More stories

Beleggers bestraffen kwartaalcijfers Nokia

Bijna tien procent verloor het aandeel Nokia in Helsinki aan waarde kort nadat de Finnen de kwartaalcijfers publiceerden.

Mobile

Onderzoek: Mobiel wordt hét aandachtsgebied

Mobiele ontwikkelingen zullen de belangrijkste aandachtsgebieden zijn voor (online) retailers zo blijkt uit onderzoek. 54% van de 115 ondervraagde, wereldwijd opererende retailers, geeft aan het als belangrijke groeimogelijkheid te zien.

E-commerce

Emerce eRecruitment: bol.com investeert meer in talentpools

Bol.com wil meer met talentpools gaan doen om snel nieuwe kandidaten voor banen te vinden. Dat vertelde Jaap Rip van bol.com vanochtend op Emerce eRecruitment. Ook referalls, waarbij specialisten advertenties delen, worden belangrijker.

Mobile

Oxyma neemt meerderheidsbelang in aFrogleap

De onlinemarketinggroep Oxyma, waar 2Organize ook onder valt, verwerft een meerderheid in de mobiele specialist aFrogleap.

Mobile

Nieuw groeigeld voor Foursquare

Foursquare haalt 41 miljoen dollar nieuw groeigeld op bij een groep investeerders. Het bedrijf belooft veel veranderingen en nieuwigheden in 2013 en steekt zich daarom in de schulden.

E-commerce

Grote VC’s: honderden miljoenen voor Google Glass

Hij ligt nog niet eens in de winkel, er bestaan nog geen apps voor en van een ecosysteem is al helemaal geen sprake. Toch slaan drie grote venture capitalists de handen ineen om samen veel geld te investeren in van alles rondom Google Glass.

Gear

Snelle mobiele site belangrijk voor online shoppers

Wie via twee kanalen inkopen doet, besteedt vier keer zoveel als degene die slechts één kanaal gebruikt, zo blijkt uit onderzoek van de bekende Britse retailer Marks & Spencer. Hetzelfde onderzoek laat zien dat wie drie kanalen gebruikt zelfs acht keer zo veel besteedt. Tijd voor mobiele optimalisatie.

Conversie

Sociale media op tweede scherm: lege echoput

Nederlanders gebruiken hun second screen, tablet of telefoon, amper om tijdens het tv-kijken over de programma’s te praten via social media. Een kleine tien procent doet dat wel eens. Toch laten cijfers zien dat dit second screen an sich een veelbelovend kanaal is.

Mobile

Microsoft vermomt mobiel falen als Europese kartelklacht tegen Android

Het koppel Microsoft en Nokia en een groep Amerikaanse reisadverteerders dient een kartelklacht tegen Google in Europa in. Dat zou zijn macht op de mobiele markt misbruiken met het mobiele besturingsysteem Android en de zoekmachine.

Mobile

Panasonic Automotive pleegt internetovername

Panasonic neemt het Berlijnse Aupeo over om een Spotify-achtige muziekdienst in zijn nieuwe generatie autoradio’s te verwerken.

Mobile

Facebook Home: vrienden, geen apps

Facebook heeft een nieuwe serie apps voor Android telefoons ontwikkeld die het klassieke openingsscherm vervangt. ‘Mobiele telefoons moeten gaan over vrienden, niet over apps.’

Mobile

‘Mobile advertising maakt groeisprong in 2013’

Marktcijfers uit Duitsland laten zien dat adverteren op mobiele kanalen dit jaar vermoedelijk een groeisprong maakt. De groei in januari alleen al bedraagt meer dan honderd procent.

Mobile

T-Mobile heeft geen kind aan discussiefora

Meer dan de helft van de vragen in de discussiefora van T-Mobile wordt door andere klanten beantwoord. De fora blijken een gouden greep voor operators om ‘verloren klanten’ terug te winnen.

Mobile

Analist: ‘Facebook wordt mobiele operator’

De Deense telecomanalist Strand Consult verwacht dat Facebook zich komende jaren gestaag zal ontwikkelen tot een MVNO, een internationale mobiele telecomoperator. Eerst werden de profielen en connecties geweven, nu begint de exploitatie van de communicatie daartussen.

Mobile

Mobiel bereik Motomedia over het miljoen

Media-exploitant Motomedia voegt de app Flitsmeister toe aan zijn portfolio en vergroot het bereik van zijn reclamenetwerk tot over de miljoen gebruikers.

Mobile