More stories

FD Mediagroep verdubbelt aantal luisteraars podcasts

FD Mediagroep zag het aantal downloads en luisteraars van zijn podcasts in 2022 verdubbelen. De andere grote netwerken groeiden slechts gestaag.

Media

CEO Waalse kabelaar VOO stapt op

De huidige CEO van het Waalse telecombedrijf VOO, Christopher Traggio, neemt ontslag en wordt vervangen door de financieel directeur van […]

Media

63 procent van de Amerikaanse huishoudens heeft nu smart-tv

Bijna tweederde van de Amerikaanse internethuishoudens bezit nu een smart-tv, een stijging van 38 ten opzichte van 2015, volgens cijfers van Parks Associates.

Entertainment

‘EU verzet zich tegen overname Activision Blizzard’

De Europese Commissie bereidt naar verluidt een aanklacht voor met betrekking tot de overname van het gamingbedrijf Activision Blizzard door Microsoft. De EU zou verschillende bezwaren hebben geformuleerd.

Entertainment

Kaakchirurg krijgt ‘neprecensie’ niet verwijderd bij Google

Een kaakchirurg is het niet gelukt om een negatieve beoordeling gewist te krijgen bij Google. De rechtbank Den Haag heeft het verzoek afgewezen.

Legal

Afstoten reclametak Talpa moet fusie bespoedigen

RTL Nederland en Talpa Network willen de advertentieverkoop van de Talpa-zenders afstoten aan krantenuitgever Mediahuis Nederland. Op deze manier hopen ze alsnog groen licht van kartelwaakhond ACM te krijgen voor de fusie.

Media

Meer dan de helft van Gen Z en Millennials kijkt liever naar een streamingdienst dan de traditionele tv

Bijna een kwart van de Nederlanders kan zich geen leven voorstellen zonder streamingdiensten. Ondanks de kosten blijven streamingdiensten populair: meer dan de helft van Gen Z en Millennials kijkt liever naar een streamingdienst dan de traditionele televisie. Het gemiddelde onder Nederlanders ligt met 33 procent veel lager. Dit blijkt uit onderzoek van online consumentenadviseur Pricewise onder 1000 respondenten, in samenwerking met onafhankelijk veldwerkbureau Panel Inzicht.

Entertainment

Luisteraar podcast wil video bij zijn geluid

Een op de drie luisteraars van podcasts wil graag video bij de audio. Dat laat een Amerikaans onderzoek zien.

Media

Apple vervangt iTunes door aparte apps in Windows 11

Apple vervangt iTunes in Windows door aparte apps voor Apple Music, Apple TV en Apple Devices. De zogenoemde preview versies zijn opgedoken in de Microsoft Store. Ze kunnen echter nog niet worden gedownload.

Entertainment

Huis-aan-huis bladen beginnen hyperlokaal advertentieplatform

Via HYPR kunnen landelijke adverteerders en bureaus voortaan de digitale platformen van alle huis-aan-huis uitgevers in Nederland inschakelen. HYPR is opgericht door een collectief van grote zelfstandige uitgevers om hyperlocal advertising via de lokale platformen van huis-aan-huis uitgevers te faciliteren.

Online advertising

Talpa Network en RTL doen nieuw voorstel over fusie

Talpa Network en RTL hebben de Autoriteit Consument & Markt (ACM) een plan voorgelegd om de voorgenomen fusie toch door te kunnen laten gaan. De toezichthouder heeft daarover nog altijd geen besluit genomen.

Media

Aantal actieve gebruikers Mastodon daalt alweer

Het aantal actieve gebruikers van het sociale netwerk Mastodon loopt alweer terug. Mastodon had een maand geleden, als gevolg van de ontwikkelingen rond Twitter, 2,5 miljoen actieve gebruikers; dat zijn er nu nog maar 1,8 miljoen.

Media

Fortnite keert mogelijk terug naar Apples App Store

Fortnite keert mogelijk terug naar de App Store. Dat zegt Tim Sweeney, CEO van Epic Games. Het is meer dan twee jaar geleden dat de populaire game uit de App Store werd verwijderd nadat Epic Games zonder toestemming van Apple een alternatief betaalsysteem introduceerde.

Entertainment

‘Amazon wil sportcontent gescheiden aanbieden’

Amazon zou van plan zijn om een aparte app te lanceren voor sportcontent, weet The Information. Op dit moment worden Thursday Night Football van de NFL, sommige Premier League-voetbalwedstrijden en honkbal van de New York Yankees nog aangeboden via Amazon Prime.

Media

Adverteren op streamingdiensten: wat zijn anno 2023 de mogelijkheden?

Steeds meer streamingdiensten bieden de optie om een goedkoper abonnement met advertenties te kiezen. Binnenkort ook in Nederland.

Online advertising