Media Markt investeert in startup Count3r
MediaMarkt investeert in het bedrijf Count3r en gaat daarmee zijn eigen personeel uitrusten met een mobiele app om de klanten in winkels beter te kunnen helpen.
MediaMarkt investeert in het bedrijf Count3r en gaat daarmee zijn eigen personeel uitrusten met een mobiele app om de klanten in winkels beter te kunnen helpen.
Voedsel controleren op aanwezigheid van schadelijke stoffen met behulp van je smartphone, dat is het doel van het Europese consortium FoodSmartphone. Onlangs heeft het Europese wetenschapsministerie een kleine 3 miljoen euro toegekend aan het RIKILT Wageningen Universiteit & Research om, samen met vijf andere landen, onderzoek te doen naar een kentering in de manier waarop voedsel wordt gecontroleerd.
Firefox heeft een nieuwe mobiele webbrowser gelanceerd voor iOS onder de noemer Firefox Focus. De nadruk ligt op privacy. De browser wist desgewenst cookies en wachtwoorden.
De gouden tijden voor appbouwers lijken voorbij. De bestede onlinetijd via apps neemt weliswaar sterk toe, maar die tijd concentreert zich op een steeds kleiner aantal apps. De Nederlandse consument wordt dus selectiever. Dat stellen GfK en domeinbeheerder SIDN in een nieuw onderzoek.
Sundar Pichai, de CEO van Google, gaat morgen op bezoek bij eurocommissarissen Margrethe Vestager van Mededinging en Guenther Oettinger van Digitale Economie. De agenda is niet bekend, maar gaat ongetwijfeld over de Europese monopoliezaken die Pichai aan zijn broek heeft.
De VS zullen leidend zijn met 5G abonnementen in 2022, zo blijkt uit het Mobility Report van Ericsson.
Data, VR en AI, het zijn de drie pijlers van de Websummit dit jaar. Lissabon is voor drie dagen het episch centrum van de digitale wereld. Maar het is niet alleen de tech zelf wat de klok slaat. Op het speciale ‘Future Technologies’ podium wordt de vertaalslag gemaakt naar onze maatschappij. Want hoe gaan we om met de invloed van deze ontwikkeling op ons dagelijks leven? Nu en in de toekomst? Eén van de onderwerpen waarin deze vragen bij elkaar komen is Emotional Intelligence. Zijn we klaar voor een relatie met onze smartphone?
Via een app zien of je deuren dicht zijn, de handrem is aangetrokken en waar je je auto geparkeerd hebt. Tjeerd Tuitel, directeur van MIND, begon twee jaar geleden klein maar denkt inmiddels groot. “MIND is dé telematicatool voor voertuigen. Onze smartbox zorgt ervoor dat wagenparkeigenaren meer grip krijgen op mobiliteitskosten.”
Ook Vodafone Nederland heeft last van stevige concurrentie. Het totale aantal mobiele aansluitingen daalde met 3,3 procent tot bijna 5 miljoen, voornamelijk door een afname van het aantal prepaid-klanten. Het aantal zakelijke klanten nam daarentegen licht toe.
Steeds meer consumenten willen zelf hun gezondheid in de gaten kunnen houden. Vandaar dat de Europese vraag naar bewegingsapps, sportwearables en smartwatches in 2020 naar vier miljard dollar groeit, voorspelt AT Kearny.
De Consumentenbond spant een bodemprocedure aan tegen Samsung vanwege zijn gebrekkige software-updatebeleid voor Android-smartphones. Volgens de Consumentenbond is Samsung verplicht zijn smartphones veilig te houden door tijdig updates van Android ter beschikking te stellen en creëert Samsung een onveilige situatie voor consumenten door dit na te laten.
“Opensource platformen zijn breekbaar en met de benadering van de Europese Commissie dreigt inbalans op de markt ten gunste van gesloten platformen”, is in het kort Googles verweer tegen Europa’s Android-klacht over te grote marktmacht.
Het klantenbestand van T-Mobile Nederland is in het derde kwartaal met 136.000 klanten gegroeid naar 2,91 miljoen. De omzet daalde wederom, naar 332 miljoen euro, maar minder snel in het verleden. Het bedrijfsresultaat kwam ook weer lager uit 91 miljoen.
Het Chinese technologiebedrijf Huawei lijkt de smartphonemarkt steeds meer te domineren. In de eerste negen maanden van dit jaar heeft de gigant al meer smartphones in in Europa, het Midden-Oosten en Afrika verkocht dan in heel 2015. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Canalys.
McDonald’s brengt volgend jaar internationaal een nieuwe app uit waarmee gebruikers onderweg naar een eetgelegenheid al kunnen bestellen en betalen.