More stories

iPhone voor jongeren, Samsung voor ouderen

In het derde kwartaal van 2015 bezat 84 procent van de Nederlandse consumenten een smartphone. De iPhone van Apple is het populairst onder jongeren; het aandeel van Apple neemt echter af bij het stijgen van de leeftijd, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper. Een opmerkelijke ontwikkeling, want nog niet heel lang geleden was de iPhone vanwege de prijs vooral in trek bij ouderen.

Mobile

Gebruik berichtenapps neemt sterk toe

Zeker 1,4 miljard mensen gebruiken berichtenapps, volgens eMarketer, een groei van 31 procent ten opzichte van vorig jaar.

Mobile

Beacons pushen omzet retailer

Retailers lopen voorop als het gaat om de implementatie van IoT-devices en -applicaties. Maar het gebruik van beacons verloopt nog steeds mondjesmaat: zo’n 17 tot 29 procent van de retailers wereldwijd heeft dergelijke technologie in zijn fysieke winkel geïnstalleerd.

Retail
Premium

Stylefruits: 80 procent verkeer uit mobiel

De social commercesite Stylefruits, ook actief in Nederland, bedient tachtig procent van zijn miljoenenpubliek via het mobiele kanaal. Volgend jaar moet dat nog meer worden.

E-commerce

iPad Pro: tablet op zoek naar een markt

Geen dranghekken vandaag voor de Apple Store aan het Leidseplein in Amsterdam bij de introductie van de iPad Pro. Nergens vormen zich lange rijen voor de nieuwste innovatie van Apple, die vandaag in vele landen tegelijk officieel in de verkoop gaat. Apple mikt met zijn grootste tablet op de professionele markt. Maar voor wie is die tablet nou werkelijk?

Mobile

Firefox voor iOS officieel uitgebracht

Sneller dan verwacht heeft Mozilla een versie van zijn Firefox browser uitgebracht voor iOS.

Mobile

4G-groei in Nederland ‘hoogste van Europa’

Het aantal consumenten dat in Nederland een 4G-verbinding gebruikt is het afgelopen jaar met 192 procent gestegen. Nederland laat hiermee de hoogste groei zien van Europa. Het aantal SIM-only contracten neemt ook verder toe; bijna 40 procent van de ondervraagde consumenten heeft deze abonnementsvorm zonder telefoon. Zegt Deloitte in haar Global Mobile Consumer Survey ‘The Smart Mainstream’.

Mobile

Fragmentatie blijft Android dwarszitten

Ruim een maand na zijn lancering staat Android 6 oftewel Marshmallow op nog geen 1 procent van de Android smartphones. Dat was te verwachten nu de systeemsoftware hoofdzakelijk draait op Googles eigen Nexus toestellen. Maar ook zijn voorganger Lollipop staat op nog geen kwart procent van de toestellen.

Mobile

Apax en CVC azen op T-Mobile Nederland

Investeringsmaatschappijen Apax en CVC zouden interesse hebben in een overname van T-Mobile Nederland. Dat meldt persbureau Reuters op basis van ingewijden.

Mobile

Tele2 start met concurrerende 4G-abonnementen

Het duurste abonnement kost 35 euro per maand en geeft onbeperkt bellen, sms’en en 24 gigabyte aan dataverkeer. Tele2 start morgen met de verkoop van zijn 4G-abonnementen en zegt een datarevolutie te ontketenen op de Nederlandse markt.

Mobile

Consument waant zich veilig bij mobiel bankieren

Hacks, leaks en cyberaanvallen zijn zo ongeveer aan de orde van de dag. Toch heeft de consument een rotsvast vertrouwen in de digitale veiligheid van banken als het gaat om mobiel bankieren. Slechts een klein deel neemt zelf extra maatregelen. Op andere vlakken is de consument gelukkig wel een stuk bewuster geworden in cyber security.

Security

Zuinige browser Opera op toestellen van 14 fabrikanten

Opera Max, de webbrowser voor zuinig datagebruik, staat inmiddels op toestellen van veertien fabrikanten. Dat maakte het Noorse bedrijf Opera maandag bekend.

Mobile

Bijna helft bedrijven heeft geen beleid voor mobiel werken

Werknemers worden dankzij mobiele technologie steeds onafhankelijker van een vaste plaats om hun werk te doen. 66 procent ziet grote voordelen in mobiel werken. Toch heeft maar 3 procent van de organisaties een duidelijk formeel vastgelegd beleid om mobiel werken van medewerkers te ondersteunen. De helft heeft geen enkele vorm van beleid. Dat blijkt uit het Citrix onderzoek Mobiel Werken 2015.

Mobile

Vodafone Nederland: minder klanten, meer omzet

Vodafone Nederland heeft in de eerste helft van zijn gebroken boekjaar meer omzet geboekt dan vorig jaar. De Nederlandse tak realiseerde een operationele omzet van 883,7 miljoen euro. Winstcijfers voor Nederland worden zoals gebruikelijk niet gegeven.

Mobile

Test: hoe accuraat is Google Geo-targeting?

In Nederland maken online marketeers geregeld gebruik van geografische targeting voor search, video en display campagnes. Dit kan dan zowel op land, provincie, plaats en zelfs postcode niveau zijn. Hierbij wil je er natuurlijk zeker van zijn dat de personen die je target zich daadwerkelijk in de targetlocatie bevinden om zo de juiste boodschap aan de juiste persoon uit te leveren. De vraag is nu echter hoe accuraat Google de locaties van gebruikers kan identificeren.

Marketing