More stories

‘Podcasts moeten geld durven vragen’

Goede journalistiek kost geld en moet geld kosten, maar bij podcasts vallen mediamakers in dezelfde valkuil als waar traditionele media jaren geleden invielen. Ze denken niet na over een verdienmodel of werken zelfs gratis.

Venture

NPO brengt omroepen, start-ups en techteams bij elkaar

De innovatieve kracht van publieke omroepen samenbrengen én verbinden met techteams en start-ups. Dat is het doel van het nieuwe […]

Media

Online classifieds stuwen omzetgroei Axel Springer

Uitgeverij Axel Springer zag de omzet uit rubrieksadvertenties in het eerste kwartaal met 8,5 procent groeien tot 315 miljoen euro.

Publishing

Erik Kepper weg bij RTL MCN

Erik Kepper is vertrokken als managing director bij RTL MCN, het online videonetwerk van de mediagroep.

Media

Radiozender Lex Harding weg van DAB+

Oud Veronica deejay Lex Harding is gestopt met de uitzendingen via de digitale ether in Nederland (DAB+). De radiozender LX Classics was in delen van Nederland onderdeel van MTVNL.

Entertainment

‘Formeel onderzoek naar machtsmisbruik Apple’

De Europese Commissie start de komende weken een formeel onderzoek naar mogelijk machtsmisbruik door Apple. Dit naar aanleiding van een klacht die muziekdienst Spotify heeft ingediend.

Legal

Streamingdienst voor online lezen Magboox wijzigt naam in Cliffer

De Nederlandse streamingdienst voor online lezen Magboox wijzigt zijn naam in het meer eigentijdse Cliffer. Dit als onderdeel van de nieuwe groeistrategie van directie en aandeelhouders.

Media

Digital out of Home: Door digitalisering het állerlaatste medium voor de massa

Wat doet digitalisering met radio en televisie en wat zijn de gevolgen voor relevantie en meetbaarheid? De traditionele kanalen hebben een flinke make over gekregen. Een massa-medium bestaat niet meer. Toch?

Online advertising

CvdM stelt plafond voor online reclame NPO

Het Commissariaat voor de Media legt de Publieke Omroep een maximum op aan de hoeveelheid reclame die het op internet mag uitzenden.

Marketing

Sterk kwartaal voor Activision Blizzard

Gamebedrijf Activision Blizzard sluit een beter dan verwacht kwartaal af, ook al viel de omzet van 1,8 miljard dollar lager uit dan vorig jaar, toen 1,9 miljard dollar omzet werd genoteerd.

Entertainment

28 miljoen klanten voor videodienst Hulu

Videodienst Hulu, eigendom van Disney, telt inmiddels 28 miljoen Amerikaanse klanten, van wie er 26,8 miljoen betalen. 1,3 miljoen kijkt gratis als onderdeel van promoties.

Media

Nominaties Dutch Podcast Awards bekend

Gisterenmiddag zijn de nominaties voor de Dutch Podcast Awards bekendgemaakt door organisator BNR.

Media

‘Amazon wil premium muziekdienst lanceren’

Amazon wil nog voor het einde van het jaar een muziekdienst lanceren met een zeer hoge geluidskwaliteit, vergelijkbaar met TIDAL

Entertainment

Nieuwe contentdeals voor Twitter

Twitter heeft wederom een aantal Amerikaanse contentdeals gesloten, met name op het gebied van sport. Er zijn afspraken gemaakt met […]

Twitter

‘Film1 stopt met lineaire verspreiding, gaat door online’ (update)

Film1 heeft aan distributeurs kenbaar gemaakt dat het op 1 augustus stopt met de lineaire verspreiding van zijn kanalen. Het platform, onderdeel van Sony Entertainment, zou ook willen stoppen met het online aanbod.

Entertainment