More stories

De retail app: het ultieme directe kanaal met de klant

In deze publicatie neem ik vier specifieke uitdagingen voor retail apps onder de loep om engagement en conversie te verhogen, personalisatie toe te passen en een consistente klantervaring te realiseren.

Dialogue Marketing

De mobiele consument: hoe koopt en betaalt hij, en waar doet hij dat?

Consumenten gaan massaal mobiel. Uitgebreid onderzoek onder ruim 2000 Engelse mobiele consumenten toont hoe zij aankopen doen, betalen en wat zij van retail apps verwachten.

Mobile

Belgische maker van senior smartband verder als Zembro

Het Belgische Embracelet, maker van een smartband voor senioren, gaat voortaan verder als Zembro. Deze week zijn de eerste exemplaren van de band te koop in de Benelux.

Mobile

Aanhoudend klantverlies voor T-Mobile

T-Mobile blijft in Nederland klanten verliezen. Ten opzichte van vorig jaar is het totale klantenbestand 5 procent gedaald. De Duitse telecomaanbieder heeft 3,6 miljoen klanten in Nederland.

Mobile

‘7 miljoen Apples Watches verscheept’

Apple heeft tot nu toe 7 miljoen Apple Watches verscheept sinds de lancering begin dit jaar. Daarmee zou Apple veruit de grootste leverancier op dit gebied zijn.

Mobile

Veel vraag naar wearables dit jaar

Wearables, zoals slimme horloges en fitness trackers, vinden dit jaar tijdens de feestdagen gretig aftrek, meent in elk geval de NPD Group. De verkopen van fitness trackers zijn alleen al met 120 procent gestegen in de eerste acht maanden van het jaar.

Mobile

Notificare: contextuele informatie met mobile marketing

Notificare is een mobile marketing platform waarmee marketeers gemakkelijk klanten kunnen bereiken via een app. “Marketeers kunnen interacteren met klanten, dus een tweewegverkeer opstarten en daar mooie inzichten over geven”, schetst oprichter Robert Leefmans.

Mobile

Forse stijging mobiel datagebruik

Het totale dataverbruik op smartphones en tablets is in het tweede kwartaal van 2015 explosief toegenomen tot ruim 27,5 miljard MB. Dat blijkt uit de Telecommonitor die de Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft gepubliceerd.

Mobile

Zalando Tech Hub wordt mini-incubator voor startups

Startups kunnen bij Zalando’s Tech Hub in Helsinki drie maanden gratis huisvesting en voorzieningen krijgen. Dan moeten ze zich wel specialiseren in apps en mobiele producten.

E-commerce

Tor Messenger versleutelt chatberichten

Voor het beveiligde en anonieme Tor-netwerk is naast een browser nu ook een chatprogramma Tor Messenger beschikbaar. Die werkt met bestaande netwerken als Jabber (XMPP), IRC, Google Talk, Facebook Chat en Twitter.

Mobile

T-Mobile introduceert proefabonnement met 4G

T-Mobile lanceert als eerste grote mobiele aanbieder een proefabonnement. Onder de noemer Test Ons Nu kan iedereen het netwerk uitproberen, het abonnement kosteloos opzeggen en de bijbehorende smartphone retour sturen.

Mobile

Zalando als mobile first company

Donna Darthuizen van Zalando legt uit waarom Zalando zich toelegt op mobiel: “We zien veel nieuwe kansen. Het mobiele verkeer is nu hoger dan het desktop verkeer bijvoorbeeld. Mobiel vergt wel een hele andere aanpak.”

Retail

Tabletmarkt blijft maar krimpen

De tabletmarkt blijft maar krimpen, voor het vierde kwartaal op rij zelf, volgens marktanalist IDC. In het derde kwartaal werden er 48,7 miljoen tablets geleverd, 12,6 procent minder dan in 2014.

Mobile

Proximus scoort met mobiel

Proximus heeft voor wat betreft de mobiele markt zijn beste kwartaal van 2015 afgesloten. Er kwamen 146.000 mobiele gebruikers bij, waarmee het 4,8 aansluitingen heeft. Een groot deel daarvan betreft overigens M2M verbindingen.

Mobile

Google wil Chrome OS en Android samenvoegen

Google gaat Chrome OS en Android samenvoegen tot een nieuw besturingssysteem dat in 2017 op de markt moet verschijnen. Dat meldt de Wall Street Journal op basis van ingewijden.

Mobile