More stories

Unilever: online beter voor reclame dan ‘oude media’

“De opbrengsten van digitale marketing overtreffen die van traditionele media mits goed uitgevoerd.” Topman Huët verklaart analisten waarom Unilever steeds meer budget naar online overhevelt, het liefst naar mobiele kanalen.

Marketing

Belgacom groeit ondanks concurrentiedruk

Telecombedrijf Belgacom presteerde in het derde kwartaal van 2014 naar eigen zeggen operationeel sterk via haar merken Proximus en Scarlet, ondanks de verhoogde concurrentiedruk. Er kwamen 72.000 postpaid en 46.000 prepaid klanten bij.

Mobile

Facebook brengt anonieme chatapp uit

Facebook een nieuwe chatapp Rooms gelanceerd, waarmee gebruikers anoniem met elkaar kunnen babbelen. Inloggen via Facebook is niet nodig.

Facebook

Nokia doet het goed zonder mobieltjes

Nokia heeft geen mobiele telefoons nodig om winst te maken. De resultaten over het derde kwartaal verrasten analisten. Met name de netwerkactiviteiten in Noord-Amerika en China dragen bij aan de groei.

Mobile

Tele2 groeit mobiel minder snel

Tele2 Nederland groeit mobiel wat minder snel dan een jaar geleden. In het derde kwartaal kwamen er 23.000 nieuwe abonnees bij, tegen 55.000 in 2013. In totaal heeft Tele2 nu 791.000 mobiele abonnees.

Mobile

Apps en privacyregels: hoe zit dat?

De laatste tijd is er veel te doen om apps en privacy. Zo werd Blink Uitgevers onlangs nog op de vingers getikt door het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) in verband met de kinderapp ‘Okki Gekke-bekken-club’. De app verwerkte persoonsgegevens van kinderen in strijd met de regels van de Wet bescherming persoonsgegevens. Er wordt volop geëxperimenteerd met de ontwikkeling en economische toepassing van apps. Het juiste moment om de privacyregels rond apps eens kort te belichten.

Legal

Grote reclamecampagne Foursquare, niet Swarm

Foursquare houdt komende weken een miljoenenverslindende reclamecampagne in het straatbeeld van New York en Chicago. Het bedrijf wil de effecten van offline reclame testen op zijn merk.

Campagnes

Galaxy S5 weer tikkeltje sneller

Samsung heeft voor de Nederlandse markt de Galaxy S5 Plus aangekondigd. Dat is gewoon de oude S5, maar dan met een meer recente Snapdragon 805 processor, een iets krachtigere Adreno 420-videochip en de ondersteuning voor LTE category 6. Daarmee kun je bij KPN en Vodafone sneller mobiel internetten.

Mobile

Aandeel mobiel in zoekverkeer groeit hard

Het aandeel van mobiel (smartphones en tablets) in het zoekverkeer groeit hard. Uit een recent onderzoek van RKG in de VS komen indrukwekkende getallen naar voren. Is jouw website geschikt voor al die mobiele bezoekers?

Marketing

Ikea test simultane tv- en mobiele reclame

Ikea houdt dit weekend een proef met de combinatie van televisie- en mobiele reclame tijdens de uitzending van X Factor in Engeland.

Marketing

Starbucks begint mobiel bestellen en betalen

Klanten van Starbucks in Amerika kunnen binnenkort de koffiewinkel inlopen, hun warme kop koffie pakken en direct de winkel weer verlaten. Een opmerkelijk gezicht voor omstanders, maar van diefstal is geen sprake.

Customer Loyalty

Alibaba en Philips lanceren smartphone

Philips en e-commerce gigant Alibaba hebben gezamenlijk een smartphone voor de Chinese markt ontwikkeld, genaamd Philips Aurora i966.

Gear

Microsoft laat naam Nokia definitief vallen

Microsoft laat de merknaam Nokia definitief vallen. De felgekleurde Lumia-toestellen die voorheen in Finland werden gemaakt, gaan mogelijk gewoon Microsoft Lumia heten. Dat meldt The Verge. De naamsverandering begint in Frankrijk, daarna krijgen ook andere landen te maken met de nieuwe naam.

Mobile

Actiepagina.nl bouwt mobiele app

Kortingssite ActiePagina.nl wil begin volgend jaar een mobiele app uitbrengen om meer verkeer naar de fysieke winkels van zijn adverteerders te brengen.

Marketing

Datingapp Tinder lanceert premiumversie

Datingapp Tinder gaat vanaf november een premiumversie lanceren, die gebruikers nog wat meer mogelijkheden biedt. Dat meldt Forbes.

Mobile