Microsoft lanceert fitnesstracker Band
Microsoft heeft zijn langverwachte wearable genaamd Band aangekondigd. Het is alleen geen slimme horloge geworden, maar een fitnesstracker die werkt met onder meer Android, Windows Phone en iOS toestellen.
Microsoft heeft zijn langverwachte wearable genaamd Band aangekondigd. Het is alleen geen slimme horloge geworden, maar een fitnesstracker die werkt met onder meer Android, Windows Phone en iOS toestellen.
Elektronicagigant LG Electronics heeft zijn operationele winst ten opzichte van vorig jaar in het afgelopen kwartaal verdubbeld naar 346 miljoen euro, grotendeels dankzij smartphoneverkopen.
De NS gaat een tender uitschrijven voor het leveren van WiFi op stations en in de trein. T-Mobile verzorgt nu nog Wifi in de trein, terwijl KPN de stations voor zijn rekening neemt. NS wil één aanbieder.
Sinds vrijdag liggen de nieuwe iPads in de winkel. Met Touch ID, de snelle A8X-chip en twee nieuwe camera’s is met name de iPad Air 2 weer een tikkeltje beter dan zijn voorganger, maar moet je de oude daarvoor inruilen?
KPN kampt nog steeds met woelige marktomstandigheden. De omzet daalde ten opzichte van vorig jaar met 4,9 procent, minder dramatisch dan in het vorige kwartaal. De groei van aantal klanten weegt nog niet op tegen lagere prijsniveaus in de mobiele markten en de aanhoudende krimp in de zakelijke markt, aldus het telecombedrijf.
Een kwart van alle online bestellingen worden op een tablet of telefoon betaald. Dat laat de Adyen Mobile Index zien.
Een nieuw rapport van Forrester Research zegt dat marketing managers in Europa en Amerika het mobiele kanaal nog steeds onderschatten en verkeerd inzetten. Velen zijn nog bezig met doelloos apps bouwen, terwijl CRM-integraties belangrijker zijn.
Eigenlijk gaat de geschiedenis van mobiele telefoon helemaal terug naar de uitvinding van de – jawel – bliktelefoon in 1664. ’s Werelds eerste commercieel verkrijgbare mobiele telefoon dateert van 1983 en de eerste smartphone (maar dan zonder apps) werd al in 1993 gelanceerd. Deze infographic laat de geschiedenis eindigen met de introductie van de iPhone in 2007. Wat wordt de volgende stap?
Sinds de komst van mobiele applicaties (apps) is het online speelveld wederom veranderd. Hoe zorg je ervoor dat je doelgroep je app vindt en downloadt in een, steeds groter wordende, zee aan apps? En nog belangrijker, hoe zorg je ervoor dat je app vervolgens ook daadwerkelijk structureel gebruikt gaat worden?
“De opbrengsten van digitale marketing overtreffen die van traditionele media mits goed uitgevoerd.” Topman Huët verklaart analisten waarom Unilever steeds meer budget naar online overhevelt, het liefst naar mobiele kanalen.
Telecombedrijf Belgacom presteerde in het derde kwartaal van 2014 naar eigen zeggen operationeel sterk via haar merken Proximus en Scarlet, ondanks de verhoogde concurrentiedruk. Er kwamen 72.000 postpaid en 46.000 prepaid klanten bij.
Facebook een nieuwe chatapp Rooms gelanceerd, waarmee gebruikers anoniem met elkaar kunnen babbelen. Inloggen via Facebook is niet nodig.
Nokia heeft geen mobiele telefoons nodig om winst te maken. De resultaten over het derde kwartaal verrasten analisten. Met name de netwerkactiviteiten in Noord-Amerika en China dragen bij aan de groei.
Tele2 Nederland groeit mobiel wat minder snel dan een jaar geleden. In het derde kwartaal kwamen er 23.000 nieuwe abonnees bij, tegen 55.000 in 2013. In totaal heeft Tele2 nu 791.000 mobiele abonnees.
De laatste tijd is er veel te doen om apps en privacy. Zo werd Blink Uitgevers onlangs nog op de vingers getikt door het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) in verband met de kinderapp ‘Okki Gekke-bekken-club’. De app verwerkte persoonsgegevens van kinderen in strijd met de regels van de Wet bescherming persoonsgegevens. Er wordt volop geëxperimenteerd met de ontwikkeling en economische toepassing van apps. Het juiste moment om de privacyregels rond apps eens kort te belichten.