More stories

KLM publiceert nieuwe, persoonlijke app

KLM brengt volgende maand een nieuwe mobiele app uit die nauwer aansluit op de beleving van de passagiers dan nu. De app werkt met een hele set API’s, die mogelijk volgend jaar al voor derden beschikbaar worden.

Customer Service

Facebook brengt Facebook Lite app uit

Facebook heeft een lichte versie van zijn Android app uitgebracht bedoeld voor gebruik in ontwikkelingslanden.

Facebook

Apple Watch ruimer beschikbaar, maar niet in Benelux

Een snelle introductie van de Apple Watch in Nederland ziet er helaas nog niet in. Apple Watch zal vanaf vrijdag 26 juni breder verkrijgbaar zijn, maar in Italië, Mexico, Singapore, Zuid-Korea, Spanje, Zwitserland en Taiwan.

Gear
Premium

Zeventig procent wereldbevolking heeft in 2020 een smartphone

Zeventig procent van de wereldbevolking heeft in 2020 een smartphone. Alleen al in Europa verdubbelt het aantal mobiele abonnementen binnen 5 jaar. Dat zegt Ericsson in een marktverkenning.

Mobile

‘Sentiment rondom mobiel betalen is gekeerd’

Een paar jaar geleden lieten Europese consumenten zich terughoudend uit over mobiel betalen. Nu zegt bijna de helft geïnteresseerd te zijn in de mogelijkheden om met zijn mobiele telefoon te betalen.

E-commerce

Mobiel internetten in EU blijft duur

De Europese Raad ziet niets in een voorstel van het Europees Parlement om de kosten voor mobiel bellen en internetten in Europa te verlagen. Mobiel internetten wordt eind dit jaar dan ook niet even duur als op iemands thuismarkt.

Mobile

Mobile Convention Amsterdam: hoe Shell mobiel ontdekte

Oliemaatschappij Shell heeft de mobiele technologie al vroeg omarmd. Het Shell Mobile Competence Center in Amsterdam ontwikkelt toepassingen die Shell-medewerkers een halve dag tijdwinst per week bij hun werkzaamheden op olievelden en bij raffinaderijen. General manager Michiel Steltenpool praat er donderdag over, op Mobile Convention Amsterdam.

Mobile

Apps en mobiele sites drukken dataverbruik

Apps en mobiele sites drukken het mobiele dataverbruik enigszins. Dat concludeert toezichthouder ACM in een markverkenning.

Mobile

Weedviewer-app in Play Store

De Weedviewer app, ontwikkeld voor het beoordelen van het onkruidniveau op verhardingen in de openbare ruimte, is nu ook beschikbaar voor Android.

Mobile

Daling mobiele markt houdt aan

De Nederlandse markt voor mobiele diensten is in het eerste kwartaal van 2015 met vier procent in omzet gedaald naar 1,17 miljard euro. In vergelijking met het vierde kwartaal van 2014 bedroeg de omzetdaling zelfs 5,5 procent. Alleen Vodafone wist groei van omzet en marktaandeel te realiseren. Dat blijkt uit het Dutch Mobile Operator-rapport van Telecompaper.

Mobile

Komende week drie topevenementen in de Beurs van Berlage

Noem het een Emerce eWeek in het klein. Hoewel, klein…? Vanaf dinsdag organiseert Emerce samen met diverse partners niet minder dan drie grote evenementen in de Beurs van Berlage: E-Commerce Live, Digital Marketing Live en Mobile Convention Amsterdam.

E-commerce

Lightcurb publiceert SDK voor Beacon-ontwikkelaars

Lightcurb, een iBeacon-platform van Snakeware, stelt zijn systeem open voor externe ontwikkelaars met een SDK.

Mobile

Forse groei voor mobiele diensten

De markt voor mobiele webdiensten zal de komende jaren fors groeien. Dat is in elk geval de verwachting van Digi-Capital. De omzet verdrievoudigt, van 300 miljard dit jaar naar 850 miljard in 2018.

E-commerce

Apple koopt maker virtuele IKEA-catalogus

IKEA moet op zoek naar een andere leverancier om zijn papieren catalogus te laten verrijken met augmented reality. Zijn huidige, het Duitse Metaio, is door Apple gekocht en neemt geen klanten meer aan.

Mobile

DML: mobiel wekt nieuwe verwachtingen bij de consument

Het belang van mobiel als afzetkanaal en het ontwikkelen van een mobiele strategie is alom bekend tegenwoordig. Echter, hoe mobiel is jouw klant nou daadwerkelijk? In hoeverre moet jouw bedrijf mobiel zijn om aan de verwachtingen van jullie klanten klanten te voldoen – nu en op de langere termijn? Als Research Director Data Insights leidt Reineke Reitsma bij Forrester Research een team dat analyseert hoe consumentengedrag wereldwijd verandert. Volgende week licht ze op Digital Marketing Live een tipje van de sluier op in haar presentatie De Strijd om het Mobiele Moment.

Mobile