werden geschreven: 536 miljoen.

Marketplaces

Omzetgroei Amazon valt mee, toch ook fors verlies

Amazon presenteerde zojuist wisselende kwartaalcijfers, waarbij de netto-omzet in het tweede kwartaal nog wel steeg met 7 procent tot 121,2 miljard dollar, maar het bedrijfsresultaat daalde naar 3,3 miljard dollar, vergeleken met 7,7 miljard dollar in het tweede kwartaal van 2021.

E-commerce

Amazon Prime fors duurder in Europa (update)

De bezorg- en streamingdienst Prime van Amazon wordt tot 43 procent duurder in Europa. Het bedrijf ziet zich geconfronteerd met fors gestegen transportkosten.

Marketplaces

Marketplaces: het belang van een efficiënte prijsstrategie

De prijs is vaak de bepalende factor voor de consument. Daarom is het van belang om een slimme prijsstrategie op marketplaces te hanteren.

Marketplaces

Shopify samen met YouTube

Shopify heeft dinsdag een samenwerking met YouTube aangekondigd om verkopers in staat te stellen via het videoplatform producten of diensten te verkopen.

Marketplaces

Amerikaanse omzet Prime Day alleen al 12 miljard dollar

De Amerikaanse omzet van Amazon Prime Day bedroeg dit jaar zo’n 12 miljard dollar, volgens schattingen van Adobes Digital Economy Index. Dat is zo’n 8,5 procent hoger dan vorig jaar, toen vanwege corona het koopjesfeest in oktober werd gehouden.

Marketplaces

Amazon schikt met EU over misbruik marktplaatsdata

Amazon treft een schikking met de Europese Unie over misbruik van marktplaatsdata. Hij zal als retailer geen oneerlijke concurrentie meer bedrijven op zijn marktplaats en de Buy Box.

Marketplaces

300 miljoen artikelen verkocht tijdens Prime Day

Tijdens het tweedaagse koopjesfeest Prime Day van Amazon zijn 300 miljoen artikelen verkocht. Daarmee is een nieuw record bereikt, zo meldt het platform zojuist in een persbericht.

Marketplaces

Bol.com gaat pakketjes ophalen met eigen start-up

Bol.com gaat zelf pakketjes bij verkooppartners ophalen voor aflevering bij de consument. Daartoe lanceert het een apart ophaalbedrijf, Ampère, en werkt met Budbee.

E-commerce