More stories

Gokbedrijf BetCity krijgt Britse eigenaar

Het Nederlandse gokbedrijf BetCity komt in handen van het Britse Entain, dat er 300 miljoen euro voor op tafel legt. Dat bedrag kan nog verder oplopen als BetCity na de overname goed blijft presteren.

Media

Duidelijke verschuiving in (kijk)gedrag in het on demand kijken van videocontent op groot scherm

Ruim 80 procent van de Europeanen verkiest het on demand kijken van videocontent via een internetverbinding op de ‘normale’ tv boven lineaire tv. Dit en meer blijkt uit onderzoek dat COG Research, in opdracht van de ShowHeroes Group, in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en vijf andere Europese landen uitvoerde.

Entertainment

‘Amazon laat miljardenbod op grootste sportcontract schieten’

Het ziet ernaar uit dat Amazon geen bod zal uitbrengen op ’s werelds grootste streaming sportcontract. De live uitzendingen van de cricketcompetitie Indian Premier League gelden als een grote klantenbinder.

Media

Ziggo hoeft geen gehoor te geven aan eisen BREIN

De voorzieningenrechter in Utrecht heeft bepaald dat Ziggo geen waarschuwing van Stichting BREIN door hoeft te sturen aan een van haar klanten die 200 ebooks ter beschikking stelde via zijn eigen Ziggo IP-adres. Ook hoeft Ziggo geen NAW gegevens af te geven.

Legal

Nederlandse mediabedrijven voeren gezamenlijk onderhandelingen met Google over rechten

Nederlandse mediabedrijven willen met Google onderhandelen over het gebruik van hun content. Daartoe is een een collectieve beheerorganisatie (CBO) opgericht, schrijft het FD.

Media

Gokbedrijf Unibet krijgt Nederlandse vergunning

Unibet heeft van de Kansspelautoriteit een online gokvergunning gekregen. De domeinnaam waarmee Optdeck Service Limited (onderdeel van de Kindred Group) gaat exploiteren, is unibet.nl. Men verwacht binnen enkele dagen live te gaan.

Entertainment

‘Amsterdam wordt hub voor Russische online journalistiek’

Amsterdam moet het centrum worden van onafhankelijke Russische online journalistiek. The Moscow Times zit er al en de komende weken vestigt TV Dosjt zich met een studio in de hoofdstad. Dat maakte Derk Sauer, CEO van The Moscow Times, gisteren bekend op het Crossmedia Congres in Amsterdam.

Media

Mark Bozon (Apple) naar Disney voor metaverse

Mark Bozon vertrekt bij Apple om voor Disney te werken, en wel aan Next Generation Storytelling-initiatieven. Daaronder vallen experimenten met […]

Entertainment

Ksa attendeert affiliatewebsites op regels voor reclame kansspelen

De Kansspelautoriteit (Ksa) heft een kleine 50 affiliatewebsites een brief gestuurd over de regels die gelden voor gokreclame.

Entertainment

Campagnepanel #189: ‘Flauw, maar werkt’

In het campagnepanel beoordelen deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer de introductiecampagne van de grote streamingprovider Viaplay. 

Campagnes

Kwart Nederlanders neemt eigen streamingabonnement als delen niet meer kan

Stevige concurrentie in streamingland zorgt voor nieuwe abonnementsmodellen. Maar niet iedere optie klinkt even goed in de oren van consumenten. Dit blijkt uit internationaal consumentenonderzoek van SurveyMonkey (onderdeel van Momentive), waaronder ruim 1000 Nederlandse respondenten. Zo blijkt er redelijk wat animo voor goedkopere abonnementen met advertenties, maar zien streamers het niet zitten om te stoppen met delen van accounts.

Entertainment

Frankrijk verbiedt Engelse leenwoorden bij gaming

Franse overheidsfunctionarissen mogen geen Engelse leenwoorden meer gebruiken voor gamingtoepassingen om de Franse taal zuiver te houden.

Entertainment

Game Diablo Immortal niet in Nederland en België wegens risico’s lootboxen

Gamebedrijf Blizzard brengt de game Diablo Immortal niet uit in Nederland en België. Dat komt door de overigens lang niet heldere wetgeving met betrekking tot lootboxes.

Entertainment

Azerion richting kwartaalomzet honderd miljoen

Online spellenuitgever Azerion zag de omzet in het eerste kwartaal van 2022 met 107 procent stijgen tot 94 miljoen euro.

Online advertising

‘Overheden moeten inzet lootboxes aan banden leggen’

Het gebruik van zogenoemde lootboxes in videogames moet aan banden worden gelegd. Daarvoor pleiten de Consumentenbond en 18 andere Europese consumentenorganisaties. De organisaties vinden de lootboxes manipulatief en de marketing te agressief.

Entertainment