More stories

Location based profiling: dé kracht van mobiel adverteren

Er wordt veel gesproken over ‘location based targeting’, een methode om advertenties aan te bieden aan consumenten die zich op een bepaalde locatie bevinden. Daarmee gaan zij echter voorbij aan de kans om via het veel geavanceerdere ‘location based profiling’ geo-data en anonieme online profielen aan elkaar te koppelen.

Mobile

Afterpay gaat internationaal en mobiel

Afterpay brengt de optie ‘achteraf betalen’ naar webwinkels in België. Het bedrijf oriënteert zich op de Duitstalige regio. Later dit jaar begint ook de eerste proef met mobiel betalen.

E-commerce

Google legt e-boeken in Play Store

Google breidt zijn downloadwinkel Play Store uit met digitale boeken van verscheidene grote uitgevers. Boekenverhuur staat om de hoek.

E-commerce

Innovatieve winkelmuur op hoofdkantoor Vodafone

Medewerkers van Vodafone in Hamburg kunnen in de personeelskantine met hun mobiel de boodschappen doen via posters aan de muur. Daarop staat dagelijks een intelligente selectie van supermarktwaar

E-commerce

Meer dan 10 miljoen mobiele internetters in Nederland

Het aantal telefoons met mobiel internet is begin dit jaar gestegen tot 10,5 miljoen. Nederlanders zijn aanmerkelijk meer data gaan verstoken via hun mobiel. Ze laten sms vallen als een baksteen.

Mobile

Hasbro pleegt strategische mobiele overname

Spel- en speelgoedfabrikant Hasbro neemt voor 120 miljoen dollar een meerderheidsbelang in mobiele app-ontwikkelaar Backflip Studios.

Mobile

Mobiele reclamebestedingen Europa: 1,2 miljard dollar

Adverteerders gaven in 2012 bijna twee keer zoveel uit aan mobiele reclame als het jaar ervoor. In Europa kwam het totaal uit op 1,2 miljard dollar, waarvan ongeveer de helft direct naar Google stroomde.

Mobile

Media Monks: ‘Merken moeten mobiele focus eisen’

Merken en adverteerders in Nederland lopen achter bij hun internationale tegenhangers in Londen en New York. Ondanks de grote mobiele penetratie en de creatieve kennis hier. Victor Knaap en Wesley ter Haar vinden dan merken meer mobiele focus mogen eisen van de online sector.

Mobile

Nieuwe investering voor SumUp

Het mobiele betaalsysteem SumUp krijgt een kapitaalinjectie van BBVA, een internationale financiële dienstverlener. In Nederland worden samenwerkingen gezocht met een mobiele telecomaanbieder en een bank.

Mobile

Nederlandse consument Europees koploper mobiel internet

Nederlanders behoren Europees gezien tot de kopgroep wat het gebruik van mobiel internet betreft.

Mobile

Mobiele app voor analytics Distimo verschijnt

Duizenden ontwikkelaars en uitgevers slaken een zucht nu twee onafhankelijke Nederlandse ontwikkelaars een mobiele app voor Distimo hebben gebouwd.

Analytics

‘Miljoenen Nederlanders checken ieder uur hun telefoon’

Een kleine dertig procent van de Nederlanders kijkt werkelijk ieder uur of hij niet een chat, appje, mailtje of nieuwsbericht heeft gemist. Een onderzoek van Multiscope laat zien hoe erg we met onze mobieltjes zijn versmolten.

Mobile

Havas Media opent Nederlandse mobiele dochter

Onder de naam Mobext opent mediabureau Havas een mobiel label. Het bedrijf speelt daarmee in op de groeiende vraag naar mobiele expertise bij klanten, doorgaans grotere merkadverteerders.

Mobile

Iberia schakelt om naar tegendraadse mobiele strategie

Luchtvaartmaatschappij Iberia hakt zijn oude mobiele iOS-app in stukjes. De Spanjaarden gaan van één algemene naar vijf specifieke apps. Het lijkt de vraag hoe zinvol dat is.

Mobile

Nederlandse starter maakt buitenlands internetten gratis

Het bedrijf Crowdroaming uit Leiden moet per definitie een internationaal succes worden wil het op termijn overleven. Gebruikers moeten de app installeren om in het buitenland, via de mobiel van anderen, gratis te kunnen internetten.

Mobile