More stories

Belgische horlogemaker stelt merknaam iWatch veilig

De Belg Jean-Pierre Lutgen heeft enkele weken voor de introductie van Apples slimme horloge de naam iWatch als merknaam gedeponeerd bij het Europees merkenbureau. Kennelijk wil Lutgen niet dat het kleinood van Apple wordt verward met zijn kleurrijke Ice Watch.

Mobile

‘Een Tinder voor marketeers’

Een app om binnen een minuut de vijf passendste reclamebureaus te vinden voor de opdracht. Dat is wat Pitcher belooft te doen met Amsterdamse bureaus. “Een Tinder voor marketeers.”

Marketing

Mobiel betalen met de Rabo Wallet, nog even en het kan

Begin dit jaar kondigde de Rabobank al haar Rabo Wallet aan; de mobiele portemonnee waarmee je contactloos kunt betalen. Na een succesvolle pilot in Leiden, waaraan ook ABN AMRO en ING deelnamen, beloofde de Rabobank in het tweede kwartaal van 2014 mobiel betalen breder beschikbaar te stellen. Binnen 1 à 2 maanden lost de Rabobank haar belofte in.

E-commerce

Is onze liefde voor de tablet over?

Op de gadgetbeurs IFA liggen ze nog volop: tablets in alle maten en soorten. Maar de detailhandel constateert een verminderde belangstelling voor het kleinood dat de laptop had moeten vervangen. Analisten hebben hun verwachtingen flink naar beneden moeten bijstellen. Wat is er echt aan de hand?

Mobile

Analisten: iPhone 6 wordt megahit

De iPhone 6 die Apple vanavond Nederlandse tijd gaat onthullen wordt een enorme hit. Dat denkt in elk geval JP Morgan-analist Rod Hall. Die schat het aantal verkochte iPhones voor het fiscale jaar 2015 op 235 miljoen exemplaren (inclusief het nieuwe model).

Mobile

Ondernemen met beacons

Nu ook luxe goederen steeds meer een commodity worden, neemt de toegevoegde waarde van de bakstenen winkel af. En ondervindt men steeds meer concurrentie van online shops. De inzet van slimme bakens zou dit tij deels kunnen keren, aldus experts. Een Workshop voor retailers en marketeers die techniek niet schuwen.

Mobile

Sony vernieuwt SmartWatch

Sony heeft zijn SmartWatch lijn als verwacht uitgebreid met een derde model. De opvolger van de SmartWatch 2. Het kleinood werd zojuist onthuld op de IFA in Berlijn.

Gear

Google Glass laat Nederlander koud

Het merendeel van de Nederlandse consumenten is niet geïnteresseerd in Google Glass. Er is geen behoefte aan of men vindt het gevaarlijk. Daarnaast maakt een groot deel van de Nederlanders zich zorgen over privacy wanneer Google Glass in het straatbeeld op zal duiken. Dit blijkt uit onderzoek onder 1.008 Nederlandse consumenten door onderzoeksbureau Multiscope.

Gear

‘Voorverkoop iPhone 6 in Nederland vanaf 19 september’

Volgens de site iPhonez is de nieuwe iPhone 6, vermoedelijk het 4,7 inch model, vanaf 19 september voor te bestellen in Nederland bij ten minste een niet nader genoemde telecomaanbieder. Het toestel wordt vanaf 26 september geleverd.

Mobile

TBWA neemt belang in Mobile Strategy

Reclamebureau TBWA neemt een minderheidsbelang in mobile fullservice bureau Mobile Strategy.

Mobile

Grote retailers lanceren samen app PLUX

Paradigit is de launching partner voor de nieuwe mobiele app PLUX. Consumenten kunnen er in kopen, aanbiedingen krijgen, hun klantenkaarten in opslaan en folders lezen. “Dit is een platform waarmee de Nederlandse retail direct contact met de consument heeft”, zegt Arjen de Koning van het computerbedrijf.

E-commerce

‘Apples iWatch vertraagd tot 2015’

Apple zal zijn langverwachte iWatch op 9 september samen met de iPhone 6 aankondigen, maar het kleinood zal pas volgend jaar verkrijgbaar zijn. Dat meldt Re/code op basis van anonieme bronnen.

Mobile

Ook China neemt afscheid van MSN Messenger

Ook in China gaat het licht van de ooit populaire chatapplicatie MSN uit. Vanaf 31 oktober kan er geen gebruik meer van de dienst worden gemaakt.

Mobile

Vijf miljoen groeigeld voor Mobiquity

De ontwikkelaar van mobiele marketingapps Mobiquity, ook in Nederland gevestigd, heeft in een nieuwe financieringsronde vijf miljoen dollar opgehaald.

Customer Experience

Vodafone: Iedereen altijd maximaal 4G

Nederlandse klanten van Vodafone krijgen vanaf volgende week altijd de maximale downloadsnelheid die technisch mogelijk is. In de abonnementen zit geen differentiatie meer qua snelheid.

Mobile