Channel conversion

In dit Topic alles over het verbeteren van sales, downloads en andere acties online. Best practises, cases en how to, hier vind je informatie voor het verbeteren van conversie. Heb je kennis te delen? Experts op hun vakgebied kunnen publiceren in dit Topic. Interesse? Mail dan naar topics@emerce.nl

More stories

Reporters Online voert betaalsysteem Katalysis in

Reporters Online, het journalistieke platform voor freelance artikelen, gaat het betaalsysteem Katalysis invoeren als vervanger voor de Blendle knop. De Nederlandse kiosk is gestopt met die knop die op externe pagina’s toegang bood tot betaalde artikelen.

Publishing

Android app-gebruikers zijn het duurst

Welke prijskaartje hangt aan nieuwe app-gebruikers? Marketing- en retargetingbedrijf Liftoff nam de proef op de som en meldt onder andere dat het zo’n 65 dollar kost om een nieuwe gebruiker een aankoop te laten doen.

Mobile

Radio 538 steviger op YouTube

Radio 538, onderdeel van Talpa Radio, gaat zich nog meer profileren via YouTube. Woensdag werden twee nieuwe YouTube-kanalen aangekondigd.

Entertainment

Social Travel 30: nieuwe nummer één

De zon schijnt, de scholen sluiten de deuren en de koffers staan al klaar. Tijd voor vakantie en de jubileumeditie van de Social Travel 30. Met dit keer een nieuwe nummer 1 en een paar verrassingen. 

Social

17.000 oude boeken in Delpher

Zoekmachine Delpher is uitgebreid met 17.000 nieuwe boektitels, met name afkomstig van de Vrijmetselaren en van drie microfilmprojecten van de Universiteit Utrecht, Universiteit Amsterdam en de Koninklijke Bibliotheek.

Media

Hof: internettussenpersonen moeten klanten identificeren

Stichting BREIN heeft wederom succesje geboekt in zijn strijd tegen Usernet piraten. Het Gerechtshof te Den Bosch oordeelde dinsdag dat internet tussenpersoon Newsconnection dusdanige maatregelen moet nemen dat zij haar klanten kan identificeren en die gegevens moet verstrekken, bijvoorbeeld aan BREIN.

Legal

Eveline Klumpers (Katalysis): ‘Journalistiek op de blockchain’

Journalisten horen een goede boterham te verdienen. Daar zijn de meeste mensen het over eens, maar in praktijk blijkt dat een lastig verhaal. Journalisten hebben vaak te maken met steeds minder betalende opdrachtgevers, door tegenvallende reclame-inkomsten en een publiek dat niet gewend is om voor online digitale content te betalen. Katalysis wil journalisten helpen met een eenvoudige plugin op WordPress waarmee je een betaalknop aan je content kunt toevoegen. De onderliggende technologie is de blockchain. Meer bij Top Names.

Blockchain

Tencent Music in de VS naar de beurs

De Chinese internetreus Tencent wil zijn muziektak in de VS naar de beurs brengen.

Entertainment

Apps: minder gamen, meer shoppen

Shopping-apps lijken de strijd om de aandacht van smartphone-gebruikers te winnen. Het afgelopen jaar steeg het gebruik ervan namelijk met 54 procent. Ook de categorieën muziek, media & entertainment (43 procent) en business & finance (33 procent) laten groei zien.

Mobile

Dynamic advertising: de inhaalrace van datagestuurde creatie

Wat spreekt het meest tot de verbeelding als er een video-advertentie voor een vakantie te zien is: een skydive, een chique restaurant of statige giraffen in een dierentuin? Goede kans dat je collega een andere keuze maakt. Toch passen we dit principe nog weinig toe in reclame, terwijl de technologie om aan verschillende doelgroepen specifieke reclame-uitingen te tonen, wel bestaat. Zo worden prestaties van reclame niet verbeterd en de consument ervaart geen toegevoegde waarde.

Creative
Meer in Media