Beleggers bestraffen kwartaalcijfers Nokia
Bijna tien procent verloor het aandeel Nokia in Helsinki aan waarde kort nadat de Finnen de kwartaalcijfers publiceerden.
Bijna tien procent verloor het aandeel Nokia in Helsinki aan waarde kort nadat de Finnen de kwartaalcijfers publiceerden.
Mobiele ontwikkelingen zullen de belangrijkste aandachtsgebieden zijn voor (online) retailers zo blijkt uit onderzoek. 54% van de 115 ondervraagde, wereldwijd opererende retailers, geeft aan het als belangrijke groeimogelijkheid te zien.
Bol.com wil meer met talentpools gaan doen om snel nieuwe kandidaten voor banen te vinden. Dat vertelde Jaap Rip van bol.com vanochtend op Emerce eRecruitment. Ook referalls, waarbij specialisten advertenties delen, worden belangrijker.
De onlinemarketinggroep Oxyma, waar 2Organize ook onder valt, verwerft een meerderheid in de mobiele specialist aFrogleap.
Foursquare haalt 41 miljoen dollar nieuw groeigeld op bij een groep investeerders. Het bedrijf belooft veel veranderingen en nieuwigheden in 2013 en steekt zich daarom in de schulden.
Hij ligt nog niet eens in de winkel, er bestaan nog geen apps voor en van een ecosysteem is al helemaal geen sprake. Toch slaan drie grote venture capitalists de handen ineen om samen veel geld te investeren in van alles rondom Google Glass.
Wie via twee kanalen inkopen doet, besteedt vier keer zoveel als degene die slechts één kanaal gebruikt, zo blijkt uit onderzoek van de bekende Britse retailer Marks & Spencer. Hetzelfde onderzoek laat zien dat wie drie kanalen gebruikt zelfs acht keer zo veel besteedt. Tijd voor mobiele optimalisatie.
Nederlanders gebruiken hun second screen, tablet of telefoon, amper om tijdens het tv-kijken over de programma’s te praten via social media. Een kleine tien procent doet dat wel eens. Toch laten cijfers zien dat dit second screen an sich een veelbelovend kanaal is.
Het koppel Microsoft en Nokia en een groep Amerikaanse reisadverteerders dient een kartelklacht tegen Google in Europa in. Dat zou zijn macht op de mobiele markt misbruiken met het mobiele besturingsysteem Android en de zoekmachine.
Panasonic neemt het Berlijnse Aupeo over om een Spotify-achtige muziekdienst in zijn nieuwe generatie autoradio’s te verwerken.
Facebook heeft een nieuwe serie apps voor Android telefoons ontwikkeld die het klassieke openingsscherm vervangt. ‘Mobiele telefoons moeten gaan over vrienden, niet over apps.’
Marktcijfers uit Duitsland laten zien dat adverteren op mobiele kanalen dit jaar vermoedelijk een groeisprong maakt. De groei in januari alleen al bedraagt meer dan honderd procent.
Meer dan de helft van de vragen in de discussiefora van T-Mobile wordt door andere klanten beantwoord. De fora blijken een gouden greep voor operators om ‘verloren klanten’ terug te winnen.
De Deense telecomanalist Strand Consult verwacht dat Facebook zich komende jaren gestaag zal ontwikkelen tot een MVNO, een internationale mobiele telecomoperator. Eerst werden de profielen en connecties geweven, nu begint de exploitatie van de communicatie daartussen.
Media-exploitant Motomedia voegt de app Flitsmeister toe aan zijn portfolio en vergroot het bereik van zijn reclamenetwerk tot over de miljoen gebruikers.