More stories

Data brengt steeds meer op bij T-Mobile

De gemiddelde inkomsten uit data per klant zijn bij T-Mobile Nederland voor het eerst boven de vijftig procent uitgekomen. Het telecombedrijf zag zijn omzet in het derde kwartaal met 4 procent wel dalen naar 376 miljoen euro, maar de EBITDA steeg naar 161 miljoen.

Mobile

Google lanceert Android Lollipop

Naar goed gebruik heeft Google zojuist met weinig meer dan een korte blogpost de nieuwste Android versie, beter bekend als Lollipop, vrijgegeven.

Mobile

‘Apple Watch in het voorjaar’

De Apple Watch komt niet eerder dan het voorjaar. Angela Ahrendts, die sinds kort de leiding heeft over de retailactiviteiten van Apple, heeft dat aan haar personeel verteld in een videoboodschap.

Gear

Google deelt revolutieplan voor smartphone

Half januari volgend jaar presenteert Google zijn plannen om de markt voor makers van mobiele telefoons op zijn kop te zetten. Telefoons worden niet meer als ’blokken’ verkocht, maar als modulaire hardware.

Innovatie

Motorola Mobility nu officieel naar Lenovo

Het Chinese Lenovo heeft nu officieel Motorola Mobility van Google overgenomen voor 2,91 miljard dollar. De overname was al in januari aangekondigd.

Mobile

Zalando Nederland test beeldherkenning in app

Zalando Nederland doet, in navolging van Duitsland een proef met beeldherkenning via zijn app. Klanten kunnen op straat, onderweg of op feestjes of kantoor iemands kleding kieken en direct vergelijkbare kleding bij de webshop zien.

E-commerce

Microsoft lanceert fitnesstracker Band

Microsoft heeft zijn langverwachte wearable genaamd Band aangekondigd. Het is alleen geen slimme horloge geworden, maar een fitnesstracker die werkt met onder meer Android, Windows Phone en iOS toestellen.

Gear

LG profiteert van smartphone verkopen

Elektronicagigant LG Electronics heeft zijn operationele winst ten opzichte van vorig jaar in het afgelopen kwartaal verdubbeld naar 346 miljoen euro, grotendeels dankzij smartphoneverkopen.

Mobile

NS schrijft tender uit voor WiFi in trein en op stations

De NS gaat een tender uitschrijven voor het leveren van WiFi op stations en in de trein. T-Mobile verzorgt nu nog Wifi in de trein, terwijl KPN de stations voor zijn rekening neemt. NS wil één aanbieder.

Mobile

iPad Air 2: dunner, sneller, maar geen revolutie

Sinds vrijdag liggen de nieuwe iPads in de winkel. Met Touch ID, de snelle A8X-chip en twee nieuwe camera’s is met name de iPad Air 2 weer een tikkeltje beter dan zijn voorganger, maar moet je de oude daarvoor inruilen?

Gear

Markt blijft uitdagend voor KPN

KPN kampt nog steeds met woelige marktomstandigheden. De omzet daalde ten opzichte van vorig jaar met 4,9 procent, minder dramatisch dan in het vorige kwartaal. De groei van aantal klanten weegt nog niet op tegen lagere prijsniveaus in de mobiele markten en de aanhoudende krimp in de zakelijke markt, aldus het telecombedrijf.

Mobile
Premium

Nederlands e-commerce: 23 procent mobiel betaald

Een kwart van alle online bestellingen worden op een tablet of telefoon betaald. Dat laat de Adyen Mobile Index zien.

E-commerce

Forrester: Mobiel nog steeds strategisch onderschat

Een nieuw rapport van Forrester Research zegt dat marketing managers in Europa en Amerika het mobiele kanaal nog steeds onderschatten en verkeerd inzetten. Velen zijn nog bezig met doelloos apps bouwen, terwijl CRM-integraties belangrijker zijn.

Customer Experience

Infographic: de genealogie van de smartphone

Eigenlijk gaat de geschiedenis van mobiele telefoon helemaal terug naar de uitvinding van de – jawel – bliktelefoon in 1664. ’s Werelds eerste commercieel verkrijgbare mobiele telefoon dateert van 1983 en de eerste smartphone (maar dan zonder apps) werd al in 1993 gelanceerd. Deze infographic laat de geschiedenis eindigen met de introductie van de iPhone in 2007. Wat wordt de volgende stap?

Mobile

Mobiele app marketing: van downloaden tot gebruiken

Sinds de komst van mobiele applicaties (apps) is het online speelveld wederom veranderd. Hoe zorg je ervoor dat je doelgroep je app vindt en downloadt in een, steeds groter wordende, zee aan apps? En nog belangrijker, hoe zorg je ervoor dat je app vervolgens ook daadwerkelijk structureel gebruikt gaat worden?

Marketing