More stories

Loyaliteit bouwen met mobiele ervaringen

De mantra ‘Mobile first’ is volledig van toepassing bij een loyaliteitsprogramma: zo’n programma verbindt offline en online kanalen en is een ideaal kanaal voor het opbouwen van een een-op-een relatie. Toch wordt 80 procent van de gedownloade apps slechts één keer gebruikt en spendeert een smartphone gebruiker gemiddeld 30 uur per maand aan 27 verschillende apps (Nielsen Jury 2014). Weinig apps worden dus echt langdurig gebruikt. Wat zijn de factoren die leiden tot een goed huwelijk tussen een app en een loyaliteitsprogramma?

Customer Loyalty

Solide resultaten voor Mobistar

Mobistar, de tweede mobiele aanbieder in België, zag in de eerste negen maanden van het jaar zijn omzet stijgen naar 813 miljoen euro, 1,5 procent meer dan vorig jaar.

Mobile

Sim-only wordt goedkoper

Sim only-pakketten in West-Europa zijn goedkoper geworden, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper. In acht van de zestien onderzochte landen zijn de prijzen van mobiele pakketten met meer dan 1.000 minuten en meer dan 2 GB data gedaald, vooral in Italië en Duitsland.

Mobile

Infographic: de geschiedenis van Android

Een dezer dagen rolde Google Android 6.0 uit, beter bekend als Marshmallow, voor zijn eigen Nexus toestellen. De komende maanden zullen ook andere fabrikanten Android M adopteren. Android M staat ook meteen op de nieuwe toestellen Huawei Nexus 6P en LG Nexus 5X, die de komende weken beschikbaar komen. Marshmallow is geen grote stap vergeleken met Lollipop, maar bevat een aantal aardige nieuwe mogelijkheden, genoemd in de bijgaande infographic.

Mobile

Mobile Performance Barometer 2015 (infographic)

Het aantal mobiele aankopen in de markten waar affiliatemarketingdienstverlener zanox actief is steeg in de eerste helft van 2015 tot wel 60 procent ten opzichte van 2014 en verdrievoudigde zelfs vergeleken met dezelfde periode in 2013. De gemiddelde aankoopwaarde bereikte dan ook een recordhoogte. Met een gemiddelde aankoopwaarde per order van 95 blijft de tablet het best scorende apparaat. De gemiddelde aankoopwaarde van mobiele aankopen is met 18.4 procent toegenomen.

Mobile

China stuwt omzet iOS App Store

China stuwt de omzet van Apples App Store, zo blijkt uit statistieken van App Annie over het derde kwartaal. Google Play leidt de markt in aantallen downloads, voornamelijk dankzij India en Zuidoost Azië.

Mobile

BlackBerry nauwelijks nog zichtbaar in zakelijke markt

Ongeveer 3 procent van de smartphones, in gebruik bij bedrijfsvestigingen met vijftig of meer medewerkers, draait momenteel nog op het BlackBerry OS. Daarmee is BlackBerry bijna verdwenen uit de Nederlandse mid- en enterprisemarkt. Slechts 4 jaar geleden draaide het grootste deel nog op het BlackBerry-platform. Dit blijkt uit circa 2700 gesprekken die Computer Profile voerde met IT-verantwoordelijken van Nederlandse commerciële en publieke instellingen over het gebruik van mobiele communicatie.

Mobile

Hands-on: Android Marshmallow

De gemiddelde Android gebruiker moet zich dezer dagen als een kind voelen dat met spanning naar de schoen van Sinterklaas kijkt. Wanneer komt Android Marshmallow naar zijn toestel? Voor het gros van de toesteleigenaren is het nog even wachten, maar gebruikers van Googles Nexus toestellen kunnen hun update elk moment verwachten.

Mobile

Winkelier heeft steeds meer mogelijkheden voor locatiegebaseerde marketing

Met het najaar en de winter in aantocht, breekt ook de periode van winkelen voor de feestdagen aan. Groot verschil met vorig seizoen – internationaal gezien – is de verdere doorbraak van location based marketing. Technieken die op basis van de mobiele locatie winkelend publiek bijvoorbeeld met kortingsacties kunnen verleiden tot een aankoop.

‘Nieuwe Galaxy S7 krijgt drukgevoelig scherm’

Samsung gaat in navolging van Apple drukgevoelige schermen introduceren voor zijn aanstaande Galaxy S7 smartphone. Dat meldt Weibo op basis van ingewijden.

Mobile

Swipend solliciteren met OTSO, de datingapp voor je droombaan

Geen sollicitatiebrieven of afwijzingen meer, de eerste match maak je met OTSO. De app van Bart Naber (24) bevat het aanbod van Nederlandse werkgevers waar je als werkzoekende doorheen swipet. “De gebruiksmethode kun je vergelijken met Tinder.”

Recruitment

App populairst als servicekanaal

Binnenkomende klantvragen zijn de komende 12 tot 18 maanden vooral via mobiele apps en chats te verwachten. Beide klantenservicekanalen stijgen met meer dan 30 procent. Ook klantcontact via social media zit in de lift: dat kanaal stijgt in diezelfde periode met 24 procent.

Customer Service

Licht aan het einde van de tunnel voor Samsung

Samsung verwacht over het derde kwartaal, dat in september eindigde, betere cijfers te kunnen melden. Zo is de winst fors gestegen naar 6,25 miljard dollar, bijna 80 procent meer dan vorig jaar.

Mobile

Windows 10 Mobile in december

Windows 10 Mobile zal pas in december worden uitgebracht. Dat blijkt uit een commentaar van het bedrijf op Facebook. Bij de presentatie van nieuwe Lumia toestellen gisteren refereerde Microsoft geen moment aan de mobiele systeemsoftware.

Mobile

Mobiele organisatie vraagt om centrale regie

Klanten vragen om een nieuwe app? Dan wordt die app natuurlijk gemaakt. Medewerkers eisen een mobiele oplossing? Ook die wordt – het liefst nog met één van de vele snelle en behendige agile ontwikkelmethoden – gezocht. Dit enthousiaste en ad-hoc reageren kan de interne innovatie versnellen, maar zonder de juiste centraal aangestuurde aanpak komt de ‘mobile enterprise’ op langere termijn evengoed tot stilstand.

Strategy