More stories

Verhuizing Talpa TV naar Hilversum in april

Talpa TV Producties verhuist in april van Amsterdam naar Hilversum. Eerst moeten de nieuwe studio’s klaar zijn en dat duurt wat langer dan gepland. Onder meer wordt een gloednieuwe weerstudio opgericht, meldt onder meer Spreekbuis.

Media

Billboard 200 mede samengesteld op basis van videostreams

De bekende Billboard (album) 200 wordt vanaf 18 januari anders samengesteld. Voortaan worden ook video data van YouTube, Apple, Spotify, Tidal en Vevo meegerekend.

Media

Tencent koopt belang in Universal Music Group

De Franse mediagroep Vivendi verkoopt een belang van 10 procent in Universal Music Group (UMG) aan een consortium onder leiding van de Chinese groep Tencent. Het consortium betaalt 3 miljard euro voor het belang in het muziekbedrijf.

Entertainment

Consument gaf met kerst wereldwijd 210 miljoen dollar uit aan mobiele games

Consumenten gaven met kerst 210 miljoen dollar uit aan mobiele games, acht procent meer dan een jaar geleden. Dat meldt Sensor Tower.

Entertainment

Btw op e-books en digitale kranten omlaag

Vanaf 1 januari 2020 geldt voor elektronisch geleverde boeken (e-books), kranten en tijdschriften het lagere btw-tarief van 9 procent. Dat was 21 procent.

Media

3,5 miljoen euro aan boetes in 2019 voor illegaal gokaanbod

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft in 2019 voor 3,5 miljoen euro aan boetes opgelegd. Dat is meer dan een verdubbeling ten opzichte van 2018: toen legde de Ksa voor ruim 1,7 miljoen euro aan boetes op.

Media

Dutch Filmworks in cassatie in zaak over gegevens illegale downloaders

Dutch Filmworks geeft zijn strijd tegen illegale downloaders niet op. De filmdistributeur gaat in cassatie tegen de uitspraak van het […]

Media

Grootste merken op YouTube uit media- en technologiesector

Van de vijfhonderd grootste bedrijven heeft vrijwel negentig procent ten minste één YouTube-kanaal. Dat blijkt uit onderzoek van digitaal mediabedrijf Divimove (RTL Group). De mediasector staat bovenaan de lijst met gemiddeld 4 miljoen abonnees, gevolgd door de technologie-industrie met 1,47 miljoen.

Video

Samenwerking Helden en DPG Media

DPG Media en Helden van Barbara Barend gaan samenwerken. Beide partijen gaan voor adverteerders concepten bouwen, nieuwe content ontwikkelen en bestaande content delen.

Publishing

Arno Otto Chief Transformation Officer bij Talpa

Arno Otto treedt als Chief Transformation Officer toe tot de Raad van Bestuur van Talpa Network. Hij zal onder meer sturing geven aan de verdere digitale transformatie van Talpa Network en bijdragen leveren aan de doorontwikkeling van de strategie en organisatie van het bedrijf.

Media

Investeringsverplichting in Nederlandse producties voor streamingdiensten

Streamingdiensten, evenals bioscopen en omroepen, moeten voortaan een percentage van hun Nederlandse jaaromzet investeren in de (co-)productie van Nederlandse films en series. Minister Van Engelshoven (Cultuur) stelt dit voor om de positie van Nederlandse films en series te versterken.

Entertainment

Spotify op 40 procent van de smartphones

Spotify kent in Nederland nu al een zogeheten installed base van 40 procent, zo blijkt uit het Dutch Apps Market rapport van Telecompaper over het derde kwartaal van 2019.

Entertainment

nWay (Power Rangers:Legacy Wars) naar Animoca

Animoca Brands heeft nWay overgenomen voor 7,6 miljoen dollar. nWay is vooral bekend van de game Power Rangers:Legacy Wars.

Entertainment

2019: De Video Wars

2019 zal mogelijk vooral worden herinnerd als het jaar waarin de video oorlog losbarstte, al zijn de gevolgen daarvan nog niet helemaal te overzien. Na ruim twaalf jaar kreeg Netflix dit najaar haar eerste wereldwijd opererende concurrent, Disney Plus. Maar liefst negentig miljard dollar investeert het concern om de enorme achterstand in te lopen.

Entertainment

Screenforce met TIP applicatie voor bekijken tv-campagnes

Tv marketingorganisatie Screenforce heeft een zogeheten TIP applicatie gelanceerd. TIP staat voor TV Informatie Punt en wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan reclamebureaus, mediabureaus en adverteerders die rechtstreeks campagnes inkopen bij Ster, Talpa Network, RTL en BrandDeli of ORN.

Media