More stories

T-Mobile introduceert proefabonnement met 4G

T-Mobile lanceert als eerste grote mobiele aanbieder een proefabonnement. Onder de noemer Test Ons Nu kan iedereen het netwerk uitproberen, het abonnement kosteloos opzeggen en de bijbehorende smartphone retour sturen.

Mobile

Zalando als mobile first company

Donna Darthuizen van Zalando legt uit waarom Zalando zich toelegt op mobiel: “We zien veel nieuwe kansen. Het mobiele verkeer is nu hoger dan het desktop verkeer bijvoorbeeld. Mobiel vergt wel een hele andere aanpak.”

Retail

Tabletmarkt blijft maar krimpen

De tabletmarkt blijft maar krimpen, voor het vierde kwartaal op rij zelf, volgens marktanalist IDC. In het derde kwartaal werden er 48,7 miljoen tablets geleverd, 12,6 procent minder dan in 2014.

Mobile

Proximus scoort met mobiel

Proximus heeft voor wat betreft de mobiele markt zijn beste kwartaal van 2015 afgesloten. Er kwamen 146.000 mobiele gebruikers bij, waarmee het 4,8 aansluitingen heeft. Een groot deel daarvan betreft overigens M2M verbindingen.

Mobile

Google wil Chrome OS en Android samenvoegen

Google gaat Chrome OS en Android samenvoegen tot een nieuw besturingssysteem dat in 2017 op de markt moet verschijnen. Dat meldt de Wall Street Journal op basis van ingewijden.

Mobile

Iedereen veilig thuis met SafeDrive

Een app die alleen maar een zwart scherm geeft. SafeDrive is een app die helpt met veilig autorijden door de mobiele telefoon niet te gebruiken. “Je wordt beloond als je een rit volbrengt zonder de telefoon aan te raken”, vertelt oprichter Rob Gelissen.

Customer Loyalty

Meer e-commerce verkeer op smartphone, maar conversie blijft laag

Smartphones maken inmiddels een belangrijk onderdeel uit van e-commerce wereldwijd. Steeds vaker grijpen consumenten bij het shoppen naar hun mobiel. Maar zijn die apparaten ook goed in het rondmaken van de deal? Niet echt, zo blijkt uit onderzoek. Ondanks een toename valt de mobiele conversie tegen.

Conversie

Telenet verwacht goedkeuring overname Base in maart

De overname van mobiele aanbieder Base van KPN door de Belgische kabelaar Telenet zal vermoedelijk rond maart 2016 worden goedgekeurd. Dat meldt het bedrijf vanochtend bij de presentatie van de cijfers over de eerste negen maanden.

Mobile

Galaxy Note 5 zorgt voor winstgroei Samsung (update)

Samsung zag in het afgelopen jaar voor het eerst weer een winstgroei, zij het niet zozeer door de smartphones, maar als gevolg van componenten en tablets. Het is de eerste winstgroei in zeven kwartalen.

Mobile

TU Delft eerste bibliotheek met iBeacons

TU Delft Library wordt de eerste bibliotheek in Europa die gebruik maakt van iBeacontechnologie. De universiteit introduceert de Library Tour app, die gebruik maakt van de technologie van de Amsterdamse start-up LabWerk.

Mobile

Angst voor gegevensdiefstal belemmert mobiel werken (infographic)

92 procent van de ICT-afdelingen beperkt nog altijd de toegang tot gevoelige bedrijfsinformatie en applicaties vanaf mobiele apparaten. Hierdoor komen organisaties onvoldoende tegemoet aan de behoefte van medewerkers om flexibel en mobiel te werken. Dit blijkt uit een wereldwijd onderzoek onder 900 ICT-beslissers door Gemalto.

Mobile

MediaBunker: Google Analytics voor fysieke locaties met iBeacons

MediaBunker maakte voor eDay de Emerce app. “Overal hangen iBeacons. Wanneer je als gebruiker daar goedkeuring voor geeft, wordt je getracked. En kun je vervolgens op een dashboard zien hoeveel mensen bijvoorbeeld bij een sessie zitten”, vertelt Peter Heuvelman.

Analytics

Zakelijke markt KPN blijft lastig, consumentenmarkt groeit

De groeiende omzet van de consumentenmarkt compenseert de aanhoudende krimp van de zakelijke markt bij KPN, zo blijkt uit de cijfers over het derde kwartaal.

Mobile

Huawei grootste smartphonefabrikant in China

Huawei is de grootste smartphonefabrikant in China en passeert daarmee Xiaomi, volgens nieuwe cijfers van Canalys. Het staatsbedrijf zag zijn verkopen met 81 procent toenemen.

Mobile

‘Google zal indexeerbare apps nog meer belonen’

Google zoekt naarstig naar middelen om meer grip te krijgen op de native app markt. Opgelet: het bedrijf bepaalt binnen niet al te lange tijd ook welke apps volgens de Google-standaard ‘engaging’ zijn en beloont die met een betere positie in de zoekresultaten.

Search